ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403
چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 6 اسفند 1398     |     کد : 191302

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز:

آرامش روانی جامعه را با اخبار و اطلاعات غلط بر هم نزنیم آرامش روانی جامعه را با اخبار و اطلاعات غلط بر هم نزنیم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با تاکید بر اینکه آرامش روانی جامعه را با اخبار و اطلاعات غلط بر هم نزنیم، گفت: برای حفظ آرامش روانی جامعه و با توجه به تاثیر آن در تقویت سیستم ایمنی از مطرح کردن مطالب و اطلاعاتی که مطمئن نیستیم، خودداری کنیم.

ایسنا/آذربایجان شرقی: رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با تاکید بر اینکه آرامش روانی جامعه را با اخبار و اطلاعات غلط بر هم نزنیم، گفت: برای حفظ آرامش روانی جامعه و با توجه به تاثیر آن در تقویت سیستم ایمنی از مطرح کردن مطالب و اطلاعاتی که مطمئن نیستیم، خودداری کنیم.

محمد حسین صومی در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب اظهار کرد: مردم مطمئن باشند هر اطلاعاتی در خصوص کرونا ویروس و راه‌های مبارزه با آن داشته باشیم در اختیارشان قرار می‌دهیم.

 وی در ادامه با بیان این‌که فوت هر شخص در خانه یا بیمارستان به معنی نقش داشتن کرونا ویروس در مرگ آن فرد نیست، گفت: مگر در سال‌های گذشته که خبری از کرونا بود، افرادی با بیماری‌های پیشرفته تنفسی جان خود را از دست نمی‌دادند؟

وی متذکر شد: با توجه به اهمیت اصول بهداشتی در احکام اسلامی، شست‌وشوی مکرر دست‌ها و وضو گرفتن در سه نوبت، انتظار می‌رود کرونا کاهش پیدا کرده و کنترل بهتری داشته باشیم.

به گزارش ایسنا، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با ارایه توضیحاتی در خصوص ضرورت استفاده از ماسک بیان کرد: افرادی که سرفه می‌کنند، باید از ماسک استفاده کنند، اما استفاده از آن در صورت رعایت فاصله یک متری با بیمار ضروری نیست.

وی متذکر شد: افراد باید توجه کنند که قبل از استفاده از ماسک، آن را آلوده نکنند؛ به این صورت که باید قبل از استفاده از آن دست‌های خود را با آب و صابون شسته و یا با محلول‌های ضدعفونی کرده و آن را به درستی و روی صورت خود قرار دهند. پایین کشیدن مدام ماسک آن را بی تاثیر می‌کند.

 وی اضافه کرد: به هنگام برداشتن ماسک از روی صورت نیز باید دقت کرد که دست‌ها با قسمت داخلی آن ارتباط نداشته باشند و پس از دفع آن باید دست‌ها را با آب و صابون شست و ضدعفونی کرد.

بهترین راه پیشگیری از کرونا رعایت بهداشت فردی و توصیه رعایت آن به دیگران است

 صومی خاطرنشان کرد: هنوز هم اصرار داریم که بهترین راه پیشگیری از کرونا رعایت بهداشت فردی و توصیه رعایت آن به دیگران است. همچنین کم‌تر کردن حضور در اجتماعات و رعایت فاصله از دیگران نیز باید در این خصوص مورد توجه باشد.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان این‌که کروناویروس بحث تازه‌ای نیست، اظهار کرد: این ویروس از جمله ویروس‌هایی است که برابر با طول عمر انسان در جامعه وجود داشته و به صورت‌های مختلف باعث بیماری شده است؛ ویروس جدید هم می‌تواند مثل ویروس ایجاد کننده آنفولانزا H1M1 بدن انسان را تحت تاثیر قرار داده و از راه دهان و مخاط و همچنین راه های تنفسی وارد بدن شود.

 وی خاطرنشان کرد: در هر محیطی که تعداد زیادی از این ویروس پخش شود، امکان انتقال نیز بالا بوده و با توجه به این‌که کروناویروس به صورت قطره از دهان افراد آلوده پخش می‌شود، امکان نشستن آن برروی سطوح مختلف وجود داشته و در صورت تماس دست افراد با سطوح آلوده، ویروس وارد مخاط آن‌ها می‌شود.

وی با بیان اینکه تاکنون نتیجه آزمایش هیچ‌یک از افراد مشکوک مثبت نبوده است، گفت:  هیچ بیماری کرونا مثبتی در آذربایجان‌شرقی نداریم.


نوشته شده در   سه شنبه 6 اسفند 1398  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode