ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 31 فروردين 1403
جمعه 31 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 10 آذر 1398     |     کد : 190210

فرماندار تبریز مطرح کرد

احتمال ثبت نام بیش از ۱۰۰ داوطلب از حوزه انتخابیه تبریز/استفاده از عکس‌های روتوش شده ممنوع نشست فرماندار

فرماندار تبریز با بیان این‌که طی شش ماه اخیر در حوزه شهرستان تبریز، مدیر مستعفی جهت شرکت در انتخابات وجود ندارد، افزود:

ایسنا/آذربایجان شرقی: فرماندار تبریز با بیان این‌که طی شش ماه اخیر در حوزه شهرستان تبریز، مدیر مستعفی جهت شرکت در انتخابات وجود ندارد، افزود: احتمال می‌دهیم که بیش از ۱۰۰ داوطلب انتخابات در حوزه شهرستان تبریز جهت شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت نام کنند.

بهروز مهدوی در نشستی با اصحاب رسانه استان در استان در آستانه آغاز فرآیند ثبت نام در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: فرآیند ثبت نام از داوطلبان از فردا(10 آذر) با دستور وزیر کشور در سراسر کشور آغاز شده و به مدت هفت روز تا ۱۶ آذر ادامه خواهد داشت؛ همچنین هیات های اجرایی انتخابات نیز طی این مدت تشکیل می‌شود.

وی با تاکید بر این‌که استعلام‌های لازم نیز در راستای احراز صلاحیت داوطلبان از مراجع چهارگانه انجام گرفته و مراجع ذی ربط ظرف پنج روز موظف به پاسخگویی هستند، افزود: از ۱۷ تا ۲۶ آذر نیز فرآیند بررسی صلاحیت انجام شده و نتایج به هیات‌های نظارت بر انتخابات اعلام می‌شود؛ البته احتمال دارد هیات نظارت نیز داوطلبان را حداکثر تا 20 روز، دوباره تایید یا رد کنند.

وی با بیان اینکه داوطلبان در این رابطه فرصت دارند تا از ۱۵ تا ۲۱ بهمن به مدت هفت روز شکایت خود را به شورای نگهبان ارسال کنند، افزود: در روز 22 بهمن ماه اسامی قطعی داوطلبان اعلام شده و ما به مدت یک روز برای انتشار آگهی انتخابات فرصت خواهیم داشت. داوطلبان و طرفداران‌شان از 24 تا 30 بهمن به مدت هفت روز برای تبلیغات انتخاباتی در چارچوب قانون فرصت دارند.

فرماندار تبریز با تاکید بر این‌که یکم اسفند، تبلیغات انتخاباتی ممنوع شده و دوم اسفند نیز انتخابات مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد، افزود: افراد واجد شرایط، با حداقل ۳۰ سال تمام و حداکثر ۷۵ سال تمام مجاز به شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی هستند.

وی در ادامه یادآور شد: این دوره از انتخابات از نظر شکل اجرایی، به جز اصلاحات جزیی قانونی، هیچ تفاوتی با انتخابات پیشین ندارد، اما زمان متفاوت بوده و با توجه به هجمه های استکبار جهانی در فضای رسانه‌ای، دشمنان با تلاش بیشتری در راستای ایجاد یاس در میان مردم و کاهش مشارکت فعالیت خواهند کرد، از این‌رو بحث مشارکت مردم در انتخابات جدی بوده و باید دست به دست هم داده وعلی‌رغم گلایه‌ها، مشارکت حداکثری در انتخابات داشته باشیم. برخی جریان‌های معاند نیز تلاش خواهند کرد که جریانات اخیر را در میزان مشارکت دخیل کنند.

وی با بیان این‌که مجلس، یکی از کانال‌هایی است که می‌تواند مشکلات جامعه را حل کرده و مطالبات مردم را پیگیری کند، افزود: از این رو شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی دارای اهمیت ویژه‌ای است.

مهدوی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر این‌که اعتراض در مورد گرانی و مشکلات اقتصادی حق مردم است، اما باید در چارچوب قانون باشد، افزود: اگر از طریق تشکل‌های قانونی مجوزی در این رابطه گرفته می‌شد، موردی نبود اما اعتراضاتی که به تخریب اموال عمومی و شخصی منجر شود و زمینه را برای دست اندازی دشمنان فراهم کند، قابل قبول نبوده و مردم هم قبول نکرده و صف خود را از اغتشاشگران جدا کردند.

وی با بیان این‌که در رابطه با تبلیغات زودهنگام نیز خلا قانونی وجود داشته و قانون شفافی در این رابطه نداریم، گفت: از مجلس آینده انتظار داریم که این خلاق قانونی را شفاف کند، البته سکوت قانون در این رابطه نیز به این دلیل است که اطمینان از کاندیداتوری فرد وجود ندارد، اما کلیه فعالیت‌های انتخاباتی پیش از موعد به ویژه در مورد افراد مشهور که جنبه اشتهار در جامعه پیدا کرده‌اند، رصد و جمع بندی شده و در بررسی صلاحیت‌ها دخیل داده خواهد شد.

فرماندار تبریز تاکید کرد: از ساعتی که داوطلبان بصورت رسمی ثبت نام کنند نیز کلیه فعالیت‌هایشان بصورت دقیق رصد و بررسی خواهد شد.

برگزاری انتخابات در یکی از شهرستان‌های استان بصورت تمام الکترونیکی

وی با تاکید بر این‌که انتخابات در سراسر کشور الکترونیکی بوده اما تمام الکترونیکی نیست، افزود: هم بصورت دستی و هم سیستم‌های سامانه در این رابطه فعالیت خواهند کرد؛ البته در هر استان، انتخابات یک شهر بصورت آزمایشی تمام الکترونیکی برگزار می‌شود که در استان ما نیز در یکی از شهرستان های تک نماینده این فرآیند انجام خواهد شد.

وی با بیان این‌که تشکل‌های سیاسی دارای مجوز قانونی می توانند بر اساس ساختار قانونی انتخابات افرادی را معرفی کنند، افزود: در رابطه با میزان مشارکت مردم نیز با توجه به محلی بودن انتحابات، قطعا مشارکت مردمی خواهد بود و امید است مردم با مشارکت بالا و با شناخت در انتخابات شرکت کنند.

مهدوی با بیان این‌که در رابطه با صیانت از آراء نیز ساختاری تعیین شده که اجازه تخلف آشکار و تعمدی نمی دهد، افزود: در این رابطه تمهیدات بسیاری اندیشیده شده و با وجود بیش از ۱۵ نفر افراد با سلایق متفاوت در کنار صندوق‌های رای، امکان تقلب به هیچ وجه میسر نیست؛ البته امکان اشتباه بصورت سهوی محتمل بوده که قابل اصلاح است.

وی با بیان این‌که از کاندیداها عکس بدون روتوش و جدید دریافت می‎شود، گفت: اجازه نخواهیم داد از این فرصت سوء استفاده شده و عکس هایی روتوش‌شده و متفاوت با چهره فرد در جریان تبلیغات ارائه شود؛ با همه نامزدهای انتخاباتی نیز طبق مر قانون برخورد خواهیم کرد.

فرماندار تبریز با بیان این‌که نمایندگان نیز بر حسب قانون، تا آخرین روز مجلس به عنوان نماینده مردم مطرح بوده و طبیعتا در جلسات، تربیون‌ها و ... حضور خواهند داشت، افزود: در این رابطه نیز باید در مورد پیشگیری از شائبه‌های تبلیغاتی متولیان امر و قانون‌گذار چاره‌اندیشی کنند.

دو سوم جمعیت شهرستان تبریز واجد شرایط رای دادن هستند

وی افزود: حوزه تبریز، آذرشهر و اسکو جزو حوزه انتخابیه تبریز بوده و در کنار آن حوزه‌های فرعی‌ چون خسروشاه و.. نیز خواهیم داشت. همچنین دو سوم جمعیت شهرستان تبریز واجد شرایط رای دادن هستند.

مهدوی با تاکید بر این‌که فرمانداری نه ستاد اصلاح‌طلبان و نه ستاد اصولگرایان و نه استاد اعتدال‌گرایان است، افزود: فرمانداری ستاد قانون و مجری قانون بوده و به کسی اجازه اقدام فراتر از قانون نخواهد داد.

وی در خاتمه به جریانات اخیر اشاره کرد و گفت: جریانات اخیر در کمترین زمان ممکن جمع آوری شد و شهرستان تبریز نیز جزو شهرستان‌هایی بود که کمترین ناامنی در آن دیده شد، البته این موضوع نشات گرفته از دیانت و آگاهی مردم بوده است؛ در این رابطه ۵۰ الی ۶۰ نفر دستگیر شدند که عده‌ای سردسته و عوامل اصلی بوده و برخی نیز افرادی بودند که ناآگاهانه در مسیر اهداف دشمن حرکت کردند، این افراد آزاد شدند، اما با عوامل اصلی و لیدرها که با برنامه بوده و از خارج دستور می‌گرفتند،  بر اساس قانون برخورد خواهد شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار تبریز نیز در این نشست با اشاره به انتخابات دوره قبل گفت: در دوره قبل نیز انتخابات تبریز جزو سالم ترین و پاک‌ترین انتخابات بود به نحوی که شورای نگهبان به عنوان متولی امر هیچ شعبه اخذ رای را در تبریز باطل نکرد؛ در این رابطه به خاطر این‌که تجمیع آرای در یکی از مساجد بصورت اشتباه انجام شده بود، باعث جابه جایی دویست و خورده‌ای رای شده و موجب تفاضل اندک آرای دو کاندیدا شد. در این خصوص به هیچ عنوان عمدی در کار نبود و اگر تخلفی در کار بود انتخابات حوزه انتخابیه و یا حداقل انتخابات یک شعبه باطل می‌شد که نشد؛ بعد از اعلام نتیجه مجدد نیز هیچ کاندیدایی در این رابطه اعتراض نکرد.

سعید برزگر در خصوص زمان شروع و پایان تبلیغات کاندیداها نیز گفت: تبلیغات کاندیداها از بامداد(00:00) پنجشنبه 24 بهمن شروع شروع شده و در هشت صبح روز پنجشنبه یکم اسفند پایان خواهد یافت.


نوشته شده در   يکشنبه 10 آذر 1398  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode