ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 31 فروردين 1403
جمعه 31 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 8 تير 1399     |     کد : 192787

رئیس مجلس:

اقتصاد دیجیتالی فرصتی برای جبران عقب ماندگی‌های گذشته است

رئیس مجلس شورای اسلامی، توجه به اقتصاد دیجیتالی را فرصتی برای جبران عقب ماندگی‌های گذشته و غفلت از آن را زمینه ساز مشکلات عدیده دانست.

رئیس مجلس شورای اسلامی، توجه به اقتصاد دیجیتالی را فرصتی برای جبران عقب ماندگی‌های گذشته و غفلت از آن را زمینه ساز مشکلات عدیده دانست.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدباقر قالیباف قبل از ظهر یکشنبه در تماس ویدیوکنفرانسی با آئین افتتاح بزرگترین مرکز داده غرب و شمالغرب کشور در تبریز اظهار داشت: در شرایطی در مجلس یازدهم، کار را شروع کرده‌ایم که وضع اقتصادی کشور، وضع خوبی نبوده و مردم ما در حوزه اقتصاد حال خوبی ندارند، امروز بحث مسکن به دغدغه مهم مردم تبدیل شده که در این میان، مهم‌ترین دغدغه مسئولین هم باید معیشت مردم باشد.

وی با بیان اینکه مردم از همه ما انتظار خوب کار کردن و کار خوب کردن را دارند، گفت: مردم ما قانع هستند و اگر این حس ایجاد شود که ما درست کار می‌کنیم، قدردان مدیران خواهند بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امروز مجموعه‌ای افتتاح می‌شود که می‌تواند در کمترین زمان ممکن با بیشترین تأثیرگذاری در کشور و با شفافیت و عدالت، بخشی از مسائل نابسامان اقتصادی را حل و فصل کند.

وی اقتصاد دیجیتالی را فرصت بزرگی برای جبران عقب ماندگی گذشته دانست و گفت: اگر از این حوزه غفلت شود، فاصله با بقیه دنیا، یک شکاف دیجیتالی بزرگ خواهد بود.

قالیباف، مجلس یازدهم را یاری گر بخش‌های دولتی و خصوصی تلاشگر در این حوزه دانسته و گفت: اگر حرف از اقتصاد مقاومتی می زنیم به معنای استفاده از ظرفیت‌های مردمی و اقتصاد دیجیتال است که باید از این ظرفیت به خوبی استفاده کرد. در جریان کرونا، آسیب بالایی به بخش‌های مختلف اقتصادی وارد آمد اما در کنار آن، فرصت بزرگی هم در فضای دیجیتال ایجاد شد.

وی با اشاره به اهمیت بالای عدالت آموزشی گفت: بخش بالایی از مردم ما امکان تهیه یک موبایل هوشمند را ندارند و در این میان، امکانی در اختیار شرکت‌های دانش بنیان قرار گرفته که حتی تلویزیون‌های خانه را به یک وسیله هوشمند تبدیل کرده تا دانش آموزان محروم هم از این فرصت استفاده کنند.


برچسب ها
نوشته شده در   يکشنبه 8 تير 1399  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode