ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 9 فروردين 1403
پنجشنبه 9 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 20 تير 1399     |     کد : 192909

به همت انتشارات کویر؛

کتاب آشفتگی سیاسی ترجمه و منتشر شد

کتاب آشفتگی سیاسی نوشته هلن مارگتس، پیتر جان، اسکات هیل و طاها یاسری با ترجمه محمد رهبری و مقدمه هادی خانیکی به همت انتشارات کویر منتشر شد.

کتاب آشفتگی سیاسی نوشته هلن مارگتس، پیتر جان، اسکات هیل و طاها یاسری با ترجمه محمد رهبری و مقدمه هادی خانیکی به همت انتشارات کویر منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب آشفتگی سیاسی؛ شبکه‌های اجتماعی مجازی چگونه به کنش جمعی شکل می‌دهند؟ نوشته هلن مارگتس، پیتر جان، اسکات هیل و طاها یاسری با ترجمه محمد رهبری و مقدمه هادی خانیکی امروز به همت انتشارات کویر منتشر شد.

جهان سیاسی در شبکه‌های اجتماعی بیش از حد ناهمگون، بسیار فردگرا، پر از هرج و مرج و نامناسب برای گفتگو به منظور احیای حوزه عمومی است. این توصیفی است که نویسندگان کتاب آشفتگی سیاسی در رابطه با جهان سیاسی در شبکه‌های اجتماعی دارند. واقعیت آن است که اینترنت و شبکه‌های اجتماعی مجازی امروزه تأثیر روزافزونی بر زندگی بشری دارند و بر سیاست، اقتصادی و فرهنگ جوامع تأثیرات شگرفی از خود به جای گذاشته اند.

می‌توان گفت که پس از انقلاب تلفن‌های هوشمند و با رشد و توسعه شبکه‌های اجتماعی مجازی، ماهیت کنش سیاسی دچار تحولات فراوانی شده است. ازجمله این تحولات می‌توان به نحوه شکل گیری کنش‌های جمعی اشاره کرد. امروزه به واسطه توسعه شبکه‌های اجتماعی مجازی، کنش جمعی ماهیتی آنلاین نیز پیدا کرده است و بسیاری از کنش‌های جمعی مانند تظاهرات و شورش‌های خیابانی که در فضای آفلاین شکل می‌گیرد، ریشه در فضای آنلاین دارد و از آنجا آغاز می‌شود.

کتاب حاضر به دنبال پاسخ به این پرسش است که در دوران سیطره شبکه‌های اجتماعی مجازی، کنش جمعی چگونه شکل می‌گیرد و اطلاعات اجتماعی موجود درون شبکه و رؤیت پذیری افراد درون شبکه‌ها چه تأثیری بر شکل گیری یک فعالیت جمعی می‌گذرد. به همین جهت نویسندگان این کتاب به تحلیل کلان داده‌ها می‌پردازند تا رفتار کاربران درون شبکه را تحلیل کنند. از این حیث، این کتاب روش جدیدی را جهت تحلیل کنش سیاسی کاربران شبکه‌های اجتماعی ارائه می‌دهد.

یادآور می‌شود، این کتاب برنده جایزه مکنزی انجمن مطالعات سیاسی بریتانیا است.


برچسب ها
نوشته شده در   جمعه 20 تير 1399  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
 
Refresh
SecurityCode