ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 9 فروردين 1403
پنجشنبه 9 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 28 ارديبهشت 1399     |     کد : 192412

تعیین میزان آسیب‌های مغزی با هوش مصنوعی

محققان دانشگاه "کمبریج" و "کالج سلطنتی لندن" یک سیستم هوش مصنوعی توسعه دادند که با طبقه‌بندی جراحت‌های مغز، میزان آسیب‌های وارده را مشخص می‌کند.

محققان دانشگاه "کمبریج" و "کالج سلطنتی لندن" یک سیستم هوش مصنوعی توسعه دادند که با طبقه‌بندی جراحت‌های مغز، میزان آسیب‌های وارده را مشخص می‌کند.

به گزارش ایسنا و به نقل از نیواطلس، صدمات مغزی وارد شده به افراد، بسته به شدت ضربه وارده  شده، متفاوت است. اما تشخیص میزان آسیب وارد شده کار ساده‌ای نیست.

محققان انگلیسی یک الگوریتم جدید "هوش مصنوعی" توسعه داده‌اند که می‌تواند انواع مختلف جراحات مغزی را تشخیص و طبقه‌بندی کند تا در نهایت تاثیر یک آسیب را اندازه‌گیری کند.

یکی از ابزارهایی که پزشکان برای ارزیابی صدمه به سر استفاده می‌کنند" سی‌تی اسکن"( CT scan) است که نشانه‌های آسیب، مانند جراحت وارده به مغز را نشان می‌دهد.

ولی تجزیه و تحلیل این تصاویر اسکن شده یک فرایند زمان‌بر است و با توجه به پیچیدگی طبیعی مغز، برخی از این علائم از چشم پزشکان دور می‌ماند.

"دیوید منون"(David Menon) استاد دانشگاه کمبریج و محقق ارشد این پروژه اظهار کرد: سی‌تی اسکن یک ابزار تشخیصی بسیار مهم است که معمولا از آن به درستی استفاده نمی‌شود و معمولا بسیاری از اطلاعات موجود در سی‌تی‌اسکن از دست می‌رود.

وی ادامه داد: دانستن نوع، حجم و محل بروز ضایعه مغزی برای رسیدن به نتایج بیماری از اهمیت زیادی برخوردار است.

دیوید منون به همراه یک تیم تحقیقاتی از کالج سلطنتی لندن برای حل این مشکل، یک ابزار هوش مصنوعی توسعه دادند که صدمات مغزی را به صورت خودکار در بیمارانی که از ناحیه سر آسیب دیده‌اند طبقه‌بندی می‌کند.

دانشمندان این سیستم هوش مصنوی را با استفاده از بیش از ۶۰۰ تصویر سی‌تی اسکن از صدمات مغزی متنوع از نظر نوع و اندازه، آموزش دادند.

محققان این پروژه گفته‌اند که فناوری آن‌ها در تشخیص چیزهایی که انسان‌ها قادر به تشخیص آن نیستند، پتانسیلی بالقوه دارد.

به گفته گروه تحقیقاتی، این ابزار موفق به طبقه‌بندی صحیح جراحت مغزی شد و روند پیشروی صدمه مغزی را نیز به درستی پیش‌بینی کرد.

منون ادامه داد: ما امیدواریم این الگوریتم هوش مصنوعی به ما کمک کند که تشخیص دهیم کدام آسیب مغزی بزرگتر و پیشرفته‌تر می‌شود تا در آینده بتوانیم درمان مشخص‌تری را برای بیماران ارائه دهیم.

نتایج این پژوهش در مجله "The Lancet Digital Health" انتشار یافت.


نوشته شده در   يکشنبه 28 ارديبهشت 1399  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
 
Refresh
SecurityCode