ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 9 فروردين 1403
پنجشنبه 9 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 6 آذر 1398     |     کد : 190180

رئیس جمهور:

دشمن فکر می‌کرد کار نظام تمام است/قدردانی ازحضور مردم درراهپیمایی

رئیس جمهور با بیان اینکه دشمن فکر می‌کرد با اغتشاشات کار نظام جمهوری اسلامی ایران تمام است، گفت: ولی مردم بار دیگر به صحنه آمدند و از انقلاب حمایت کردند.

 رئیس جمهور با بیان اینکه دشمن فکر می‌کرد با اغتشاشات کار نظام جمهوری اسلامی ایران تمام است، گفت: ولی مردم بار دیگر به صحنه آمدند و از انقلاب حمایت کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسن روحانی عصر امروز چهارشنبه در جلسه شورای اداری آذربایجان شرقی اظهار داشت: امروز لازم بود که من در این چندهفته‌ای که مسئله زلزله‌زدگان و مشکلات آن‌ها را پیگیری می‌کردم از نزدیک در جریان اوضاع این مناطق قرار گیرم و می‌خواستم هر چه زودتر مردم را از نزدیک زیارت کرده و سیر امور را از نزدیک مشاهده کنم که از مردم این خطه قدردانی لازم را دارم و از تمامی دست‌اندرکارانی که از ساعات اولیه در این مناطق تلاش کردند، تشکر کنم.

روحانی ادامه داد: مسئله دیگر شرکت مردم استان در راهپیمایی عظیم بود که انصافاً جای تشکر دارد که مردم برای کشور و امنیت و استقلال خودشان فداکار هستند و شما مردم توانستید دشمن را مأیوس کنید و دشمن چه سرمایه‌گذاری عظیمی در دو سال انجام داده بود و فشار سهمگین اقتصادی بر مردم وارد کرد تا مردم را عصبانی کنند و آرزوهایی داشتند و فکر می‌کردند کار نظام تمام است.

وی ابراز داشت: اصلاح قیمت انرژی که در شب جمعه اجرا شد، دشمنان با تمام قدرت از شب شنبه وارد عمل شده و فکر می‌کردند ماه‌ها طول می‌کشد و جنگ داخلی و کشتار ایجاد می‌شود. فکر می‌کردند این‌گونه می توانند مردم را تسلیم کنند که مردم با صراحت به دنیا نشان دادند که این ملت در برابر فشار خارجی تسلیم نمی‌شود و ایستادگی می‌کند.

روحانی ادامه داد: ممکن است نقد داشته باشند که حقشان است اما اینکه برخی‌ها سعی کنند از این شرایط سوءاستفاده کنند درست نیست. وقتی یک عده مزدور و اوباش این‌گونه رفتار می‌کنند بهترین پاسخ را مردم به این افراد می‌دهند. مشت گره‌ کرده مردم و قدرت ملی را حضور مردم نشان می‌دهد و حضور مردم و راهپیمایی آن‌ها نشان از حمایت مردم از کشورشان است.

رئیس جمهور همچنین گفت: هر زمان در کشور مشکل داشتیم، مردم این استان به پا خاسته‌اند و با دل و جان به صحنه آمده‌اند و باید شکرگزار خداوند و حضور مردم باشیم و هرچه به این مردم خدمت کنیم در برابر عظمت آن‌ها ناچیز است.

وی گفت: از طرح‌هایی که امروز افتتاح شد، خوشحال هستم به‌خصوص بحث راه آهن که همه مسئولین باید تلاش کنند این راه‌آهن در سال آینده به تبریز برسد تا مردم در ساعات کمی به تهران برسند.

روحانی افزود: پنج پروژه راه‌آهن را به مردم قول داده بودیم و علاوه بر آن نیز برخی پروژه‌های دیگر را در دست اجرا داریم که یکی آستارا به رشت و دیگری چابهار به زاهدان است که این دو راه‌آهن ازلحاظ ترانزیتی اهمیت ویژه‌ای برای ما دارد.

وی افزود: راه‌آهن بسیار مهم است و یکی از نکاتی است که از ابتدای دولت بر روی آن تأکید می‌کردم چراکه بحث ریل اهمیت ویژه‌ای در توسعه کشور دارد.

روحانی افزود: امیدواریم این راه‌آهن متصل به ترکیه و استانبول شود چراکه آذربایجان شرقی، مرزبان بزرگی در مرز با ارمنستان، ترکیه و آذربایجان است و منطقه مهمی به شمار می‌رود و اینکه امسال سه میلیارد دلار صادرات غیرنفتی در استان خواهد بود، حرکت خوبی است.

رئیس جمهور گفت: در دولت یازدهم و دوازدهم برای پروژه‌های زیربنایی تأکید بالایی شده و بزرگ‌ترین طرح بهداشتی در این دولت انجام‌شده و طرح تحول سلامت، بیمه شدن همه مردم و افزایش تخت بیمارستان‌ها طرح‌های ویژه‌ای است که موجب شگفتی دنیا است و سران کشورهای اروپایی گاه از اجرای موفق این طرح‌ها اظهار تعجب می‌کنند.

روحانی ابراز داشت: این دولت، دولت زیست‌محیطی است، اینکه تراز و وسعت دریاچه ارومیه بالاآمده نشان از توجه ویژه دولت به این بخش‌ها دارد.

وی گفت: در چند روز اخیر که اینترنت قطع بود، مردم مشکل بزرگی داشتند که امروز این مشکل در بخش بزرگی از کشور حل شد. در این شش سال بیش از شش هزار نفر با فضای مجازی و فضای سایبری صاحب شغل شده‌اند.

روحانی افزود: زندگی مردم با این فضا متحول شده که این کار بزرگ در این دولت انجام‌شده که البته هر کار جدیدی که وارد می‌شود باید مراقبت کرد چراکه هر کاری ممکن است مشکلی هم ایجاد کند، هرچه تحولات ایجاد می‌شود باید مراقبت هم انجام شود.

وی ادامه داد: مردم ایران در دو سال اخیر آزمایش بزرگی را پشت سر گذرانده‌ایم و خداوند پیروزی بزرگی را نصیب ما کرده و دو نفر از سران کشورهای آسیایی و اروپایی در جلسه خصوصی به من می‌گفتند که مردم شما چگونه این فشارها را تحمل می‌کنند.

وی اظهار داشت: البته مردم مشکل‌دارند اما اینکه مردم مقاومت می‌کنند و سر فرود نمی‌آورند، افتخار بزرگی است که در شرایط بسیار سخت کارهای خوبی هم انجام می‌گیرد.

وی ادامه داد: باید جراحی‌هایی هم انجام گیرد، می توانیم انجام ندهیم اما اگر انجام ندهیم، دولت بعدی دچار مشکل می‌شود. می‌توان در بحث سوخت اصلاح قیمت نداشته باشیم، اما نتیجه این می‌شود که در سال ۱۴۰۰ باید بنزین وارد کنیم، امروز در بنزین خودکفا هستیم.

روحانی افزود: دولت ما تولید بنزین را دو برابر کرده است، امروز هم گازوییل و هم بنزین صادر می‌کنیم، اینکه امسال مصرف بنزین ما بالا باشد باید در سال‌های بعد رو به واردکردن بنزین آوریم و مردم در آن سال می‌گفتند دولت قبلی چرا در این خصوص اقدام نکردی.

رئیس جمهور گفت: ما در تمام دنیا بیشترین یارانه سوخت را می‌دهیم و محاسبات مراکز اقتصادی دنیا این است که در سال ۲۶ میلیارد دلار یارانه سوخت می‌پردازیم. بنزین مال مردم است و ما نمایندگان مردم هستیم، ما بنزین را لیتری ۵۵۰۰ تا ۶۰۰۰ می‌فروشیم و صادر می‌کنیم.

وی ادامه داد: در سال ۹۶، دولت گفت که طرح اصلاح قیمت را به مجلس بدهیم و با آن‌ها تصمیم بگیریم که در مجلس توافق شده بود روی قیمت بنزین اما کمیسیون تلفیق پیش من آمدند و گفتند در شرایط امروز سال ۹۶، این طرح را اجرا نکنید.


برچسب ها
نوشته شده در   چهارشنبه 6 آذر 1398  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
 
Refresh
SecurityCode