ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 28 فروردين 1403
سه شنبه 28 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 25 ارديبهشت 1399     |     کد : 192385

۵ اشتباه رایج که می‌تواند ویروس کرونا را به خانه شما دعوت کند

نیازی به گفتن نیست که بسیاری از افراد برای مبارزه با ویروس کرونا همه تلاش خود را به کار بسته اند و سعی دارند با نظافت مداوم خانه و شستشوی دست‌ها مسیر‌های ورود ویروس کرونا به خانه خود را مسدود کنند.

نیازی به گفتن نیست که بسیاری از افراد برای مبارزه با ویروس کرونا همه تلاش خود را به کار بسته اند و سعی دارند با نظافت مداوم خانه و شستشوی دست‌ها مسیر‌های ورود ویروس کرونا به خانه خود را مسدود کنند. اما گاهی با برخی از اشتباهات ساده، فرش قرمز را جلوی ویروس کرونا پهن می‌کنیم. آن هم بدون آن که خودمان مطلع باشیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب:نیازی به گفتن نیست که بسیاری از افراد برای مبارزه با ویروس کرونا همه تلاش خود را به کار بسته اند و سعی دارند با نظافت مداوم خانه و شستشوی دست‌ها مسیر‌های ورود ویروس کرونا به خانه خود را مسدود کنند. اما گاهی با برخی از اشتباهات ساده، فرش قرمز را جلوی ویروس کرونا پهن می‌کنیم. آن هم بدون آن که خودمان مطلع باشیم.

به گزارش سرویس خواندنی‌های انتخاب، اکثر کارشناسان قبول دارند که احتمال انتقال کروناویروس از طریق مواد غذایی یا بسته بندی آن بسیار خطرناک است و خاطرنشان می‌کنند که سطوح لمسی بالا در فروشگاه‌های مواد غذایی (مانند سبد خرید و پیشخوان سابدار فروشگاه) به طور بالقوه خطرناک‌تر هستند. در ادامه به بررسی برخی نکات مهم انتقال کرونا از طریق مواد غذایی می‌پردازیم:

شما بخشی مشخص از آشپزخانه را به نظافت خوراکی‌ها اختصاص نمی‌دهید

وقتی سفارش‌های خود را وارد خانه می‌کنید، ان‌ها را کجا قرار می‌دهید؟ بهتر است بخشی از خانه، مثل پیشخوان آشپزخانه را به این موضوع اختصاص دهید و هر بار یک خوراکی جدید را وارد خانه می‌کنید در همین منطقه بگذارید. شاید بپرسید این موضوع چه حسنی دارد؟ بزرگ‌ترین حسن این است که کمک می‌کند مرتب همان نقطه را ضدعفونی کنید و اجازه ندهید میکرو و ویروس‌ها وارد بخش‌های دیگر خانه شود. شاید بهترین مناطق را بتوان سینک ظرفشویی و سطوح مجاور آن دانست که قابلیت تمیز شدن بیشتری دارند.

شما قبل و بعد از تمیز کردن سفارش‌ها خود دستتان را نمی‌شویید

شما بار‌ها و بار‌ها در ماه‌های اخیر شنیده اید که باید مرتب دستان خود را بشویید، اما برخی از ما به جز هنگام ورود به خانه یا استفاده از سرویس بهداشتی، دستان خود را نمی‌شوییم و این موضوع باعث می‌شود که دستان ما آلوده‌تر از آن چیزی باشد که فکر می‌کنیم. بهتر است دستان خود را حداقل ۲۰ ثانیه در آب گرم و صابون بشویید.

شما بسته بندی مواد غذایی را به خوبی تمیز نمی‌کنید

برخی از کارشناسان ایمنی مواد غذایی فکر می‌کنند ضدعفونی کننده مواد غذایی باید بسیار محتاطانه انجام می‌شود. درواقع بسیاری از افراد تصور می‌کنند نیازی به تمیز کردن خوراکی‌هایی که بسته بندی شده اند نیست. اما این یک اشتباه بزرگ است و باید خوراکی‌هایی را نیز که بسته بندی شده اند به خوبی تمیز کنیم.

شما مرتب از از مواد ضد عفونی کننده شیمیایی برای نظافت استفاده می‌کنید

دستمال مرطوب و اسپری‌های شیمیایی ابزاری عالی برای ضد عفونی کننده سطوح هستند، اما زیاده روی در استفاده از مواد ضدعفونی کننده می‌تواند برای شما مخاطره آمیز باشد و سلامتی شما را به خطر بیندازد. سعی کنید در استفاده از محصولات شیمیایی زیاده روی نکنید چرا که این موضوع نتیجه‌ای معکوس و خطرناک خواهد داشت.

شما از سیم ظرفشویی یا موارد مشابه برای نظافت میوه‌ها استفاده می‌کنید

وقتی شما از ابزار‌های ضدعفونی کننده‌ای استفاده می‌کنید که مناسب گیاهان و سبزیجات نیست، درواقع به میوه و سبزیجات آسیب می‌زنید. خش افتادن و آسیب رسیدن به میوه‌ها می‌تواند باعث از بین رفتن سلامت میوه و حتی زودتر فاسد شدن آن شود. برای شستشوی میوه‌ها از دستان خود در دستکش کمک بگیرید و از استفاده از مواردی مثل دستمال‌های زبر یا ابزار ظرفشویی خودداری کنید.


نوشته شده در   پنجشنبه 25 ارديبهشت 1399  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
 
Refresh
SecurityCode