ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 10 فروردين 1403
جمعه 10 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 7 بهمن 1398     |     کد : 190935

واکنش گروه‌های فلسطینی به تلاش آمریکا برای رونمایی از معامله قرن

گروه‌های فلسطینی قاطعانه با طرح به اصطلاح صلح آمریکا موسوم به معامله قرن اعلام مخالفت و تاکید کردند که هرگز این طرح را نمی پذیرند و اجازه اجرای آن را هم نمی دهند.

گروه‌های فلسطینی قاطعانه با طرح به اصطلاح صلح آمریکا موسوم به معامله قرن اعلام مخالفت و تاکید کردند که هرگز این طرح را نمی پذیرند و اجازه اجرای آن را هم نمی دهند.

به گزارش خبرگزاری مهر، گروه‌های مقاومت فلسطین یک صدا مخالفت خود را با طرح آمریکایی معامله قرن اعلام کردند.

در همین خصوص، «حازم قاسم» سخنگوی جنبش حماس خواستار وحدت فلسطینیان و اقدام فوری رهبران تشکیلات خودگردان به منظور توافق بر سر یک استراتژیک یکپارچه جهت مقابله با چالش‌های پیش رو به ویژه در آستانه رونمایی آمریکا از معامله قرن شد.

حازم قاسم از تشکیلات خودگردان خواست صرفاً به محکومیت معامله قرن بسنده نکند و به جای آن مصوبه‌های سابق خود در مورد لغو هرگونه پایبندی به توافقنامه‌های امضا شده با رژیم صهیونیستی و توقف همکاری امنیتی با این رژیم را اجرا کند.

قاسم اظهار داشت که ادامه سیاست‌های کنونی تشکیلات خودگردان دولت آمریکا را برای پیشبرد طرح‌های توطئه گرانه خود تشویق می‌کند.

از سوی دیگر، جنبش فتح نیز تاکید کرد که ترامپ از معامله قرن جهت خدمت به منافع انتخاباتی نتانیاهو استفاده می‌کند. «اسامه قواسمی» سخنگوی این جنبش تصریح کرد که ترامپ پس از موافقت نتانیاهو قصد رونمایی از معامله قرن را دارد، زیرا این طرح در خدمت منافع او در انتخابات ماه مارس کنیست خواهد بود.

وی افزود که فلسطین متعلق به آمریکا و رژیم صهیونیستی نیست تا بخواهند برای آن تعیین تکلیف کنند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز تاکید کرد حتی یک فلسطینی با معامله قرن که در آستانه اعلام رسمی توسط ترامپ قرار دارد، موافق نیست.

«نافذ عزام» عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی فلسطین در واکنش به اعلام معامله قرن تاکید کرد که این توافق هرگز عملیاتی نشده و حتی یک فلسطینی هم با آن موافق نیست.

عزام اظهار داشت که تصمیمات ترامپ اقداماتی بیهوده است و نمی‌تواند ملت فلسطین را به هراس انداخته و آنها را از ادامه راه دفاع از فلسطین و قدس شریف باز دارد.

این رهبر جهاد اسلامی افزود: با وجود اختلاف فاحشی که در معادلات قدرت با دشمنان داریم، ما تسلیم نشده و به طور حتم معادلات قدرت را تغییر خواهیم داد.

جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین هم تاکید کرد که اعلام معامله قرن به رژیم صهیونیستی برای انجام اقدامات اشغالگرانه، کوچاندن فلسطینیان و شهرک سازی از جمله الحاق غور اردن چراغ سبز نشان خواهد داد.

جبهه دموکراتیک از تمامی گروه‌های فلسطینی و تشکیلات خودگردان خواست به مسئولیت تاریخی خویش عمل کرده و به دنبال ترسیم راهبرد سیاسی جایگزینی برای سازشکاری اسلو باشند، جایگزینی که می‌تواند با انتفاضه‌ای فراگیر و نافرمانی ملی و توسعه شعاع درگیری میدانی با رژیم صهیونیستی تحقق پیدا کند.


برچسب ها
نوشته شده در   دوشنبه 7 بهمن 1398  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
 
Refresh
SecurityCode