ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 31 فروردين 1403
جمعه 31 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 10 آذر 1398     |     کد : 190216

ربات پستچی در نیویورک از کار برکنار شد

شرکت فدکس یک ربات پستچی با ۶ چرخ را در نیویورک آزمایش کرد. اما سازمان حمل ونقل نیویورک بلافاصله دستور عدم فعالیت آن را صادر کرد و شهردار آن نیز نسبت به استفاده از ربات موضع گرفت.

شرکت فدکس یک ربات پستچی با ۶ چرخ را در نیویورک آزمایش کرد. اما سازمان حمل ونقل نیویورک بلافاصله دستور عدم فعالیت آن را صادر کرد و شهردار آن نیز نسبت به استفاده از ربات موضع گرفت.

به گزارش خبرگ زاری مهر به نقل از دیل میل، ساکنان نیویورک هفته گذشته برای نخستین بار با ربات تحویل بسته پستی شرکت «فدکس» روبرو شدند. نمونه اولیه این ربات به نام «رکسو»(Roxo) به مدت یک روز در منهتن آزمایش شد.

 این ربات ۶ چرخه در شهر به مدت یک روز آزمایش شد. بسیاری از شرکت ها امیدوارند در آینده نزدیک بتوانند ربات های محموله رسان را به طور واقعی به بازار عرضه کنند.

  شرکت فدکس قبلا چنین ربات هایی را در شهرهای آمریکایی از جمله ممفیس، منچستر و نیوهمپشایر آزمایش کرده بود.

 هرچند آزمایش ربات فدکس در نیویورک فقط یک برنامه نمایشی بود اما تاکنون شهروندان نسبت به این آزمایش واکنش نشان داده اند.  بلافاصله پس از مشاهده ربات در شهر، سازمان حمل ونقل نیویورک دستور توقف فعالیت آن را صادر کرد.

 از سوی دیگر بیل دی بلاسیو شهردار نیویورک نیز تلویحا اعلام کرده این شرکت در حال حاضر برای دستیابی به اجازه فعالیت ربات ها در شهر باید مراحل سختی را طی کند. او در توئیتی نوشت: اول از همه، فدکس هیچ وقت نمی تواند شغل یک شهروند نیویورکی را به ربات واگذار کند. ما بهترین کارگران جهان را داریم. در درجه دوم  ما اجازه ندادیم این ربات ها در خیابان تردد کنند.  

ربات فدکس با باتری کار می کند و ظاهر آن شبیه یک کولر است که روی چند چرخ قرار گرفته است. دوربین ها و نرم افزارهای مختلف به این گجت کمک می کنند تا هنگام گذر از پیاده روها و جاده ها با سرعت ۱۶ کیلومتر برساعت موانع را شناسایی و از آنها اجتناب کنند.


برچسب ها
نوشته شده در   يکشنبه 10 آذر 1398  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode