ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 31 فروردين 1403
جمعه 31 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 15 مرداد 1399     |     کد : 193183

حجت‌الاسلام‌والمسلمین فرحزاد مطرح کرد:

زیارت غدیریه و جامعه کبیره؛ دو یادگار ارزشمند از امام هادی(ع)

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت بیان کرد: ما دو یادگار مهم از امام هادی(ع) داریم که یکی زیارت غدیریه است که بیش از ۳۰ آیه قرآن در آن است و یادگار دیگر زیارت جامعه کبیره است که زیارت بسیار ارزشمندی است و مداومت بر آن مریض‌های زیادی را شفا داده است.

 سخنران حرم مطهر بانوی کرامت بیان کرد: ما دو یادگار مهم از امام هادی(ع) داریم که یکی زیارت غدیریه است که بیش از ۳۰ آیه قرآن در آن است و یادگار دیگر زیارت جامعه کبیره است که زیارت بسیار ارزشمندی است و مداومت بر آن مریض‌های زیادی را شفا داده است.

به گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حبیب‌الله فرحزاد، کارشناس دینی، شب گذشته، ۱۳ مردادماه طی سخنانی در حرم مطهر کریمه اهل بیت(ع) با اشاره به روایت نبوی «عَلِيٌّ مَعَ الْحَقِّ وَ الْحَقُّ مَعَ عَلِيٍّ» اظهار کرد: از برترین اعمال دنیا صلوات فرستادن، آب دادن و داشتن محبت امیرالمؤمنین(ع) است.

وی با بیان اینکه عبادت منحصر به نماز، روزه، دعا و ذکر نیست، افزود: امیرالمؤمنین(ع) فرمودند وقتی یک کلام حکیمانه و موعظه می‌شنویم و به آن عمل می‎کنیم از عبادت یک سال بالاتر است و ذکر فضایل اهل ‌بیت(ع) آنقدر مهم است که پیامبر(ص) فرمودند که مجالس خود را با ذکر علی(ع) زینت دهید.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت بیان کرد: پیامبر(ص) فرمودند که ولایت علی ‌بن ابیطالب(ع) ادامه ولایت خدا و محبت به ایشان عبادت خدا و تبعیت از ایشان واجب الهی است.

وی با اشاره به اینکه خداوند انسان‌ها را بر فطرت الهی خلق کرده و در وجود و ذات هر انسانی اعتقاد به خدا، پیامبر و امام وجود دارد، گفت: امروز ما در فضای مجازی که گروه تشکیل می‌دهیم اگر مدیر گروه بخواهد گروه را ترک کند اخطار می‌دهد که باید فرد دیگری را به عنوان مدیر معرفی کنید و اگر مدیر تعیین نکند گروه از بین می‌رود. بنابراین، تعیین جانشین یک امر عقلی و عرفی است.

فرحزاد با اشاره به اینکه خداوند مناسبت‌های ولایی را در این ایام قرار داده است، افزود: نهم این ماه روزی است که درب تمام خانه‌ها به‌جز خانه امیرالمؤمنین(ع) به مسجد النبی بسته شد، دهم ذی‌الحجه نیز ابلاغ سوره برائت توسط امیرالمؤمنین(ع) در فتح مکه، و بیان حدیث ثقلین و حدیث منزلت انجام شد و ۱۳ ذی‌الحجه جبرئیل لقب امیرالمؤمنین را به حضرت علی(ع) داد و فرمود «سَلِّمُوا عَلَى عَلِيٍّ بِإِمْرَةِ الْمُؤْمِنِينَ‏.»

وی با بیان اینکه لقب امیرالمؤمنین مخصوص حضرت علی(ع) است و به هیچ فرد دیگری نمی‌توان این لقب را داد، افزود: چهاردهم این ماه روز نزول آیه فدک است که خداوند فرمود «وَ آتِ ذَا الْقُرْبى‌ حَقَّهُ» و پیامبر(ص) به امر خدا فدک را به حضرت زهرا(س) بخشیدند.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه پانزدهم ذی‌الحجه ولادت امام هادی(ع) است، گفت: ما دو یادگار مهم از امام هادی(ع) داریم که یکی زیارت غدیریه است که بیش از ۳۰ آیه قرآن در آن است و یادگار دیگر زیارت جامعه کبیره است که زیارت بسیار ارزشمندی است و مداومت بر آن مریض‌های زیادی را شفا داده است.
 
وی با بیان اینکه هجدهم این ماه عید غدیر است و پیامبر(ص) فرمودند که ما عیدی بزرگتر از غدیر نداریم، اظهار کرد: شاد کردن دل مؤمنان در این عید ثواب زیادی دارد و انسان هر طور که می‌تواند باید دیگران را شاد کند و عیدی در عید غدیر در برخی روایات صد هزار برابر و در برخی روایات میلیون برابر حسنه محاسبه می‌شود زیرا با این کار بذر محبت و معرفت امیرالمؤمنین(ع) را در دل بچه‌ها می‌کاریم.


 


نوشته شده در   چهارشنبه 15 مرداد 1399  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode