ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 10 فروردين 1403
جمعه 10 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 21 آذر 1398     |     کد : 190339

آیت الله جوادی آملی:

ائمه جماعت و جمعه باید هر روز در جهت رشد معنوی خود بکوشند

آیت الله جوادی آملی در دیدار رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گفت: ائمه جماعت و جمعه باید هر روز در جهت رشد معنوی خود بکوشند.

آیت الله جوادی آملی در دیدار رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گفت: ائمه جماعت و جمعه باید هر روز در جهت رشد معنوی خود بکوشند.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت ‌الاسلام ‌والمسلمین محمد جواد حاج علی اکبری رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، با حضور در بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء با آیت الله  جوادی آملی دیدار و گفتگو کرد.

آیت الله جوادی آملی در این دیدار بیان کرد: یکی از میوه های طیب و طاهری که به برکت خون پاک شهدا در این کشور به ثمر نشست، نماز جمعه است.

وی ادامه داد: نماز جمعه سوای از دیگر نمازها، یک صبغه سیاسی نیز دارد و یک عمل سیاسی ـ عبادی محسوب می شود و در اینجا چون سیاست که امری دنیوی است در کنار نماز قرار گرفته، اگر لحظه ای در خصوص اهمیت نماز جمعه غفلت شود، خطرات فراوانی را در پی خواهد داشت.

این مفسر قرآن تصریح کرد: نزاهت اخلاقی و دیانت باید در حد اعلای آن در ائمه نماز جمعه وجود داشته باشد و در مسائل دینی جای هیچ گونه سهل انگاری برای ائمه جمعه وجود ندارد.

آیت الله جوادی آملی تاکید کرد: نماز، عمود دین است، اگر برای این عمود مشکلی پیش بیاید کل دین آسیب می بیند در نتیجه ائمه جماعت و جمعه باید هر روز در جهت رشد معنوی خود بکوشند.

وی ابراز کرد: در موارد خطیر، احتیاط از استحباب می گذرد و واجب می شود، معنای احتیاط طبق بیان حضرت امیر که به کمیل فرمودند این است که، دور دینت یک دیوار محافظ بکش تا دینت از هر خطری مصون و محفوظ بماند، این نکته باید جزء سبک زندگی ائمه جمعه باشد.

این مفسر قرآن اذعان کرد: وقتی خیمه ای باشد که عمود محکم و سالمی داشته باشد، ناگزیر همه مردم برای پناه بردن از آسیب های مختلف به آنجا پناه خواهند برد و حول این عمود و زیر آن خیمه جمع خواهند شد چرا که می بینند هر کس به این خیمه آمد جز خیر چیزی ندید.

آیت الله جوادی آملی در توصیه ای به شورای سیاستگذاری ائمه جمعه بیان کرد: از وجود ائمه جمعه ای که به دلیل کهولت سن، جای خود را به جوانان می دهند، باید استفاده شود، آنها وارد عرصه بازرسی شوند، به مناطق مختلف سرکشی کنند، با ائمه جمعه جوان دیدار کنند و تجربیات خود را در اختیار آنها بگذارند و در بین ائمه جمعه همدلی ایجاد کنند.

وی ادامه داد: نکته دیگر این است که گرچه نماز جمعه یک نماز سیاسی ـ عبادی است اما این بدین معنا نیست که ائمه جمعه گرایشات و سلایق سیاسی خود را در نماز جمعه مطرح کنند! ابراز این نوع گرایشات سیاسی از سوی ائمه جمعه حتی در حد اشاره، باعث عدم حضور طرفداران جریان مقابل در نماز جمعه می شود و در جامعه، ایجاد شقاق و تفرقه می نماید لذا باید ائمه جمعه در این خصوص هوشیار باشند.

در ابتدای این دیدار حجت ‌الاسلام ‌و المسلمین حاج علی اکبری گزارشی از برنامه ها و اقدامات صوت گرفته در تقویت جایگاه نماز جمعه خدمت آیت الله جوادی آملی ارائه کرد.

 


نوشته شده در   پنجشنبه 21 آذر 1398  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
 
Refresh
SecurityCode