ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 10 فروردين 1403
جمعه 10 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 10 فروردين 1399     |     کد : 191791

استاندار آذربایجان‌شرقی؛

٨٠ تا ٩٠ درصد مردم آذربایجان‌شرقی بهداشت را رعایت می‌کنند

استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: ٨٠ تا ٩٠ درصد مردم ‌استان ملاحظات بهداشتی را رعایت می‌کنند و در مجموع کرونا در استان به خوبی مدیریت شده است.

استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: ٨٠ تا ٩٠ درصد مردم ‌استان ملاحظات بهداشتی را رعایت می‌کنند و در مجموع کرونا در استان به خوبی مدیریت شده است.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا،  محمد رضا پورمحمدی امروز در گفت و گویی اظهار کرد: متاسفانه،  روزانه به تعداد مبتلایان و جان باختگان در استان افزوده می شود و پای کار بودن متولیان بهداشت و درمان در استان برای غلبه بر این بیماری، جای امیدواری دارد.

‌وی افزود: خود مراقبتی و ماندن در خانه، بهترین راه پیشگیری از شیوع این بیماری است و به طور قطع، افزایش یا کاهش آمار مبتلایان به کرونا، به رفتار مردم در رعایت مسایل بهداشتی و پرهیز از رفت‌وآمدهای غیرضروری بستگی دارد.
 
پورمحمدی ‌گفت: هدف از اجرای طرح غربالگری قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا است و امیدواریم در روزهای آینده تمام مردم استان تحت پوشش این طرح قرار گیرند.  

وی ادامه داد: خوشبختانه مردم به شکل جدی در استان نکات بهداشتی و خودمراقبتی را رعایت می کنند.

‌پورمحمدی گفت: بنا به اظهار نظر سازمان جهانی بهداشت، در صورت رعایت حداکثری بهداشت عمومی و فردی، احتمالا از ۲۵ فروردین به بعد شاهد سیر نزولی این بیماری خواهیم بود.  

‌وی اظهار کرد: آذربایجان شرقی در مقایسه با سایر استان ها در خصوص ابتلا به کرونا، در رتبه ۹ قرار دارد اما اگر تعداد مبتلایان را به ازای هر ۱۰ هزار جمعیت در نظر بگیریم در رتبه ۱۷ کشور قرار داریم.  

به گزارش ایرنا، ۱۳۶۱ نفر از جمعیت ۳.۹ میلیون نفر آذربایجان شرقی به کرونا مبتلا هستند به عبارتی دیگر از هر ۱۰ هزار نفر در این استان حدود ۳.۴ نفر کرونا گرفته اند.

استاندار آذربایجان شرقی ‌اضافه کرد: علاوه بر تبریز، در شهرستان های مرند، شبستر، سراب و میانه به خاطر کم ملاحظه گی برخی از مردم تعداد ابتلا بیشتر از دیگر شهرها و شهرستان ها است.  

‌پورمحمدی یادآور شد: ایزولاسیون، ‌قرنطینه، ‌حکومت نظامی ‌و فاصله گذاری اجتماعی چاره ساز و کار مهم برای مواجهه با این ویروس بر اساس معیارهای سازمان بهداشت جهانی است.  

وی تاکید کرد: فاصله گذاری اجتماعی زنجیره بین افراد مبتلا و افراد سالم را قطع خواهد کرد و ‌عامل مهم برای موفقیت در این طرح، همراهی و مشارکت مردم است.
 
وی ادامه داد: امروز موفقیت تمام طرح ها، وابسته به همکاری و همراهی حداکثری مردم است و نتایج با مشارکت آنها محقق خواهد شد.  

پورمحمدی گفت: هدف طرح فاصله‌گذاری اجتماعی حفظ سلامت عمومی است، نه برای تعطیلی جامعه و زندگی.

وی ادامه داد: در این طرح صرفا افراد بومی ساکن هر شهر مجاز به ورود آن شهر بوده و از ورود افراد غیر ساکن جلوگیری خواهد شد و تا اطلاع ثانوی تمام پارک ها، بوستان ها، تفرجگاه ها، مراکز تفریحی ‌و استخرها  که می توانند محل تجمع افراد باشند تعطیل است و ادارات، نهادها و سازمان ها برابر بخشنامه صادره حداکثر با یک سوم نیروهای اداری و به صورت نوبتی کار می کنند.

استاندار آذربایجان شرقی ‌همچنین گفت: اصنافی که قوانین لازم را رعایت نکنند از طریق اتحادیه ها و اماکن تذکر لازم داده خواهد شد و گشت های انتظامی و فرمانداری برخورد لازم را خواهند داشت.  

پورمحمدی گفت: مردم برای ضدعفونی محلات و نقاط مختلف شهر با شماره تلفن ۱۳۷ شهرداری تبریز تماس ‌بگیرند و شماره ۲-۳۵۲۶۴۱۵۰  و ۱۱۱ فرمانداری تبریز نیز آماده دریافت نظرات، دیدگاه ها، پیشنهادات و انتقادات مردم است. 


نوشته شده در   يکشنبه 10 فروردين 1399  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
 
Refresh
SecurityCode