ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 30 فروردين 1403
پنجشنبه 30 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 13 مرداد 1399     |     کد : 193150

به مناسبت 12 مرداد؛

«شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی» و 40 سال فعالیت انقلابی

۱۲ مرداد سال‌جاری چهلمین سالروز تاسیس «شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی» بوده و این نهاد انقلابی در سال ۵۹ به دستور و فرمان مستقیم حضرت امام(ره) تشکیل یافته و ۴۰ سال است که در عرصه‌های سخت و گاه خطیر و حساس انقلاب، سعی کرده به همراه مردم در کنار انقلاب بایستد.

ایسنا/آذربایجان شرقی: ۱۲ مرداد سال‌جاری چهلمین سالروز تاسیس «شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی» بوده و این نهاد انقلابی در سال ۵۹ به دستور و فرمان مستقیم حضرت امام(ره) تشکیل یافته و ۴۰ سال است که در عرصه‌های سخت و گاه خطیر و حساس انقلاب، سعی کرده به همراه مردم در کنار انقلاب بایستد.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به عنوان یک نهاد عمومی مردمی و غیردولتی در عرصه‌های تبلیغی فعالیت کرده و "مردمی بودن" نکته اتکا و پشتوانه‌ای برای این نهاد است که در برهه‌های مختلف با بسیج مردم و امکانات ارگان‌ها در راستای هماهنگی و انسجام‌بخشی به فعالیت‌های تبلیغی و انقلابی گام برمی‌دارد.

بزرگداشت 12 مناسبت رسمی و یک مناسبت نیز به‌عنوان موضوع غیر مترقبه از جمله رسالت‌های شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی بوده که شامل «12 فروردین روز جمهوری اسلامی، 14 خرداد سالروز رحلت امام خمینی(ره)، 15 خرداد سالروز قیام خونین مردم قم، هفتم تیر سالروز شهادت شهید بهشتی و یارانش، هشتم شهریور سالروز ترور شهیدان رجایی و باهنر، 17 شهریور، هفته گرامیداشت مقام زن، نیمه شعبان، 13 آبان، روزقدس، عید فطر، ایام الله دهه فجر و 29 بهمن سالروز قیام مردم تبریز» در بخش برنامه‌های رسمی است؛ همچنین روز هشتم و نهم دی که بعد از تصویب اساس نامه در هیأت وزیران اتفاق افتاد، جزو برنامه‌های غیرمترقبه این شورا است.

خدمت به مردم و فعالیت‌های غیرجناحی و غیرحزبی از رسالت‌های ما است

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی در رابطه با رسالت اصلی این نهاد در استان به ایسنا گفت: خدمت به مردم و فعالیت‌های غیرجناحی و غیرحزبی از جمله رسالت‌های این نهاد بوده و از اولین روز بنای این شورا بر پایه تبلیغ انقلاب، خدمت رسانی به مردم و فعالیت غیرجناحی بوده است.

حجت‌الاسلام رسول برگی با بیان این‌که از اولین روز فعالیت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، تاکید بر آن است که این نهاد مردمی پابه پای انقلاب پیش رفته و از تمامی دولت‌ها اگر در راستای دفاع از انقلاب باشند نیز حمایت کند، اظهار کرد: در جریان حوادث آبان ماه و شهادت سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی، رهبر معظم انقلاب دو مرتبه نسبت به تبریز عنایت کردند و این توجه و تعریف بسیار شیرین و نقطه عطفی برای ما بود.

شهید رجایی، بهترین نشان برای مدیریت انقلابی و اسلامی

وی در بخش دیگری از سخنان به مدیریت انقلابی، اسلامی و جهادی تاکید کرد و گفت: بهترین نشان برای مدیریت انقلابی و اسلامی، شهید رجایی است؛ این شهید والامقام در مدت کم مدیریت، الگوهایی خلق کرده که هر جا از آن‌ها استفاده کردیم موفق شدیم، از این رو این الگوها باید مورد توجه باشد.

وی  در ادامه مردم را رکن اصلی فعالیت‌های شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی عنوان کرد و گفت: این شورا در راستای لبیک گویی به منویات مقام معظم رهبری در حوزه خدمات‌رسانی و کمک‌های مومنانه وارد این عرصه نیز شده و اقدام به توزیع بیش از 130 مورد نان صلواتی، گوشت قربانی، توزیع بسته‌های معیشتی، تهیه و توزیع ماسک و... در بین نیازمندان کرده است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان ادامه داد: این اقدامات را انجام می‌دهیم تا بگوییم آنچنان که مردم در روزهای سخت کنار انقلاب هستند، ما نیز به عنوان یک نهاد انقلابی در روزهای سخت در کنار مردم خواهیم بود و هرآنچه از دستمان بربیاد، انجام خواهیم داد.

وی ادامه داد: در حوزه کمک به کادر درمان در ایام کرونایی نیز با توجه به نیاز بیماران، حدود ۱۲۰۰ لباس ویژه پزشکی و پنج دستگاه ونتیلاتور توسط خیران خریداری کرده و به بیمارستان‌ها تحویل دادیم.

وی ادامه داد: علاوه بر فعالیت در حوزه خدمات رسانی در ایام کرونا، فعالیت‌های تبلیغی خود را نیز پیگیری می‌کنیم؛ فعالیت‌هایمان در فضای مجازی نیز چند برابر شده و از طریق موشن گرافی، کارگاه‌های تولید پوستر، کارگاه آموزش گرافیکی و... امورات را در فضای مجازی و... پیگیری می‌کنیم، چنانچه در روز قدس امسال به خاطر برگزار نشدن راهپیمایی‌ها، در فضای مجازی فعالیت کرده و اقدام به دوخت یکی از بزرگترین پرچم‌های فلسطین در کمتر از 17 ساعت کردیم.

حجت‌الاسلام برگی در ادامه با تاکید بر این‌که با توجه به این‌که مردم محور اصلی راهپیمایی‌ها هستند، از این رو هیات‌های اندیشه‌ورز برای عموم مردم و ادارات و همچنین شورای امنای محلات را تشکیل داده‌ایم، اظهار کرد: خروجی این مشورت‌ها نیز بسیار موثر بوده است.

وی با بیان این‌که به صورت مویرگی وارد محلات شده‌ و سعی کرده‌ایم نظرات مردم را مورد توجه قرار دهیم، گفت: به خواست مردم نیز راهپیمایی 13 آبان سال گذشته در مقابل ارک تبریز برگزار شد تا جاذبه‌های توریستی شهر نیز به نمایش گذاشته شود.

ورود عملی به بیانیه گام دوم انقلاب

وی با بیان این‌که در مورد گام دوم انقلاب نیز نقشه راهی برای شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی تعیین شده است، گفت: سعی داریم تئوری را در قالب عمل نشان بدهیم؛ رهبر معظم انقلاب نیز در گام دوم انقلاب بر خرد جمعی، جوانگرایی، خدمت رسانی و مدیریت جهادی بسیار اشاره کرده‌اند، از این رو سعی کردیم نقشه راه را به صورت عملی به جلسات اندیشه ورزی وارد کنیم.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان با تاکید بر این‌که مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم به بحث تمدن سازی اسلامی اشاره کرده اند و معتقدم بیانیه گام دوم انقلاب زمینه ساز ظهور امام زمان(عج) است، افزود: هر که عاشق و منتظر ظهور است باید از یک گوشه‌ی بیانیه گام دوم به میدان عملی وارد شود.

وی در ادامه سخنانش به آماده شدن جایگاه مراسمات و راهپیمایی توسط شهرداری تبریز خبر داد و گفت: تعیین محل مناسب برای تجمع و راهپیمایی در تبریز نیز از جمله ضروریات بوده و در این رابطه نیز رایزنی‌های انجام داده‌ایم اما محقق نشده است؛ در این رابطه مجددا به صورت کتبی مسئله را مطرح خواهیم کرد تا مکانی مناسب که دارای حظ بصری و سهولت دسترسی است، برای تجمعات مردم تعیین شود.


نوشته شده در   دوشنبه 13 مرداد 1399  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
 
Refresh
SecurityCode