ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 28 فروردين 1403
سه شنبه 28 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 17 شهريور 1399     |     کد : 193502

بوی ماه مهر و سردرگمی در شهریور؛

والدین تبریزی نگران حضور فرزندانشان در مدرسه هستند

ماسک‌ها نقاب صورت شده و فاصله‌ها باید رعایت شود تا دانش‌آموزان بتوانند با حضور در کلاس و آموزش‌های مجازی، سال تحصیلی جدید را آغاز کنند.

ماسک‌ها نقاب صورت شده و فاصله‌ها باید رعایت شود تا دانش‌آموزان بتوانند با حضور در کلاس و آموزش‌های مجازی، سال تحصیلی جدید را آغاز کنند.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها – آناهیتا رحیمی: نیمه دوم شهریور ماه و بوی ماه مهری که دانش آموزان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی، راهی مدارس شدند تا سال تحصیلی جدید را آغاز کنند.

از روزی که ویروس کرونا آمد و ماندنی شد، صفای کلاس‌های مدرسه و شلوغی زنگ‌های تفریح هم، برای دانش آموزان تبدیل به خاطره شد؛ خاطره‌ای که به انتظار خداحافظی این ویروس تاج دار نشسته است تا بار دیگر هیاهوی دانش آموزان، سکوت مدرسه را بشکند.

و اما آغاز روزهایی که تمامی دانش آموزان مدارس با ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی، چشم به تخته سیاه مدرسه دوخته‌اند تا درس زندگی را سرمشق کنند.

استقبال از حضور ۷۷۰ هزار دانش‌آموز

مدیر کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی در گفت و گو با خبرنگار مهر، به اولویت حضور دانش آموزان در مدارس تأکید کرده و افزود: ۸ هزار و ۹۰۰ مدرسه استان در تمام دوره‌های تحصیلی در ۳۹ منطقه با رعایت تمام نکات بهداشتی از امروز با نهایت تمهیدات، آماده استقبال از حضور ۷۸۰ هزار نوآموز و دانش آموز در سراسر استان را دارد.

جعفر پاشایی ادامه داد: بحران جهانی شیوع ویروس کرونا نظام تعلیم و تربیت را متأثر ساخت و تعطیلی مدارس را رقم زد اما با همت و تلاش دستگاه تعلیم و تربیت و مجاهدان آموزش و تعلیم و تربیت، روند آموزش و تربیت دانش آموزان متوقف نشد.

فعالیت ۴۰ هزار نیروی انسانی و معلم در مدارس

به گفته مدیر کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی، در طول تابستان سال جاری، تمام همکاران اداری و مدیران مدارس در سراسر استان، با حالت آماده باش در شرایط سخت کرونایی تمام تمهیدات و مقدمات بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید را اعم از اعلام نتایج امتحانات، هدایت تحصیلی، ثبت نام دانش آموزان، سفارش و توزیع کتاب‌های درسی، بحث محتواهای آموزشی و توانمند سازی نیروهای انسانی انجام داده‌اند.

وی با اشاره بر مدت زمان آموزش ۳۵ دقیقه‌ای در مدارس افزود: تمام ۴۰ هزار معلم و نیروی انسانی در کلاس‌های درس با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی در خدمت آموزش و تربیت آینده سازان نظام مقدس جمهوری هستند.

وجود روش‌های متعدد برای حضور دانش‌آموزان

پاشایی به خبرنگار مهر گفت: روش‌های مختلف و متعددی برای حضور دانش‌آموزان پیش بینی شده است که در کنار بسته‌های آموزشی، شبکه شاد، آموزش از راه تلویزیون و در نهایت، گروه بندی دانش آموزان در مدارس، که با هماهنگی اولیا در طول سال تحصیلی از این ظرفیت‌ها استفاده شده و میزان آموخته‌های دانش‌آموزان نیز مورد سنجش قرار خواهد گرفت.

معاون آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در گفت و گو با خبرنگار مهر گفت: سال تحصیلی جدید بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا از ۱۵ شهریور ماه، آغاز شده و تمامی مدارس به صورت حضوری دایر است و شرایط حضور دانش آموزان در تمامی مدارس فراهم بوده و زمان و کیفیت حضور دانش‌آموزان از طریق مدیران مدارس به اطلاع خانواده‌ها خواهد رسید.

عاشور اکرمی ادامه داد: دانش آموزان در یک منطقه دارای وضعیت سفید، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، برنامه هفتگی خود را همانند سنوات گذشته ادامه خواهند داد.

وی شرایط حضور دانش آموزان در منطقه دارای وضعیت زرد را چنین بیان کرد که اگر جمعیت دانش آموزی در یک مدرسه کم باشد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله یک متری (طولی و عرضی) تداوم کلاس‌های درسی حضوری خواهد بود؛ اما در صورت افزایش دانش آموزان در وضعیت زرد، به مدیران مدارس اختیار داده شده است که کلاس‌ها گروه بندی شده و حضوری تشکیل یابد که در این صورت، ۵۰ درصد آموزش‌ها شکل خواهد گرفت و نصف آموزش‌ها نیز از طریق اپلیکیشن شاد ادامه خواهد یافت.

وی توضیح داد: اگر در یکی از نقاط استانی با وجود رعایت پروتکل‌های بهداشتی، شیوع بیماری بر اساس ستاد ملی مقابله با کرونا گسترش یابد، آموزش و پرورش بر اساس تصمیم گیری این ستاد، مؤظف است مدارس را تعطیل کرده و آموزش‌ها غیرحضوری ادامه یابد.

مدت زمان ۳۵ دقیقه‌ای آموزش کلاسی

به گفته معاون آموزش و پرورش آذربایجان شرقی، مدت زمان آموزش کلاس‌ها صرف نظر از رشته و عنوان درسی، ۳۵ دقیقه خواهد بود که مدت زمان زنگ تفریح نیز به ده دقیقه خواهد رسید.

وی به ضروری بودن فاصله گذاری اجتماعی در کلاس و حیاط مدارس اشاره کرده و افزود: رعایت پروتکل‌های بهداشتی سخت گیرانه در تمامی مدارس ضروری بوده و فعالیت بوفه و سرو غذاهای گرم در مدارس غیرمجاز است و هم چنین در تمامی مدارس، سطوح دارای تماس مشترک قبل و بعد از ورود دانش آموزان باید ضدعفونی و گندزدایی شود.

اکرمی بر اصل آموزش و پرورش، مبنی بر حضور دانش آموزان در مدارس تأکید کرده و ادامه داد: تا زمانی که ظرفیت و امکانات آموزش و پرورش اجازه داده و مغایر با پروتکل‌های بهداشتی نبوده، تلاش آموزش و پرورش بر این خواهد بود که آموزش‌ها حضوری تداوم یابد چرا که در آموزش حضوری، تعامل میان معلم و دانش آموزان به خوبی صورت پذیرفته و شاهد بر کیفیت آموزش و ارتقا آن خواهیم بود.

تضمین سلامت جسمی و روانی دانش‌آموزان

وی تضمین سلامت جسمی و روانی را اولویت نخست آموزش و پرورش دانسته و به خبرنگار مهر گفت: پوشش صد در صد دسترسی دانش آموزان به خدمات آموزشی یکی از اصولی است که آموزش و پرورش در سطح استان، آن را دنبال می‌کند و وظیفه آموزش و پرورش بر این است که خدمات آموزشی در هر نقطه‌ای از استان را به دانش آموزان ارائه دهد.

آموزش ۲۶ هزار دانش آموز توسط یاری گران آموزشی طی سال گذشته

۱۵۴ هزار و چهارصد دانش‌آموز فاقد امکانات لازم برای آموزش هستند، این را معاون آموزش و پرورش آذربایجان شرقی گفته و افزود: در طی سال گذشته نیز، آموزش ۲۶ هزار دانش آموز توسط یاری گران آموزشی انجام گرفت.

سرویس مدارس با نصف ظرفیت

یکی از دغدغه‌های مهم آموزش و پرورش، ساماندهی سرویس ایاب و ذهاب دانش آموزان است که به گفته معاون آموزش و پرورش آذربایجان شرقی، خودروهای سواری به جز راننده، سه دانش‌آموز و مینی بوس و ون نیز با نصف ظرفیت خدمات خود را ارائه دهند.

وجود ۱۸ هزار دانش آموز در مدارس شبانه روزی

وی در پایان با اشاره بر وجود نزدیک بر ۱۸ هزار دانش‌آموز در مدارس شبانه روزی در سطح استان افزود: در صورت وجود دانش‌آموزان با ظرفیت بالا در این مدارس، برنامه ریزی درسی آنها به صورت یک هفته در میان گروه بندی خواهد شد.

من ترجیح می‌دهم فرزندم مدرسه نیاید

شیوع ویروس کرونا و حضور دانش‌آموزان در مدارس، برخی از والدین را با نگرانی روبرو کرده است که در این رابطه یکی از اولیا دانش‌آموزان به خبرنگار مهر گفت: شیوع ویروس کرونا اکثر والدین را نسبت به سلامتی فرزندان‌شان نگران کرده است؛ گر چه آموزش در مدارس، بهترین تعامل را میان دانش‌آموزان و معلم برقرار می‌کند اما من ترجیح می‌دهم فرزندم را در ساعات دروس مهم در مدرسه آماده کنم.

وی ادامه داد: با وجود ضدعفونی مدارس و رعایت فاصله گذاری اجتماعی اما آرزو می‌کنم خیلی زود این ویروس ریشه کن شود چون دانش‌آموزان را با مشکلات بسیاری در حین استفاده از برنامه شاد و یا حضور در مدارس روبرو کرده است.

وی بیان کرد: بازگشایی مدارس خانواده‌ها را خیلی نگران کرده و با دلهره و اضطراب، فرزندان خود را راهی مدرسه می‌کنیم؛ این ویروس با کسی شوخی ندارد و ما نگران هستیم.

با این حساب، خانواده‌ها سردرگم مانده‌اند و از همه گیری این ویروس و حضور دانش آموزان در مدارس، بسیار نگران هستند تا جایی که تمایل دارند فرزندان خود را به مدرسه نفرستاده و از طریق فضای مجازی به تحصیل خود ادامه دهند.


برچسب ها
نوشته شده در   دوشنبه 17 شهريور 1399  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
 
Refresh
SecurityCode