ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 30 فروردين 1403
پنجشنبه 30 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 14 آذر 1398     |     کد : 190268

گيلان سالمندترين و سيستان و بلوچستان جوان‌ترين استان‌هاي ايران هستند

تعداد زنان سالمند دوبرابر مردان است

بررسي‌ها نشان مي‌دهد ۸۰ درصد مردان سالمند در كشور متاهل هستند و ميزان تاهل در زنان سالمند حدود ۴۰ درصد است. محسن شتي، رييس اداره سالمندان وزارت بهداشت...

سلامت نیوز:بررسي‌ها نشان مي‌دهد ۸۰ درصد مردان سالمند در كشور متاهل هستند و ميزان تاهل در زنان سالمند حدود ۴۰ درصد است. محسن شتي، رييس اداره سالمندان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي در حاشيه كارگاه آموزشي مديران سلامت خانواده دانشگاه‌هاي علوم پزشكي كشور در مشهد گفت: بيشتر زنان سالمند در كشور به دليل فوت همسر تا آخر عمرشان تنها مي‌مانند، اما بيشتر مردان سالمند پس از فوت همسرشان دوباره ازدواج مي‌كنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه اعتماد ،او با بيان اينكه سالمندي در كشور ما زنانه است به‌طوري كه جمعيت زنان سالمند به دليل بالا بودن طول عمر زنان بيشتر از مردان سالمند است و اين در حالي است كه بيشتر آن تنها زندگي مي‌كنند، افزود: حمايت از زنان سالمند به ويژه وقتي كه فرزندي هم براي مراقبت ندارند، ضروري است.شتي ادامه داد: طبق آخرين بررسي‌هاي انجام شده هم‌اكنون حدود ۱۰ درصد جمعيت كشور سالمند است و جمعيت سالمندي در ايران به مدد ارتقاي مراقبت‌هاي بهداشتي و درماني رو به افزايش است.

او استان گيلان را با حدود ۱۳ درصد جمعيت سالمندي، سالمندترين استان كشور دانست و گفت: استان سيستان و بلوچستان جوان‌ترين استان در كشور شناخته شده كه جمعيت سالمندي آن كمتر از ساير مناطق كشور است.

رييس اداره سالمندان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي با بيان اينكه سند ملي سالمندان تدوين شده و به تمام دستگاه‌هاي اجرايي ابلاغ شده است، افزود: هدف از اجراي برنامه‌ها در حوزه سالمندي اين است كه سالمند، سالم پير شود و اگر اين اتفاق بيفتد با افزايش جمعيت سالمندي مشكلي نخواهيم داشت.

او راه‌اندازي دانشگاه سالمندي را يكي از اقدامات در راستاي ارتقاي آموزش و سلامت سالمندان دانست و ادامه داد: در دانشگاه‌هاي سالمندي كه در برخي مناطق كشور مانند استان سيستان و بلوچستان به‌طور آزمايشي در حال راه‌اندازي است، محتواي دروس با رويكرد و سبك متفاوت توسط استادان بازنشسته دانشگاه ارايه مي‌شود.

 


نوشته شده در   پنجشنبه 14 آذر 1398  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
 
Refresh
SecurityCode