ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403
چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 4 تير 1399     |     کد : 192749

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی تبریز:

داروخانه‌ها از ارائه بدون نسخه دگزامتازون خودداری کنند

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی تبریز تاکید کرد: داروخانه‌ها از ارائه بدون نسخه دگزامتازون خودداری کنند.

ایسنا/آذربایجان شرقی: معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی تبریز تاکید کرد: داروخانه‌ها از ارائه بدون نسخه دگزامتازون خودداری کنند.

محبوب نعمتی، عصر سه شنبه، سوم تیر ماه در نشست خبری با خبرنگاران با بیان این مطلب اظهار کرد: دگزامتازون حتما با تحویل نسخه بیماران ارائه می‌شود، اما باورهای غلطی در مورد این دارو وجود دارد که به هنگام سرماخوردگی هم از آن استفاده می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر در تمام داروخانه‌های استان هم محلول ضدعفونی کننده، هم ماسک و هم دستکش نایلونی وجود دارد، اظهار کرد: تمامی این اقلام به صورت عادلانه در داروخانه‌های استان توزیع شده است.

وی افزود: در روزهای ابتدایی، پتانسیل تولید روزانه پنج هزار ماسک سه لایه را فقط در مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی داشتیم.

به گزارش ایسنا، نعمتی بیان کرد: امروز ظرفیت تولید ۵۰۰ هزار ماسک سه لایه جراحی در استانمان وجود داشته و در طول این مدت برای ۱۳۰ واحد برای تولید ماسک سه لایه جراحی پزشکی و استاندارد مجوز صادر شده است.

وی بیان کرد: الان در سوپر مارکت‌ها و فروشگاه‌ها هم ماسک پیدا می‌شود. با توجه به اینکه تامین مواد اولیه بخش مهمی از فرایند تولید ماسک است، در حال حاضر ۲۰۰ هزار ماسک در روز تولید می‌شود.

وی گفت: در صورت تامین مواد اولیه ۵۰۰ هزار عدد ماسک را هم می‌توانیم تولید کنیم.

نعمتی با ارایه توضیحاتی در خصوص ماسک‌های n95 استاندارد، اظهار کرد: ظرفیت تولید این نوع ماسک در روزهای اول صفر و ماسک‌ها وارداتی بودند.

وی افزود: تامین این ماسک جزو سخت‌ترین کارها بود و بیشترین تلاش‌ها از طرف رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز در این حوزه انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: با پیگیری‌ها ۳۰۰ هزار ماسک n95 که مجوز سازمان غذا و دارو و سازمان انرژی اتمی را دارد، در استان تولید می‌شود و توان صادرات را هم داریم.

نعمتی با بیان اینکه قبل از شیوع کرونا یک واحد تولید ضد عفونی کننده در استان فعال بود، اظهار کرد: به ۶۰ واحد تولیدی برای تولید محلول ضد عفونی کننده مجوز داده‌ایم. در حال حاضر محلول در همه داروخانه‌ها، انبار شرکت‌های توزیع کننده و در واحدهای تولید کننده وجود دارد.

وی بیان کرد: عرضه محدود دستکش لاتکس و تامین مواد اولیه و محصول نهایی در شرایط تحریم سخت بود، در این مورد نیز فعلا کمبودی نداریم.

نعمتی افزود: به جای دستکش لاتکس که بیشتر مورد استفاده پزشکان است، دستکش‌های نایلونی برای استفاده عموم تامین شده است.

وی در خاتمه متذکر شد: از نظر اقلام بهداشتی موجود در داروخانه‌ها در استان در وضعیت مناسبی قرار داریم و کمبود خاصی نداریم.


برچسب ها
نوشته شده در   چهارشنبه 4 تير 1399  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode