ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 28 فروردين 1403
سه شنبه 28 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 20 بهمن 1398     |     کد : 191092

داروی دیابت ممکن است سلامت قلب و عروق را به خطر بیاندازد

داروی دیابت نوع ۲ روزیگلیتازون ۳۳ درصد خطر بروز عوارض جانبی قلبی عروقی را افزایش می دهد.

 داروی دیابت نوع ۲ روزیگلیتازون ۳۳ درصد خطر بروز عوارض جانبی قلبی عروقی را افزایش می دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا، روزیگلیتازون دارویی است که در اصل برای درمان دیابت نوع ۲ تولید شده است. سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) آن را در سال ۱۹۹۹ با نام Avandia تصویب کرد.

اگرچه اروپا به دلیل نگرانی از تأثیرات منفی آن بر سلامتی قلب، این دارو را به حالت تعلیق درآورد و ایالات متحده استفاده از آن را محدود کرد، اما تحقیقات درباره ایمنی آن تاکنون نتایج متفاوتی به همراه داشته است.

FDA در سال ۱۹۹۹ روزیگلیتازون را تأیید کرد، نهادهای نظارتی درباره تأثیرات احتمالی آن بر نارسایی قلبی از سال ۲۰۰۶ هشدار داده اند، و متاآنالیز چندین کارآزمایی به ۴۳٪ خطر بالای حمله قلبی در سال ۲۰۰۷ اشاره کرد.

تا سال ۲۰۱۰، این دارو از بازارهای اروپا خارج شد زیرا خطر حمله قلبی و سکته مغزی را افزایش می دهد.

در ایالات متحده آمریکا، این دارو هنوز هم در دسترس است، این واقعیت که دارو هنوز در دسترس است، در درجه اول به دلیل نتایج مختلط حاصل از بررسی اثرات قلبی عروقی دارو است.

با این حال، تحقیقات جدید نشان می دهد که این نتایج مختلط به دلیل عدم کیفیت داده هایی که از این مطالعات قبلی استفاده می شده است.

برای اصلاح این مشکل روش شناختی، محققان سعی کردند بیش از ۱۳۰ کارآزمایی بالینی را تجزیه و تحلیل کنند. این کارآزمایی های بالینی به روش کارآزمایی تصادفی، کنترل شده، فاز II-IV انجام شده است که حداقل ۲۴ هفته اثر روزیگلیتازون را با سایر داروها مقایسه کرده است.

نتایج آزمایشات انفارکتوس حاد میوکارد، نارسایی قلبی، مرگ ناشی از بیماری قلبی عروقی و مرگ ناشی از قلب و عروق را نشان داد.

این تجزیه و تحلیل نشان داد مصرف روزیگلیتازون باعث افزایش ۳۳٪ خطر حمله قلبی، نارسایی قلبی، مرگ و میر قلبی و عروقی و مرگ و میر ناشی از بیماری های قلبی و عروقی م یشود در مقایسه با افرادی که داروی دیگری برای کنترل دیابت استفاده می کردند.

نتایج نشان می دهد که روزیگلیتازون با افزایش خطر قلبی عروقی، به ویژه برای حوادث نارسایی قلبی همراه است.

مطالعه ها نشان می دهد که هنگام ارزیابی ایمنی مواد مخدر و انجام متاآنالیزهای متمرکز بر ایمنی، IPD ممکن است برای طبقه بندی دقیق همه عوارض جانبی ضروری باشد.

با درج این داده ها در تحقیقات، بیماران، پزشکان و محققان می توانند تصمیم گیری آگاهانه تری در مورد ایمنی مداخلات انجام دهند.

مطالعه ما نیاز به ارزیابی شواهد مستقل را برای ارتقاء شفافیت و اطمینان از درمانهای تأیید شده، و نظارت پس از خطرات و مزایای شناخته شده و ناشناخته را برجسته می کند.

منبع: www.medicalnewstoday.com


 


برچسب ها
نوشته شده در   يکشنبه 20 بهمن 1398  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
 
Refresh
SecurityCode