ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403
چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 13 بهمن 1398     |     کد : 191011

به زودی منتشر می‌شود؛

کتاب فلسفه الهیات بالمعنی الاخص: درآمدی بر خداشناسی فلسفی

کتاب فلسفه الهیات بالمعنی الاخص: درآمدی بر خداشناسی فلسفی تألیف حجت الاسلام مهدی عبداللهی به همت سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی به زودی منتشر می‌شود.

کتاب فلسفه الهیات بالمعنی الاخص: درآمدی بر خداشناسی فلسفی تألیف حجت الاسلام مهدی عبداللهی به همت سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی به زودی منتشر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب فلسفه الهیات بالمعنی الاخص: درآمدی بر خداشناسی فلسفی تألیف حجت الاسلام مهدی عبداللهی عضو هیئت علمی مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران به همت سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی به زودی منتشر می‌شود.

فلسفه الهیات بالمعنی الاخص پژوهش فرانگرنه از سنخ فلسفه‌های مضاف درباره خداشناسی فلسفی است که این بخش از فلسفه اسلامی را به منزله یک دانش به روش عقلی تحلیل و بررسی می‌کند.

دستاورد چنین نگاهی به موضوع، هویت معرفتی خداشناسی فلسفی (موضوع، روش، مسائل) و جایگاه و نسبت آن با دیگر شاخه‌های فلسفی را آشکار می‌کند و نشان می‌دهد که نظرگاه‌های متفاوت درباره خدا (پذیرش و انکار خداوند و نیز نگرشها و تفاسیر مختلف از ذات و صفات الهی) ریشه در بنیادهای نظری دیگر، یعنی هستی شناسی، معرفت شناسی و زبان شناسی دارند.

مباحث خداشناسی عقلی دسته‌ای مسائل ذهنی و انتزاعی صرف نیست که فارغ از دغدغه‌های عینی و دردها و واهمه‌های انضمامی افراد و جوامع انسانی شکل گرفته باشند، بلکه از آنجا که کنش انسانی صحنه تجسم اندیشه‌ها و مرتبه عینیت یافتگی ذهنیت انسان است، ذهنیت و نگرش ما نسبت به خدا در عنیت رفتار ما متجلی می‌شود.

کتاب حاضر حاصل پژوهشی چندین ساله درباره خداشناسی فلسفی است. این پژوهش فرانگرانه از نوع فلسفه‌های مضاف به علوم، خداشناسی فلسفی را به مثابه یک دانشواره تحلیل و بررسی عقلی کرده است.


برچسب ها
نوشته شده در   يکشنبه 13 بهمن 1398  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode