ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 1 ارديبهشت 1403
شنبه 1 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 12 مرداد 1399     |     کد : 193145

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی:

استراتژی و هدف شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، خدمت به مردم است

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی با اشاره به فعالیت‌های این شورا، گفت: استراتژی و هدف شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خدمت به مردم است.

ایسنا/آذربایجان شرقی: رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی با اشاره به فعالیت‌های این شورا، گفت: استراتژی و هدف شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خدمت به مردم است.

حجت الاسلام رسول برگی شنبه ۱۱ مرداد در نشست خبری به مناسبت فرارسیدن سالروز تأسیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، اظهار کرد: این نهاد با دستور مستقیم امام خمینی(ره) تشکیل شد و بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کهن‌ترین نهاد نظام جمهوری اسلامی ایران است.

وی ادامه داد: بیش از 30 نهاد فرهنگی در استان وجود دارد، اما مشخص نیست که پرچم دست کدام نهاد است؛ در حالی‌که شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی از پیشکسوت‌ترین و السابقون‌ترین نهادهای فرهنگی و تبلیغی کشور است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان با اشاره به اساسنامه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی که مصوبه هیأت دولت است، افزود: برگزاری مراسم برای 12 مناسبت رسمی و یک مناسبت نیز به‌عنوان موضوع غیرمترقبه برای شورای هماهنگی اسلامی تعیین شده است.

وی ادامه داد: این برنامه‌ها شامل، 12 فروردین روز جمهوری اسلامی، 14 خرداد سالروز رحلت امام خمینی(ره)، 15 خرداد سالروز قیام خونین مردم قم، هفتم تیر سالروز شهادت شهید بهشتی و یارانش، هشتم شهریور سالروز ترور شهیدان رجایی و باهنر، 17 شهریور، هفته گرامیداشت مقام زن، نیمه شعبان، 13 آبان، روزقدس، عید فطر، ایام الله دهه فجر و 29 بهمن سالروز قیام مردم تبریز در بخش برنامه‌های رسمی بوده است؛همچنین روز هشتم و نهم دی که بعد از تصویب اساس نامه در هیأت وزیران اتفاق افتاد، جزو برنامه‌های غیرمترقبه سازمان است.

وی با تاکید بر این‌که شورای هماهنگی همواره سعی کرده جنبه مردمی بودن مراسمات باقی بماند، خاطرنشان کرد: با وجود این‌که برخی از برنامه‌ها جزو مناسبت‌های رسمی سازمان است، اما در بسیاری از موارد، مردم خودشان وارد عمل می‌شوند که از جمله آن جشن نیمه شعبان است؛ امسال به‌خاطر شرایط کرونایی این روز را با برگزاری گروه‌های سرود خیابانی سپری کردیم.

حجت‌الاسلام برگی بیان کرد: امسال راهپیمایی روز قدس نیز به‌خاطر شرایط کرونایی برگزار نشد، اما از طرق مختلف این روز را گرامی‌داشتیم در کمترین زمان با کمک اتحادیه خیاطان، بسیج اصناف و شهرداری تبریز یکی از بزرگترین پرچم‌های فلسطین را به‌عنوان نماد این کشور تهیه کرده و در مسیر راهپیمایی به احتزاز درآوردیم.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: ایام الله دهه فجر نیز اوج برنامه‌های مناسبتی ما بوده و از اول بهمن ماه تا روز 29 بهمن سالروز قیام مردم تبریز، برنامه‌های متعددی را در این رابطه برگزار می‌کنیم.

وی با تقدیر از مردم تبریز که همواره در مراسم‌ها، راهپیمایی‌ها و مواقع بحرانی در صف اول بوده‌اند، اظهار کرد: هرکجا که مردم تبریز وارد عرصه شده، کل کشور همراه شده است و به این دلیل دشمن می‌خواهد تبریز را به حاشیه ببرد؛ رهبر معظم انقلاب نیز به‌خاطر نقش اساسی تبریز فرموده‌اند که آذربایجان سر ایران است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان، رزمایش کمک مؤمنانه را یکی دیگر از مناسبت‌های غیر مترقبه برشمرد و گفت: رهبر انقلاب در این رزمایش به همه مأموریت دادند و شورای هماهنگی تبلیغات نیز احساس وظیفه کرد و در این رابطه گام برداشت که از جمله آن توزیع حدود 170 وعده نان صلواتی بین مردم بوده است.

وی با تقدیر از خیّرینی که در توزیع نان صلواتی کمک کردند، افزود: نه تنها هیأت‌های حسینی، بلکه مناسبت‌های معنوی نیز تعطیل‌بردار نیستند و همواره باید خدمت‌رسان مردم بود؛ در این رابطه نیز از طریق یکی از خیّران پنج دستگاه ونتیلاتور با هزینه حدود ۱۵۰ میلیون تومان، از تهران تهیه کردیم.

وی ادامه داد: همچنی۱۳۰۰ دست لباس مخصوص کادر درمان با بهترین کیفیت تهیه کرده و در اختیار کادر درمان قرار دادیم. در پنج نقطه از تبریز نیز کارگاه تولید ماسک صلواتی راه اندازی کرده و بعد از دوخت و ایزوله، در اختیار محرومان قرار دادیم.

حجت‌الاسلام برگی گفت: در راستای لبیک گویی به فرمان مقام معظم رهبری در خصوص ادای قربانی برای دفع بلا، در کشتارگاه تبریز به صورت کاملا بهداشتی، قربانی کرده و در بسته‌های بهداشتی یک کیلویی در بین محرومان پخش کردیم.

وی با بیان این‌که در خصوص ضدعفونی محلات نیز تا روزی که ضدعفونی محلات ضروری بود، اقدام کردیم، افزود: بیش از هزار بسته معیشتی نیز بین خانواده‌هایی که می‌دانستیم نیاز دارند اما به هیچ عنوان دست نیاز به سوی کسی دراز نمی‌کنند، توزیع کردیم.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان در رابطه با رسالت این شورا مبنی بر فراجناحی و غیرحزبی بودن نیز گفت: از اولین روز مسئولیت، نگاه غیرحزبی و غیز جناحی را سرلوحه کارخود قرار دادیم، چنانچه در مراسمات مختلف نیز از هر طیف سیاسی سخنران دعوت کرده‌ایم.

وی با اشاره به تعریف و تمجید رهبر معظم انقلاب از مردم تبریز در آبان ماه و همچنین مراسم شهید سلیمانی، یادآور شد: برای ما افتخار است که رهبری از مردم تبریز تعریف کنند، چراکه حوادث آبان ماه اصلا شوخی‌بردار نبود. اما مردم تبریز مثل همیشه در صحنه حاضر شدند و نتیجه این حضور نیز تعریف رهبر معظم انقلاب از مردم تبریز بود؛ ایشان در دیدار با خانواده شهید سلیمانی نیز مجددا مردم تبریز را مورد لطف و عنایت قرار دادند.

حجت الاسلام برگی ضمن تقدیر از نماینده ولی فقیه در استان و استاندار آذربایجان شرقی در همراهی برنامه‌ها، اظهار کرد: ارتباط ما با تمام سازمان‌ها و مسئولان، برادرانه و فراسازمانی است.

وی گفت: از شهردار تبریز هم تشکر می‌کنم که به وعده خود در خصوص تهیه جایگاه ویژه و در خور شهر تبریز برای مراسمات عمل کردند و قرار شده در اولین مراسم بعد از کرونا که امیدوار هستیم جشن اتمام این بیماری منحوس باشد، از این جایگاه استفاده کنیم.


نوشته شده در   يکشنبه 12 مرداد 1399  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode