ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 10 فروردين 1403
جمعه 10 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 15 فروردين 1399     |     کد : 191848

در پانزدهمین جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا عنوان شد؛

ضرورت بررسی آثار اجتماعی و اقتصادی کرونا/همه نهادها پای کار هستند

استاندار آذربایجان شرقی با قدردانی از تلاش‌های مدافعان سلامت و همکاری همه دستگاه‌های مسئول در راستای مقابله با بیماری کرونا بر ضرورت بررسی آثار اجتماعی و اقتصادی کرونا تاکید کرد.

 استاندار آذربایجان شرقی با قدردانی از تلاش‌های مدافعان سلامت و همکاری همه دستگاه‌های مسئول در راستای مقابله با بیماری کرونا بر ضرورت بررسی آثار اجتماعی و اقتصادی کرونا تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، پانزدهمین جلسه ستاد استانی مدیریت و مقابله با کرونا ظهر امروز پنج شنبه در تبریز برگزار شد.

محمدرضا پورمحمدی در این جلسه با اشاره به همراهی مردم با طرح‌های ستاد استانی مقابله با کرونا، اظهار داشت: همه دستگاه‌ها تمام توان خود را برای مدیریت این شرایط به کار گرفته‌اند و اطمینان داریم که با همراهی مردم، می‌توانیم به سلامت از این شرایط عبور کنیم.

وی افزود: مردم استان در روز سیزدهم فروردین، با درک بالای خود، یک روز تاریخی را رقم زدند و نمادی از همبستگی و اعتلای فرهنگ نوع‌دوستی را به نمایش گذاشتند.

کرونا تاکنون ۱۹۰ کشور را درگیر کرده است

وی با اشاره به اینکه بیماری کرونا تاکنون ۱۹۰ کشور را درگیر کرده و تعداد مبتلایان این بیماری به بیش از ۹۰۰ هزار نفر در دنیا رسیده است، افزود: مقایسه روند بیماری کرونا در ایران و سایر کشورها نشان می‌دهد که ما در این زمینه به سطحی از کنترل دست یافته‌ایم و مدیریت مبارزه و کیفیت درمان وضعیت قابل قبولی دارد.

رئیس ستاد استانی مدیریت و مقابله با کرونا ادامه داد: بخشی از این موفقیت، نتیجه تلاش‌های صورت گرفته برای ایجاد و توسعه زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی بویژه در دولت‌های یازدهم و دوازدهم است که در استان ما نیز اقدامات بسیار خوبی در این زمینه انجام شده است.

همراهی بسیج و نیروهای مردمی در زمینه مقابله با کرونا

وی از همراهی بسیج و نیروهای مردمی در زمینه مقابله با کرونا نیز قدردانی کرد و گفت: بینش بالای امام راحل در تشکیل بسیج، انقلاب را در طول ۴۰ سال گذشته بیمه کرده و این نهاد انقلابی، همواره در لحظه‌های سخت و دشوار در کنار مسئولان نظام بوده است.

پورمحمدی خاطرنشان کرد: گرفتاری‌ها، محدودیت‌ها و فشارهای سخت در ۴۰ سال گذشته، ملت ما را برای مواجهه با بحران‌های مختلف ساخته و پرداخته کرده و موجب شده است که با وجود تحریم‌ها، روی پای خودمان بایستیم.

وی افزود: ادعا نداریم که اکنون در وضعیت ایده‌آل قرار داریم، اما مطمئنیم که همه افراد و دستگاه‌ها در هر جایگاهی که هستند تمام توان خود را به کار گرفته‌اند تا به سلامت از این شرایط سخت نیز عبور کنیم.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به همکاری تشکل‌های مردم‌نهاد و مؤسسات خیریه در تأمین اقلام و نیازمندی‌های اقشار کم‌درآمد جامعه، گفت: آثار اجتماعی و اقتصادی کرونا بحث بسیار مهمی است که باید در کمیته‌های تخصصی ستاد استانی مورد بررسی قرار گیرد و تدابیر لازم برای مدیریت این آثار انجام شود.

مشکل جدی در بحث تولید و توزیع اقلام بهداشتی احساس نمی‌شود

وی افزود: در بحث تولید و توزیع اقلام بهداشتی و ضدعفونی‌کننده، با همکاری واحدهای تولیدی و نیروهای مردمی به مرحله‌ای رسیده‌ایم که مشکل جدی احساس نمی‌شود و لازم است نظارت بر کیفیت، قیمت و توزیع تولیدات نیز با جدیت انجام شود.

پورمحمدی همچنین مدیریت فضای اطلاع‌رسانی و فضای مجازی را ضروری دانست و گفت: استفاده از نظرات کارشناسان و متخصصان برای آگاه‌سازی عمومی و اطلاع‌رسانی در مورد بیماری کرونا مورد توجه قرار گیرد.

استاندار آذربایجان شرقی، اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی و محدودیت تردد در محورهای مواصلاتی استان را بسیار اثرگذار توصیف کرد و گفت: امیدواریم با بهبود وضعیت، به حالت عادی بازگردیم.

وی همچنین با اشاره به سیاست‌های دولت مبنی بر حمایت از کسب‌وکارهایی که در اثر کرونا دچار مشکل شده‌اند، گفت: دولت ۱۰ میلیارد دلار تسهیلات برای این کسب‌وکارها اختصاص داده است که با نظر کمیته اقتصادی ستاد مقابله با کرونا پرداخت خواهد شد.

همراهی مردم با طرح فاصله‌گذاری اجتماعی

راستگو، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی هم در این جلسه از همراهی مردم با طرح فاصله‌گذاری اجتماعی قدردانی کرد و گفت: نیروی انتظامی با همکاری بسیج و ارتش، زحمات زیادی برای این طرح کشیده‌اند و در دو روز گذشته در هیچ از یک نقاط استان، مشکل خاصی نداشته‌ایم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز هم با ارائه آخرین وضعیت بیماری کرونا در آذربایجان شرقی، گفت: روند این بیماری نشان‌دهنده تأثیرگذاری اقدامات و مداخلات است.

۸۲ درصد از جمعیت استان تحت پوشش غربال‌گری سلامت قرار گرفته‌اند

محمدحسین صومی با بیان اینکه ۸۲ درصد از جمعیت استان تحت پوشش غربال‌گری سلامت قرار گرفته‌اند، گفت: در حال حاضر ۶۵۰ تخت از مجموع ۴ هزار تخت بیمارستانی آماده شده در استان تحت اشغال بیماران کروناست.

وی همچنین با بیان اینکه مردان بیشتر از زنان به کرونا مبتلا می‌شوند، گفت: بیشترین آمار جان‌باختگان کرونا، مربوط به رده سنی ۶۰ تا ۸۵ سال است و تنها ۴ تا ۸ درصد از این افراد زیر ۵۰ سال سن دارند.

در این جلسه همچنین گزارش طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا و ضدعفونی کردن معابر و فضاهای شهری توسط معاون هماهنگ‌کننده سپاه عاشرا و گزارش عملکرد کمیته اطلاع‌رسانی و جو رسانه‌ای ستاد استانی مقابله با کرونا توسط مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ارائه شد.


نوشته شده در   جمعه 15 فروردين 1399  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
 
Refresh
SecurityCode