ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403
چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 19 دي 1398     |     کد : 190698

عجیب ترین گیاهان جهان

گیاهان نقش مهمی در اکوسیستم جهان بازی می کنند. گیاهان نه تنها نوعی از زیبایی های طبیعی جهان هستند، بلکه باعث می شوند تنفس ما انسانها در جهان نیز ساده تر شود. اما برخی از گیاهان نسبت به سایر گیاهان منحصر به فرد هستند.

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب : گیاهان نقش مهمی در اکوسیستم جهان بازی می کنند. گیاهان نه تنها نوعی از زیبایی های طبیعی جهان هستند، بلکه باعث می شوند تنفس ما انسانها در جهان نیز ساده تر شود. اما برخی از گیاهان نسبت به سایر گیاهان منحصر به فرد هستند.

به گزارش سرویس خواندنی های انتخاب، هر اقلیمی بر اساس شرایط خود، پوشش گیاهی منحصر به فردی دارد. این پوشش گیاهی می تواند جذابیت های خاص خود را داشته باشد. برخی گیاهان نه تنها در ظاهر، بلکه بر اساس ویژگی های خود نیز منحصر به فردند:

تصاویری از عجیب ترین گیاهان جهان

این گیاه زیبا و خاص که با نام علمی: Sarracenia purpurea شناخته می شود در سراسر کانادا ، آلاسکا ، دریاچه های بزرگ ایالات متحده و مناطقی با آب و هوای مشابه دیده می شود.این گیاه 18 گونه دارد که برخی از این گونه ها حشرات را می خورند.

تصاویری از عجیب ترین گیاهان جهان

این گیاه که زیستگاه اصلی آن استرالیا است به عنوان انجیر خفه کننده شناخته می شود. درواقع این گیاه نوعی "کابوس انگلی" توصیف شده است. گیاه مذکور از میزبان خود تغذیه می کند یعنی روی یک گیاه دیگر می چسبد و رشد می کند و در نتیجه گیاه میزبان را نابود می کند.

تصاویری از عجیب ترین گیاهان جهان

Welwitschia mirabilis که زیستگاه اصلی آن کویر نامیب است و از دو برگ بزرگ تشکیل شده است که از یک تنه کوتاه و ضخیم رشد می کنند. گیاه می تواند تا حدود 2 فوت رشد کند. برخی از گونه های این گیاهان تا 2000 سال زندگی می کنند.

تصاویری از عجیب ترین گیاهان جهان

زیستگاه اصلی این گیاه با نام علمی Rafflesia arnoldii اندونزی است. نام علمی آن برگرفته از نامهای دو نفر است که گیاه را کشف کرده اند ، سر استمفورد رافلز و همراه وی طبیعت شناس؛ دکتر جیمز آرنولد. این گیاه به دلیل داشتن ساقه ، برگ و ریشه بی نظیر است. در بیشتر عمر خود ، رافلسیا به عنوان یک انگل مبهم بر روی انگور در جنگلهای بارانی گرمسیری زندگی می کند. هنگامی که انگل جوانه کوچکی ایجاد کرد ، می تواند به طور خلاصه در گیاه بزرگ هشداردهنده خرد شود. وقتی کاملاً توسعه یافت ، گل قرمز-قهوه ای رنگ می تواند به اندازه 24 پوند وزن داشته باشد و تا هفت روز باز باشد.

تصاویری از عجیب ترین گیاهان جهان

این گیاه با نام علمیNepenthes attenboroughii بیشتر در فیلیپین دیده می شود و نخستین بار در سال 2007 کشف شده است. این گیاه یکی از عجیب ترین گیاهان گوشتخوار است که گمان می رود بزرگترین گیاه گوشتخوار جهان است. همانطور که از نام آن پیداست ، قادر به هضم موش است. این گیاه موجودات را با شهد خود فریب می دهد و هنگامی که حیوان برای نوشیدن مایعات به گیاه تکیه می دهد ، وارد قسمت داخلی موم گیاه می شود و توسط شیره در دام می افتد. سپس آبهای اسیدی مانند حیوان را حل می کنند. دانشمندان این گیاه را در کوه ویکتوریا در فیلیپین یافتند.

تصاویری از عجیب ترین گیاهان جهان

ارکیده صورت میمونی که زیستگاه اصلی آن اکوادور و پرو است. ظاهر این گیاه بسیار شبیه به میمون است و در نتیجه این گل با نام صورت میمونی شناخته می شود.


نوشته شده در   پنجشنبه 19 دي 1398  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode