ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403
پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 12 آذر 1398     |     کد : 190241

معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی تبریز:

داروی کافی برای درمان آنفلوآنزا در آذربایجان شرقی وجود دارد

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: اکنون هیچ کمبود دارویی برای درمان بیماری آنفلوانزا در استان نداریم.

ایسنا/آذربایجان شرقی :معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: اکنون هیچ کمبود دارویی برای درمان بیماری آنفلوانزا در استان نداریم.

محبوب نعمتی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: تمامی بیماران بعد از تشخیص علائم اولیه ابتلا به آنفلوانزای مرغی یا خوکی به بیمارستان ارجاع داده شده و داروخانه‌های بیمارستان‌های امام رضا (ع)، سینا و بیمارستان کودکان تبریز، داروهای کافی و لازم برای بهبود آن‌ها را دارند.

وی در پاسخ به برخی گزارشات رسیده از بیمارستان‌ها مبنی بر عدم وجود داروی «اوسل تامیویر» برای مبتلایان آنفلوآنزا گفت: این دارو برای بیماران بستری در بیمارستان تجویز می‌شود و برای بیمارانی که مراجعه سرپایی به داروخانه داشته و یا مبتلا به آنفلوآنزا  از نوع خفیف و قابل درمان با داروهای دیگر هستند، ارائه نخواهد شد.

وی در ادامه با بیان اینکه به طور میانگین، اغلب 25 تا 30 قلم کمبود دارو در سطح کشور داریم، اظهار کرد: اکنون کمبودهایی به طور مقطعی در داروهای شیمی درمانی و داروهای مغز و اعصاب وجود دارد، طی ماه‌های گذشته نیز کمبود انسولین را داشتیم که اکنون برطرف شده است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی تبریز در بخش دیگری از سخنانش، بیان کرد: هم استانی‌ها می‌توانند کمبودهای دارویی را به سامانه تلفنی 190 اعلام کنند، پس از دریافت گزارشات مردمی، در اسرع وقت به درخواست آنان رسیدگی و موجودی داروی مورد نظر در داروخانه‌های سطح تبریز و یا حتی تهران و شهرهای دیگر به آن‌ها اعلام می‌شود.

وی در پایان با بیان اینکه وضعیت تامین دارویی سال جاری نسبت به سال 97 بهبود یافته است، خاطرنشان کرد: خوشبختانه هیچ گونه کمبودی در داروهای بیماری‌های خاص نداریم و با اعلام وزارت بهداشت، برای تمامی داروهای تولید داخلی و خارجی ذخیره‌ای شش ماهه داشته و هیچگونه مشکلی از نظر تامین دارو در آینده نخواهیم داشت.


نوشته شده در   سه شنبه 12 آذر 1398  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode