ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 10 فروردين 1403
جمعه 10 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 30 دي 1398     |     کد : 190833

ناسا اعلام کرد

سیارکی به ابعاد ۲ برابر ساعت "بیگ بن" از کنار زمین رد شد

ناسا اعلام کرد که سیارکی به ابعاد دو برابر ساعت معروف "بیگ بن" دیروز از کنار زمین گذر کرده است.

ناسا اعلام کرد که سیارکی به ابعاد دو برابر ساعت معروف "بیگ بن" دیروز از کنار زمین گذر کرده است.

به گزارش ایسنا و به نقل از میرور، ناسا اعلام کرده است که سیارکی به ابعاد دو برابر ساعت "بیگ بن"(Big Ben) در لندن، دیروز عصر از کنار زمین عبور کرده است.

گزارش‌ها نشان می‌دهند که این سیارک موسوم به "BH۲ ۲۰۰۹"، ساعت ۱۴:۲۹ به وقت گرینویچ( ۱۷:۵۹ به وقت تهران) روز گذشته از نزدیکی زمین عبور کرده است.

طول این سیارک، حدود ۸۸ متر و قطر آن حدود ۲۰۰ متر تخمین زده شده است. این اندازه‌ها نشان می‌دهند که سیارک BH۲ ۲۰۰۹ احتمالا دو برابر اندازه ساعت بیگ بن است.

این سیارک طی عبور خود، از فاصله حدود ۲.۸ میلیون مایلی سیاره ما رد شده است. ممکن است این مسافت، زیاد به نظر برسد اما از نظر ناسا، بسیار نزدیک است.

BH۲  ۲۰۰۹ تنها سیارکی نبوده که از کنار سیاره ما عبور کرد. حدود ساعت ۱۶:۰۰ دیروز نیز، یک سنگ فضایی کوچکتر نیز از کنار زمین عبور کرد. این سیارک موسوم به "AH۱ ۲۰۲۰" به صورت قابل توجهی کوچک‌تر از سیارک قبلی است. طول این سیارک، ۷۵ متر و قطر آن ۳۳ متر تخمین زده شده است.

ناسا به هیچ امکانی در مورد برخورد سیارک‌ها با زمین در آینده نزدیک اشاره نکرده است. این سازمان هر هفته حدود ۳۰ گونه از "اجرام نزدیک زمین"(NEOs) را شناسایی می‌کند و در آغاز سال ۲۰۱۹ نیز بیش از ۱۹ هزار گونه از این اجرام را کشف کرد.

در هر حال، ناسا هشدار داده که در هر زمانی ممکن است یک اثر پیش‌بینی نشده رخ بدهد.

در توضیحات این آژانس فضایی آمده است: متخصصان تخمین می‌زنند که برخورد یک شیء به اندازه شهاب‌سنگ "چلیابینسک"(Chelyabinsk) که در سال ۲۰۱۳ به روسیه برخورد کرد و حدود ۱۷ متر طول داشت، یک یا دو بار در قرن رخ می‌دهد. انتظار می‌رود که اثرات ناشی از اجرام بزرگتر، بسیار کمتر باشد اما با توجه به نقص‌های کنونی در فهرست اجرام نزدیک زمین، انتظار می‌رود که هر زمانی، امکان پیش آمدن یک رخداد پیش‌بینی نشده مانند برخورد چلیابینسک وجود داشته باشد.


برچسب ها
نوشته شده در   دوشنبه 30 دي 1398  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
 
Refresh
SecurityCode