ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 10 فروردين 1403
جمعه 10 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 20 بهمن 1398     |     کد : 191089

فناوری جدید الون ماسک؛

ساخت رابط عصبی باریک تر از مو برای نصب در مغز

شرکت نورالینک، متعلق به الون ماسک، رشته هایی ۱۰ بار نازکتر از موی انسان ساخته که در مغز نصب و رابط بین مغز و رایانه می شوند.

 شرکت نورالینک، متعلق به الون ماسک، رشته هایی ۱۰ بار نازکتر از موی انسان ساخته که در مغز نصب و رابط بین مغز و رایانه می شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دیلی میل، الون ماسک فناوری جنجالی «نورالینک» خود را ارتقا داده است. او امیدوار است افراد با کمک این فناوری به رایانه متصل و در نهایت به یک انسان سایبورگ تبدیل شوند.

درهمین راستا شرکت نورالینک مشغول ساخت رشته های ریز و انعطاف پذیر است که ۱۹ بار نازک تر از موی انسان هستند و می توان آنها را به راحتی در مغز قرار داد.

 ماسک در توئیتر خود درباره آخرین تحولات در فناوری شرکت توضیحاتی داده است.  به گفته او این فناوری و رباتی که رشته های مذکور را در مغز انسان قرار می دهد، خارق العاده هستند و تغییراتی بنیادین به وجود می آورند.

این ایمپلنت های کوچک « رابط های مغز- ماشین» (BMI) نام دارند و مغز انسان را به دستگاه هایی خارجی متصل می کنند. به این ترتیب انسان می تواند رایانه ها را کنترل کند.

 این رابط های کوچک که پهنای باند بالا و دقت زیادی دارند،N1 لقب گرفته اند و طبق ادعای شرکت نورالینک تا ۱۲ ماه دیگر آماده نصب در بدن انسان خواهند بود.

سال گذشته نورالینک نسخه ای از یک دستگاه کوچک را رونمایی کرد که از طریق شکافی کوچک در مغز انسان قرار می گرفت. این دستگاه  شامل یک تراشه بود که در کنار سر انسان قرار می گرفت و به رشته هایی کوچک متصل بود که در مغز انسان نصب می شدند.

این در حالی است که الون ماسک بدون ارائه توضیحات بیشتر فقط اعلام کرد نسخه جدید این فناوری که در سال جاری رونمایی می شود، پیشرفته تر است.

 او معتقد است این فناروی به بیماران مبتلا به اختلالات عصبی کمک می کند.


برچسب ها
نوشته شده در   يکشنبه 20 بهمن 1398  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
 
Refresh
SecurityCode