ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 10 فروردين 1403
جمعه 10 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 21 تير 1399     |     کد : 192915

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی:

حجاب باید در جامعه مطالبه گری شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی گفت: حجاب یک دغدغه مندی عمومی و بحثی است که باید در جامعه به مطالبه گری تبدیل شود.

ایسنا/آذربایجان شرقی :مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی گفت: حجاب یک دغدغه مندی عمومی و بحثی است که باید در جامعه به مطالبه گری تبدیل شود.

حجت الاسلام سید شهاب الدین حسینی در جلسه ستاد عفاف و حجاب استان، که به میزبانی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان برگزار شد، با اشاره به فرارسیدن هفته حجاب و عفاف، گفت: دبیرخانه ملی حجاب و عفاف سال‌ها پیش طی حرکت خودجوش و با همت مجمع جهانی اهل بیت (ع) در کشور تأسیس شده است اما متأسفانه تاکنون آنچنان که باید راهکاری از این مجمع ارائه نشده و تاحدودی مغفول مانده است.

وی افزود: با گذشت زمان شاهد وضعیت اسف‌باری در فضای حقیقی و مجازی جامعه هستیم که دیگر برای قشر متدیّن جامعه قابل تحمل نیست؛ بهبود این وضعیت، همت جمعی عموم مردم جامعه و به تعبیر رهبر معظم انقلاب، آتش به اختیار می‌طلبد.

وی با اشاره به راه اندازی یک حرکت جمعی با حضور جمعیت بانوان فرهیخته در سازمان تبلیغات اسلامی، گفت: هدف از این حرکت، امر به معروف و آغاز مطالبه گری حجاب بود که با حضور بانوان محجبه در ادارات و تذکر زبانی به یک جریان سازی فرهنگی تبدیل شد.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام حسینی متذکر شد: نگاه به امر حجاب و عفاف در جامعه باید تسری یابد اما متأسفانه در جامعه امروزی که به تعبیری عصر سرماخوردگی بشری از لحاظ معنوی محسوب می‌شود، به حجاب و عفاف توجهی نمی‌شود.

وی با اشاره به وضعیت حجاب بانوان در برخی ادارات، اظهار کرد: برخی کارمندان بانو در فضای عمومی اداره‌، حجاب برازنده‌ای ندارند که این امر باید با برگزاری نشستی و توجیه رعایت حجاب با توجه به این‌که حجاب اجباری نیست، انجام می‌گیرد.

وی با تأکید بر این‌که مدارس می‌تواند در راستای فرهنگ سازی حجاب در جامعه، پیش‌قدم شوند، گفت: برخی مدارس متاسفانه به جای مانتو و شلوار مناسب، بلوز و شلوار بر تن دانش آموزان دبیرستانی می‌کنند؛ لذا مقابله با این امر، نیازمند یک حرکت و خیزش عمومی و هم‌اندیشی‌ها است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان متذکر شد: وقتی یک سلبریتی می‌تواند حتی یک تفکر باطل را در جامعه گسترش دهد، پس ما هم می‌توانیم، حقانیت خود  و فرهنگی که برخاسته از قران و عترت اهل بیت (ع) است را از جامعه طلب کنیم.

بر اساس این گزارش، این جلسه با حضور جمعی از فرماندهان و مسئولان سپاه ناحیه ویژه غدیر و نهادهای اداری استان نظیر نیروی انتظامی و دانشگاه‌ها برگزار شد.


برچسب ها
نوشته شده در   شنبه 21 تير 1399  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
 
Refresh
SecurityCode