ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403
پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 9 بهمن 1398     |     کد : 190953

سعید ایلخانی در گفتگو با مهر:

فاطمه (س) سند ولایت است/ مهم ترین یادآوری در ایام فاطمیه

حجت الاسلام سعید ایلخانی با بیان اینکه بحث ولایت به معنای داشتن راهنما است، گفت: فاطمه (س) سند ولایت است و برای همین است که ایام فاطمیه برای ما مهم است.

حجت الاسلام سعید ایلخانی با بیان اینکه بحث ولایت به معنای داشتن راهنما است، گفت: فاطمه (س) سند ولایت است و برای همین است که ایام فاطمیه برای ما مهم است.

حجت الاسلام سعید ایلخانی به مناسب فرا رسیدن ایام شهادت حضرت فاطمه (س) در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: مهم‌ترین نکته در درست شدن یک چیز، راه است. مثلاً می‌گوئیم اوضاع او رو به راه نیست یا چه موقع می‌خواهی سر به راه شوی؟ وقتی کسی در راه نباشد خراب است اگر در راه خودش قرار بگیرد درست می‌شود. راه مهم‌ترین مطلب است. اگر نقشه راه یک مسیر را بلد نباشید نمی‌توانید برسید چون راه را نمی‌دانید. ۳۰ سال دیگر هم بروید نمی‌رسید چون راهش را نمی‌دانید. اما اگر من دانستم می‌توانم. توانا بود هر که دانا بود. آن می‌تواند که می‌داند.

این استاد حوزه علمیه مشهد افزود: اگر ماشین من کنار جاده خراب شود ۵۰ سال هم آن جا بمانم نمی‌توانم به مقصد برسم. تعمیرکار که متخصص این کار است می‌آید و می‌گوید این یک سیمش قطع شده است. بعد شما می‌گوئید همین قدر کار داشت؟ می‌گوید بله. چون متخصص این کار است به راحتی راه حل را به شما نشان می‌دهد. اسلام هم این گونه است راهنمایی می‌کند و راه نشان می‌دهد. قرآن، کتاب راه است. ارائه راه می‌کند. اگر افراد راه را بلد شدند. بعد اوضاع شأن رو به راه می‌شود و سر به راه می‌شوند.

سعید ایلخانی ادامه داد: مهم‌ترین اصل راهنماست. قبل از این که بگویند چگونه برویم می‌گویند با چه کسی برویم؟ گم شدن فقط نرسیدن نیست بلکه اگر به بیراهه رفتیم گرفتار می‌شویم و دردسرهای مختلفی ممکن است برایمان پیش آید و به ما آسیب بزند. اگر راه را گم کردید گرفتار آتش جهنم و آتش بدبختی می‌شوید. در دین اسلام تماماً صحبت از راه است. برای همین ولایت و رهبری مهم است. متأسفانه ما وقتی نوبت دین می‌رسد که راه خدا است، هر چه به ذهن مان می‌رسد سریع اظهار نظر می‌کنیم. خداوند به پیامبرش می‌گوید ما تو را از راه با خبر کردیم و تو را فرستادیم تا این خبر را به مردم برسانی و به مردم می‌گوید در غیر این صورت به آن عقبه جهل و نادانی تان بر می‌گشتید.

وی سپس عنوان کرد: بحث ولایت، بحث آقا بالا سر داشتن نیست، بلکه مسئله داشتن راهنما است. سوال اساسی اینجاست که حرکت در راه خدا فقط برای زمان پیامبر بوده است یا الان هم باید در این راه حرکت کنیم؟ اگر می‌خواهیم در این راه باشیم کدام راه را برویم؟ ما در جریان فاطمیه نیامده ایم برای خدا تعیین تکلیف کنیم، بلکه می‌خواهیم بدانیم که خودمان چگونه حرکت کنیم. فاطمه (س) سند ولایت است. حضرت فاطمه زهرا (س) سند است و برای همین است که ایام فاطمیه برای ما مهم است. هر کس به فاطمه (س) غضب کند به خدا غضب کرده است.

سعید ایلخانی همچنین اظهار داشت: حضرت علی (ع)، فاطمه (س) را شبانه غسل داد و کفن کرد و این کار را کرد تا پدر در تشییع فاطمه (س) نباشد. پس از ظهور امام زمان (عج) ایشان می آیند مدینه و تکلیف را مشخص می‌کنند و حضرت زهرا (س) جزو کسانی هستند که رجعت می‌کنند. برخی گفته اند پیامبر اکرم (ص) رجعت نمی‌کنند. چون در حدیث ثقلین آمده است که «حتی یردا علی الحوض» اما در برخی روایات هم از رجعت پیامبر (ص) صحبت شده است.

وی افزود: حضرت زهرا (س) با همه عظمتش فدای ولی الله می‌شود. این قدر ولایت و رهبری مهم است. همچنانی که شاعر می‌گوید: سر خم می سلامت شکند اگر سبویی. وقتی علی (ع) رهبر است، فاطمه (س) فدای رهبرش می‌شود تا نشان دهد که رهبر ایشان است. خدمت به ولایت و رهبری بالاترین خدمت است. اگر نماز هم بخوانیم اما راه را گم کنیم فایده ندارد. حضرت زهرا (س) تا پای جان از ولایت دفاع می‌کند. جنین فرزند خود را فدا می‌کند. پهلوی او می شکند. در حالی که همه به او می‌گفتند فاطمه (س) کنار باش تا احترامت حفظ شود.

سعید ایلخانی در پایان گفت: فاطمه (س) می‌گفت همه چیزم را برای ولایت می‌دهم. این کار را نیز می‌کند تا آن جا که علی بن ابیطالب را حفظ می‌کند. باید این نکته را مورد توجه قرار دهیم که شهادت حضرت زهرا (س) برای نماز، حجاب یا … نبوده است. بلکه فقط برای ولایت و رهبری بوده است که حاضر می‌شوند تا پای جان ایستادگی کنند. بنابراین در این ایام مهم‌ترین چیزی که باید یادآوری و مرور کنیم، مسئله مهم ولایت و رهبری است.


برچسب ها
نوشته شده در   چهارشنبه 9 بهمن 1398  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode