ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403
پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 23 آذر 1398     |     کد : 190370

جدیدترین اثر آیت الله جوادی آملی؛

جلد دوم کتاب «سلونی قبل ان تفقدونی؛ تحریر نهج البلاغه» منتشر شد

جلد دوم کتاب «سلونی قبل ان تفقدونی؛ تحریر نهج البلاغه» تالیف آیت الله جوادی آملی که دربردارنده شرح و تحریر خطبه های ۱۶ تا ۳۲ نهج البلاغه است، در ۵۸۲ صفحه به زیور طبع آراسته شد.

جلد دوم کتاب «سلونی قبل ان تفقدونی؛ تحریر نهج البلاغه» تالیف آیت الله جوادی آملی که دربردارنده شرح و تحریر خطبه های ۱۶ تا ۳۲ نهج البلاغه است، در ۵۸۲ صفحه به زیور طبع آراسته شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، پس از سالها انتظار جامعه حوزوی و دانشگاهی در خصوص تدوین و انتشار شرح نهج البلاغه آیت الله جوادی آملی، کتاب ارزشمند «سَلُونِی قَبْلَ أَن ْتَفْقِدُونِی، تحریر نهج البلاغه» به قلم حکیم متأله آیت الله العظمی جوادی آملی، به جامعه علمی و نخبگانی کشور عرضه شد.

تحریر نهج البلاغه آیت الله جوادی آملی با عنوان «سلونی قبل ان تفقدونی»، شرح و تبیین فقرات خطبه‌ها، نامه‌ها و حکمت‌های نهج البلاغه است که معظم له این سلسله مباحث را از سال ۱۳۷۱ در خطبه‌های نماز جمعه شهر مقدّس قم آغاز نمودند و اکنون نیز پس از قریب به سه دهه همچنان در روزهای پنجشنبه در درس‌ اخلاق، ادامه دارد.

این شرح ترتیبی نهج البلاغه از همان ابتدا مورد توجه جامعه علمی و نخبگانی و همچنین بخش های فرهیخته عمومی قرار گرفت و اکنون، انتظار جامعه حوزوی و دانشگاهی و همچنین عموم علاقه مندان به کسب معارف اهل بیت(علیهم السلام) در خصوص تدوین و انتشار این مباحث در قالب مجموعه مجلدات به قلم حضرت استاد، برآورده گردیده است که پیش بینی می شود این اثر گرانسنگ حدود ۲۲ مجلد باشد.

جلد نخست از این مجموعه فاخر، دربردارنده شرح و تحریر خطبه‌های ۱ تا ۱۵ نهج البلاغه توسط آیت الله العظمی جوادی آملی است که در ۶۷۱ صفحه آماده و منتشر شده است.

همچنین جلد دوم این مجموعه که دربردارنده شرح و تحریر خطبه های ۱۶ تا ۳۲ نهج البلاغه می باشد، در ۵۸۲ صفحه به زیور طبع آراسته گردیده است؛ علاقه مندان برای تهیه کتاب می توانند به سایت مرکز بین المللی نشر اسراء به آدرس   www.nashresra.ir مراجعه نمایند.

لازم به ذکر است؛ همزمان با هفته پژوهش، مراسم رونمایی از کتاب گرانسنگ «سلونی قبل ان تفقدونی» تحریر نهج البلاغه؛ تالیف حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی  در محل سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران برگزار می گردد.

این مراسم یکشنبه ۲۴ آذرماه از ساعت ۱۴ تا ۱۶ در محل سازمان اسناد و کتابخانه ملی به آدرس تهران، خیابان بزرگراه حقانی(غرب به شرق)، بعد از ایستگاه مترو حقانی، بلوار کتابخانه ملی، سالن قلم برگزار خواهد شد.

در این مراسم آیت الله مقتدایی، سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و آیت الله محقق داماد سخنرانی خواهند کرد.

 


برچسب ها
نوشته شده در   شنبه 23 آذر 1398  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode