ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 31 فروردين 1403
جمعه 31 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 29 آبان 1398     |     کد : 190096

اقتصاد کشور نباید دولتی باشد بلکه به اهل آن واگذار شود

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: اقتصاد کشور نباید دولتی باشد بلکه باید در دست مردم بوده و به اهل آن واگذار شود. اقتصاد کشور نباید دولتی باشد بلکه به اهل آن واگذار شود

 نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: اقتصاد کشور نباید دولتی باشد بلکه باید در دست مردم بوده و به اهل آن واگذار شود.
اقتصاد کشور نباید دولتی باشد بلکه به اهل آن واگذار شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمدعلی آل‌هاشم امروز در بیست و پنجمین همایش ملی توسعه صادرات غیرنفتی کشور در تالار اجتماعات مصلای امام خمینی (ره) تبریز اظهار کرد: تولیدکنندگان امروز رزمندگان جنگ اقتصادی هستند؛ مشکل اصلی ما این است که نتوانستیم از منبع ارزشمند نفت به نحو احسن استفاده کنیم و فقط خام فروشی کردیم.

وی افزود: اگر بتوانیم از این منبع به خوبی استفاده کنیم اقتصاد کشور شکوفا می‌شود؛ اینکه رهبر سال را رونق تولید نامیدند توجه به پیش‌بینی‌ها درباره افزایش کارشکنی‌های بیگانگان است.
 

بهترین راه مقابله با دشمن رونق تولید است

آل‌هاشم ابراز داشت: ما می‌توانیم با این دشمنی‌ها که با رشد ما مخالف هستند، مقابله کنیم و بهترین مقابله رونق تولید است؛ مسوولان توجه داشته باشند، تولید داخلی را اساس کار خود قرار دهند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‎شرقی بر لزوم توجه به پیشران‌های اقتصادی به عنوان موتور محرکه دیگر بخش‌ها، ضرورت تغییر نگاه دستگاه‌ها به تولیدکنندگان و مدیریت اقتصادی تاکید کرد.

وی گفت: برای رونق تولید نیازمند توجه به چهار محور هستیم که عبارتند از نیروی انسانی، سرمایه، فناوری و مدیریت اقتصادی.

آل‌هاشم تصریح کرد: مقام معظم رهبری نیروی انسانی ایرانی را بی‌نظیر شمردند و فرمودند؛ این واقعیت مورد اذعان اندیشمندان دیگر کشورها قرار دارد.

وی افزود: از نظر اسلام تنها ایجاد ثروت کافی نیست بلکه پیشرفت اقتصادی، تامین عدالت اجتماعی و ریشه‌کن کردن فقر مهم است.

امام جمعه تبریز خاطرنشان ساخت: نباید از آمریکا بترسیم این دشمن 40 سال است، توطئه می‌کند و هر اقدامی که توانسته‌اند، کرده‌اند ولی موفق نشده است مانع پیشرفت و توسعه نظام جمهوری اسلامی شوند.

آل‌هاشم یادآور شد: 10 سال است مقام معظم رهبری شعار اقتصاد مقاومتی را مطرح می‌کنند؛ این امر الزاماتی دارد که باید به آنها پایبند باشیم و به تولید داخل اهمیت دهیم، چرا که رمز موفقیت ما در اقتصاد مقاومتی ترویج فرهنگ مصرف تولید داخلی است.
 

 اقتصاد کشور نباید دولتی باشد بلکه باید در دست مردم باشد

وی افزود: بانک‌های کشور باید برای کمک به سرمایه‌گذاری‌ها وارد میدان شوند و به ارائه تسهیلات ارزان قیمت به تولیدکنندگان بپردازند؛ اقتصاد کشور نباید دولتی باشد بلکه باید در دست مردم باشد که البته باید به اهل آن واگذار شود.

امام جمعه تبریز اضافه کرد: یکی از خیانت‌های رژیم گذشته این بوده است که اقتصاد کشور را وابسته به نفت کرده بودند؛ باید از طریق تبدیل وابستگی نفت به سایر درآمدها و توسعه معادن مسیر توسعه کشور را هموار کرد.

وی با تاکید به لزوم ایجاد شرکت‌های مدیریت صادرات، توضیح داد: در دنیای امروز نمی‌توان از تولیدکنندگان انتظار داشت بر تمام فرآیندهای صادراتی در کشورهای خارجی تسلط داشته باشند.

آل‌هاشم بیان داشت: مشکلات اصلی صادرات غیرنفتی کشور نقل و انتقال پول، حمل و نقل محصولات، موانع گمرکی، بازاریابی، نبود تضمین صادراتی، بسته‌بندی نامناسب، اخذ روادید و کمبود پروازهای مستقیم به شهرهای هدف صادراتی است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی بر لزوم راه‌اندازی صندوق حمایت از صادرات و تامین منابع از محل واردات و استفاده بهینه از ظرفیت رایزنان تجاری برای افزایش صادرات تاکید کرد.


نوشته شده در   چهارشنبه 29 آبان 1398  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode