ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 10 فروردين 1403
جمعه 10 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 16 فروردين 1399     |     کد : 191869

احتمال کاهش ۱۰ میلیون بشکه‌ای تولید نفت روسیه

«ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه از تماس تلفنی خود با «دونالد ترامپ»، همتای آمریکایی خود خبر داد و گفت که همه (کشور‌های تولید کننده نفت) در مورد بازار انرژی و نفت نگران هستند.

به گزارش تابناک به نقل از فارس، «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه از تماس تلفنی خود با «دونالد ترامپ»، همتای آمریکایی خود خبر داد و گفت که همه (کشور‌های تولید کننده نفت) در مورد بازار انرژی و نفت نگران هستند.

پوتین شامگاه جمعه از احتمال کاهش تولید نفت به میزان ده میلیون بشکه نفت در روز یا حتی بیشتر خبر داد و گفت: «ما برای همکاری با ایالات متحده آمریکا در مورد بازار نفت آماده‌ایم».

رئیس جمهور روسیه با بیان اینکه همه کشور‌ها در استقرار و پایداری بلندمدت بازار نفت منافعی دارند، گفت که مسکو هم‌اکنون در حال بررسی و ارزیابی اوضاع بازار جهانی نفت بوده و شرایط و منافع کشور‌های تولید کننده و مصرف کننده در نظر دارد.

پوتین گفت که به نظر می‌رسد عربستان سعودی در حال حذف آن دسته از رقبای نفتی خود است که دست به تولید نفت شِیل زده‌اند و در این زمینه موفق عمل کرده است.

آمریکا بزرگترین تولید کننده نفت شیل (از سنگ نفت) است با این حال کاهش شدید قیمت نفت، استحصال این نوع نفت که هزینه‌بر نیز است، برای تولید کنندگان آن از جمله آمریکا در شرایط فعلی توجیه اقتصادی نداشته و به صرفه نیست.

در همین ارتباط شبکه المیادین گزارش داد که وزیر انرژی روسیه به پوتین خبر داده که اوضاع بازار نفت به شدت پُر نوسان است.

الکساندر نوآک به رئیس جمهور روسیه گفته است باید منافع همه شرکا در بازار نفت را در نظر بگیرند و در تنها در این صورت است که می‌توان به توافق‌های منصفانه دست یابند.

وزیر انرژی روسیه از کاهش دوباره قیمت نفت ابراز نگرانی کرد و گفت که «ما هنوز نمی‌دانیم که چه زمانی درخواست‌ها در بازار نفت به کمترین سطح ممکن خود خواهد رسید».

نواک گفته است که باید تولید نفت کاهش یابند حتی عربستان سعودی و آمریکا نیز دست به کاهش تولید بزنند.

دونالد ترامپ دیروز در توییت خود نوشت که با، ولی عهد سعودی و رئیس جمهور روسیه در مورد بازار نفت تلفنی گفتگو کرده است. او ابراز امیدواری کرد که مسکو و ریاض در زمینه تولید نفت به توافقی دست پیدا کنند. اظهارات دیروز ترامپ منجر به افزایش جزئی قیمت نفت در جهان شد.

به دنبال شیوع کرونا در چین و کشور‌های جهان و به تبع آن کاهش خرید نفت، قیمت این ماده در بازار‌های جهانی به شدت و به شکل کم‌سابقه‌ای کاهش یافت و گفتگو‌های روسیه و عربستان سعودی در قالب اوپک پلاس برای کاهش تولید نیز بی‌نتیجه ماند و این امر باعث کاهش قیمت طلای سیاه و ریزش بورس‌های دنیا شد.

عربستان سعودی هم‌اکنون با تولید بیش از ۱۲ میلیون بشکه نفت در روز بزرگترین تولید کننده این ماده است. ریاض بعد از عدم توافق با مسکو، تولید نفت خود را از ۹ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه در روز (ماه فوریه) به بیش از ۱۲ میلیون بشکه در ماه مارس گذشته رسانده است. کارشناسان این اقدام ریاض را نوعی انتقام و جنگ نفتی بین روسیه و عربستان دانسته‌اند.

 


برچسب ها
نوشته شده در   شنبه 16 فروردين 1399  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
 
Refresh
SecurityCode