ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 10 فروردين 1403
جمعه 10 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 23 دي 1398     |     کد : 190740

نیوزویک:

دانشمندان 6 پیوند ژنتیکی برای بروز اضطراب در برخی افراد کشف کردند

گروهی از پژوهشگران دانشگاههای واشنگتن و بیل موفق شدند ارتباطاتی محکم و ژنتیکی با اضطراب کشف کنند. این موضوع ثابت می کند گاهی برخی کدهای ژنتیکی زمینه ساز بروز اضطراب می شوند.


گروهی از پژوهشگران دانشگاههای واشنگتن و بیل موفق شدند ارتباطاتی محکم و ژنتیکی با اضطراب کشف کنند. این موضوع ثابت می کند گاهی برخی کدهای ژنتیکی زمینه ساز بروز اضطراب می شوند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب:گروهی از پژوهشگران دانشگاههای واشنگتن و بیل موفق شدند ارتباطاتی محکم و ژنتیکی با اضطراب کشف کنند. این موضوع ثابت می کند گاهی برخی کدهای ژنتیکی زمینه ساز بروز اضطراب می شوند.

به گزارش سرویس خواندنی های انتخاب، پژوهشگران شش نوع ژنتیک را شناسایی کرده اند که مربوط به بروز اختلالات اضطرابی است.

برای یافتن این نشانگرهای ژنتیکی ، محققان داده های ژنتیکی و بهداشتی حاصل از 200 هزار نفر از آسیب دیدگان در نیروهای مسلح ایالات متحده را بررسی کردند جوئل گلرنتر ، نویسنده اصلی این تحقیق ، در بیانیه مطبوعاتی گفت: "این غنی ترین مجموعه نتایج پایه ژنتیکی اضطراب تا به امروز است."

براساس اطلاعات انجمن اضطراب و افسردگی آمریکا ، اختلالات اضطرابی یکی از شایع ترین مشکلات بهداشت روان در ایالات متحده است و هر ساله حدود 40 میلیون بزرگسال در این کشور را تحت تأثیر قرار می دهد. تعدادی از عوامل موثر در ایجاد اختلال اضطراب شامل تجربیات زندگی گذشته ، شیمی مغز و آرایش ژنتیکی می شوند.

در تجزیه و تحلیل داده های ژنومی گروه آزمودنی، پژوهشگران، شش نوع کد ژنتیکی مرتبط با خطرات ابتلا به اختلالات اضطرابی را یافتند. پنج مورد از این کدها  در آمریکایی های سفیدپوست یافت شد ، در حالی که یک مورد دیگر نیز در سیاه پوستان آمریکایی یافت شد.

بر اساس این پژوهش، برخی کدهای ژنتیکی حامل اضطراب در زنان بیشتر یافت می شوند. این موضوع که زنان بیشت مستعد افسردگی هستند، پیش از این نیز مطرح شده بود.


نوشته شده در   دوشنبه 23 دي 1398  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
 
Refresh
SecurityCode