ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403
چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 17 دي 1398     |     کد : 190661

محسن مجتهد شبستری در گفتگو با مهر:

شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی مالک اشتر زمان بود

عضو مجلس خبرگان با بیان اینکه خداوند کسانی که ایمان و عمل صالح دارند را محبوب قرار می دهد، گفت: شهید حاج قاسم سلیمانی انسان خودساخته‌ای بود و حقیقتاً می‌توانیم بگوییم مالک اشتر زمان بود.

عضو مجلس خبرگان با بیان اینکه خداوند کسانی که ایمان و عمل صالح دارند را محبوب قرار می دهد، گفت: شهید حاج قاسم سلیمانی انسان خودساخته‌ای بود و حقیقتاً می‌توانیم بگوییم مالک اشتر زمان بود.

آیت‌الله محسن مجتهد شبستری پیرامون ابعاد شخصیتی شهید قاسم سلیمانی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: شهید بزرگوار سپهبد حاج قاسم سلیمانی یک انسان خودساخته‌ای بود که حقیقتاً می‌توانیم بگوییم مالک اشتر زمان بود. از لحاظ روحی، دینی و تعبدی که نسبت به احکام اسلام داشت و و اخلاص، فروتنی، قاطعیت، مدیریت و شجاعتی که داشت، همه این‌ها بر اثر این بود که در مکتب قرآن و اهل‌بیت تربیت شده بود. ویژگی دیگر ایشان محبوبیت بود که خداوند در قرآن می‌فرماید: «إِنَّ الَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ سَیَجْعَلُ لَهُمُ الرَّحْمَنُ وُدًّا». یعنی کسانی که ایمان و عمل صالح دارند خداوند آن‌ها را محبوب قرار می‌دهد.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: ایشان واقعاً دارای ایمان حقیقی و عمل صالح بود و آدم مخلصی بود. همان‌طور که قرآن کریم می‌فرماید: «لِیَبْلُوَکُمْ أَیُّکُمْ أَحْسَنُ عَمَلً»، ایشان واقعاً حُسن عمل داشت. در اسلام کثرت عمل مطلوب نیست بلکه حُسن عمل به معنای اخلاص در عمل به همراه انجام کار از روی عقل و تدبیر مدنظر است. ایشان این ویژگی‌های اخلاقی اسلامی را دارا بود و لذا به این مقامات عالیه رسید. شجاعت را از مکتب امام حسین (ع) فرا گرفت و سال‌ها آرزوی شهادت داشت. کلمه «إِحْدَی الْحُسْنَیَیْن» را به زبان جاری می‌کرد چرا که قرآن هم شهادت و هم غلبه ظاهری را پیروزی عنوان می‌کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: الحمدلله ایشان در طول عمر خود در اکثر عرصه‌ها به پیروزی‌های گوناگونی نائل شد. توانست منطقه را از لوث وجود داعشی‌ها پاک کند و به همین دلیل حق بزرگی بر گردن منطقه و نه تنها ایران اسلامی دارد. اگر منطقه امن نمی‌شود ایران هم امن نمی‌شد. این اعمالی که از مقام شامخ شهید سلیمانی سر می‌زد به خاطر ایمان و عمل صالح ایشان و شجاعت او بود و همچنین به این دلیل بود که در مکتب قرآن و اهل‌بیت تربیت شده بود.

محسن مجتهد شبستری همچنین عنوان کرد: بالاخره پاداش ایشان این بود که به درجه رفیع شهادت نائل شود. پاداش و لیاقت این قبیل افراد که به قله‌های رفیع انسانی رسیده‌اند بسیار بالاتر از این است که به مرگ طبیعی از بین بروند. باید به مقام عالیه «بَلْ أَحْیَاءٌ عِندَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ» برسند. درست است که شهادت ایشان برای امت اسلام و تمام آزادی خواهان دنیا و مردم منطقه و همچنین کشور ما و رهبر عظیم‌الشأن‌مان بسیار ناگوار بود، اما منجر به این خواهد شد که جبهه مقاومت در ایران و در کل منطقه تقویت شود و انسجام و نورانیت بیشتری پیدا کند و روحیه مقاومت مجدداً زنده شود.

وی سپس اظهار داشت: این شهادت ان‌شاالله برکاتی خواهد داشت. «علو فی الحیاه و فی الممات». برکات این قبیل افراد هم در حال حیات است و هم در حال ممات و شهادت. ان‌شاالله به این درجات نائل شوند و خداوند درجات ایشان را متعالی بفرماید و به ما نیز توفیق دهد که راه ایشان را بتوانیم ادامه دهیم.

محسن مجتهد شبستری اضافه کرد: مزیت دیگر ایشان ولایت‌پذیری بود. ولایت‌پذیری ایشان در حد بالایی بود. مانند شهید رجایی که وقتی می‌گفت مقلد امام هستم حقیقتاً مقلد امام بود، ایشان نیز همین‌طور بود. البته شهید رجایی عمر کوتاهی داشتند و در مدت کمی در مقام نخست‌وزیری و ریاست جمهوری انجام وظیفه کردند. شهید قاسم سلیمانی در مسئولیت خطیری که در فرماندهی سپاه قدس داشتند مطیع محض ولی‌فقیه زمان خودشان بودند و فعالیت‌هایشان را در راستای امر ایشان انجام می‌دادند. ولایت‌پذیری نیز در رشادت‌ها و فداکاری‌هایی که ایشان از خود نشان می‌داد تأثیر داشت.

وی در پایان گفت: ولایت‌پذیری شهید قاسم سلیمانی در درجه ممتاز و عالی بود و یکی از ویژگی‌های بارز ایشان بود. حضرت آقا هم حق مطلب را ادا کردند و ادا می‌کنند و امروز بر پیکر ایشان نماز می‌خوانند و مراسم تشییع ایشان ان‌شاالله با شکوه تمام انجام خواهد شد.


نوشته شده در   سه شنبه 17 دي 1398  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode