ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 10 فروردين 1403
جمعه 10 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 11 فروردين 1399     |     کد : 191800

شمار مبتلایان کرونا در آذربایجان‌شرقی به 1443 نفر رسید /سراب و شبستر بیشترین مبتلایان کرونا

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان اینکه امروز نتیجه آزمایش ۸۲ نفر دیگر نثبت اعلام شد، افزود: تعداد مبتلایان قطعی به کرونا در آذربایجان‌شرقی به یک هزار و ۴۴۳ نفر رسید.

 معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان اینکه امروز نتیجه آزمایش ۸۲ نفر دیگر نثبت اعلام شد، افزود: تعداد مبتلایان قطعی به کرونا در آذربایجان‌شرقی به یک هزار و ۴۴۳ نفر رسید.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، روزبه رجایی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز امشب در گفت‌وگوی خبری زنده تلویزیونی در تشریح آخرین وضعیت کرونا در آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته نتیجه تست ۸۲ نفر مثبت قطعی به کویید ۱۹  اعلام شده و مجموع مبتلایان به کرونا در استان  به یک هزار و ۴۴۳  نفر رسید.

وی افزود: تاکنون از بین مبتلایان  ۷۸۰ نفر بهبود یافته که این رقم نشان‌دهنده  این است که تقریبا ۵۵ درصد مبتلایان بهبود یافته و مابقی در حال مداوا هستند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز  شهرها با بیشترین درگیری کرونا در استان را مورد اشاره قرار داد و گفت: دو شهرستان سراب و شبستر بیشترین آمار مبتلایان به نسبت جمعیت خود دارند و سپس شهرستان‌های میانه و مراغه و اهر و تبریز بیشترین آلودگی نسبت به جمعیت را دارد.

وی با تاکید بر اینکه کلیه بیمارستان‌های استان آمادگی پذیرش بیماران کرونا دارد و حتی بخش مخصوص کرونا مهیا شده است، گفت: باید این زنجیره گسترش جهت کنترل و ریشه‌کنی قطع شود از این‌رو از همه مردم خواستاریم تا از رفتن به روز طبیعت جدا خودداری کنند.

رجایی متذکر شد: خدمات عادی در بیمارستان‌ها تعطیل نشده و در کنار درمان افراد مبتلا به کرونا، مصدومان تصادف و سایر بیمارها هم درمان می‌شوند و الحمدالله هنوز ظرفیت تخت‌های اختصاص یافته به کرونا پر نشده  است ولی باید همچنان هشدار را بدهیم تا بلکه مردم رعایت کرده و بر گسترش این ویروس دامن نزنند.

رجایی متذکر شد: تمام تلاش ما بر مقابله با تشدید ویروس است،  از این‌رو بهترین راه همان پیشگیری است که بهترین پیشگیری هم رعایت نکات بهداشت و عدم تجمع و ماندن در خانه است.

ویروس‌های کرونا (یا کروناویروس‌ها) خانواده‌ای از ویروس‌ها هستند که بیماری‌های مربوط به دستگاه تنفسی از سرماخوردگی معمولی گرفته تا برونشیت و عفونت مجاری تنفسی را منجر می‌شود.

ویروس کووید ۱۹، از طریق تنفس و تماس هم منتقل می‌شود و همین امر کنترل آن را دشوار کرده است. این ویروس، بیماری «سندرم زجر تنفسی حاد» یا ARDS را در فرد مبتلا ایجاد می‌کند، یک بیماری خطرناک و نارسایی دستگاه تنفسی است که با گسترش سریع التهاب و عفونت در ریه‌ها شروع می‌شود. در ادامه به‌دلیل پر شدن کیسه‌های هوایی شُش‌ها از مایع میان‌بافتی، اکسیژن کافی به فرد نمی‌رسد و در صورت عدم رسیدگی به‌موقع بیمار با خطر مرگ مواجه خواهد بود.


نوشته شده در   دوشنبه 11 فروردين 1399  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
 
Refresh
SecurityCode