ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 9 فروردين 1403
پنجشنبه 9 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 15 فروردين 1399     |     کد : 191852

قیمت جهانی نفت افزایش یافت

افزایش قیمت جهانی نفت بعد از آن رخ داد که دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا اعلام کرد که انتظار دارد که عربستان و روسیه بزودی توافق کنند ...


به گزارش تابناک به نقل از ایرنا به نقل از شبکه سی ان بی‌سی، افزایش قیمت جهانی نفت بعد از آن رخ داد که دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا اعلام کرد که انتظار دارد که عربستان و روسیه بزودی توافق کنند تا جنگ قیمت نفت خود را پایان دهند و ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه نیز خواستار راه حل "چالش برانگیز" بازار‌های نفت شد.

روز پنجشنبه قیمت نفت برنت با افزایش ۱۱.۳۶ درصدی به ۲۷.۵۵ دلار و نفت وست تگزاس آمریکا نیز با رشد ۱۰ درصدی به ۲۲.۳۴ دلار رسید.

ترامپ شامگاه پنجشنبه اعلام کرد که اخیراً با رهبران روسیه و عربستان سعودی مذاکره کرده و معتقد است که دو کشور برای پایان دادن به جنگ قیمت نفت طی چند روز توافق خواهند کرد.

ترامپ همچنین گفت که او مدیران اجرایی نفت آمریکا را به کاخ سفید دعوت کرده تا در مورد راه‌های کمک به صنعت ویران شده با کاهش تقاضای انرژی در هنگام وقوع ویروس کرونا و جنگ قیمت نفت بین عربستان سعودی و روسیه گفتگو کنند.

مارگارت یانگ تحلیلگر بازار شبکه سی ان بی‌سی گفت: بازار امیدوار است که مداخله آمریکا ما را به توافق میان سعودی و روسیه در توقف تولید نفت خام نزدیک کند.

خبرگزاری واس عربستان شامگاه پنجشنبه گزارش داد که عربستان خواستار نشست فوری کشور‌های صادرکننده نفت (اوپک) و دیگر کشور‌های نفتی شده است.

دولت ریاض این درخواست را با هدف رسیدن کشور‌های نفتی به یک توافق عادلانه در حوزه نفت ارائه کرده است.

خبرگزاری عربستان اعلام کرد که درخواست سعودی برای برگزاری این نشست، در راستای تلاش دولت ریاض برای حمایت از اقتصاد جهانی و در پاسخ به درخواست رییس جمهوری آمریکا صورت گرفته است.

درخواست عربستان برای نشست فوری اوپک و دیکر گشور‌های نفتی پس از آن روی می‌دهد که دقایقی پیش "دونالد ترامپ" رییس جمهوری آمریکا در خصوص شرایط جاری بازار نفت با "محمد بن سلمان" تلفنی گفت: وگو کرد.

درخواست ترامپ از بن سلمان پس از آن روی می‌دهد که شرکت نفتی آرامکو عربستان روز پنجشنبه با وجود تقاضای کم در پی شیوع ویروس کرونا اعلام کرد که صادرات خود را به طور بی‌سابقه‌ای افزوده است.

همچنین روز چهارشنبه یک منبع آگاه به خبرگزاری رویترز گفته است که عربستان اخیرا با تولید بی‌سابقه نفت خود، آن را تا سقف ۱۲ میلیون بشکه در روز افزایش داده بود.

قیمت نفت خام پس از عدم توافق اوپک با روسیه و کاهش قیمت‌ها توسط عربستان، بازار جهانی بزرگ‌ترین سقوط قیمت را در نزدیک به ۳۰ سال گذشته تجربه کرد.

بنابر ارزیابی متخصصان، حتی در صورت پایان یافتن جنگ قیمت بین عربستان و روسیه باز هم بهای نفت به دلیل شوک ناشی از شیوع ویروس کرونا بر اقتصاد جهانی افزایش نخواهد یافت و جهان شاهد کاهش ۲۰ درصدی تقاضا برای نفت خام خواهد بود.

 


نوشته شده در   جمعه 15 فروردين 1399  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
 
Refresh
SecurityCode