ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403
پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 29 آبان 1398     |     کد : 190095

تولد پر زرق و برق ۲۰۰ سالگی بهائیت طعمه‌ای برای جذب است

یک محقق و پژوهشگر گفت: تبلیغات گسترده برای تولد ۲۰۰ سالگی بائیت و ساختن فیلم برای آن که گویا چه تحفه‌ای به دنیا آمده است را نمی‌توان قبول کرد زیرا تاریخ آنها پر از خیانت، خشونت و خرافه می‌باشد.

 یک محقق و پژوهشگر گفت: تبلیغات گسترده برای تولد ۲۰۰ سالگی بائیت و ساختن فیلم برای آن که گویا چه تحفه‌ای به دنیا آمده است را نمی‌توان قبول کرد زیرا تاریخ آنها پر از خیانت، خشونت و خرافه می‌باشد.
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، علی موسوی‌نژاد پیش از ظهر امروز در همایش بهائیت،  ۲۰۰ سال خشونت، خیانت و خرافه فرقه‌ای که به همت تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی برگزار شد، اظهار کرد: در کشور ایران حدود ۲۰۰ سال اخیر با جریانی روبه رو شدیم که هزینه‌های زیادی را تحمیل کرد.

وی افزود: در گام اول وظیفه اصلی ما تبیین مبانی دین است و اگر پاسخ به شبهات می‌دهیم، جنبه تدافعی دارد.

استاد دانشگاه با بیان اینکه ناگزیر وقتی مورد حمله دیگران قرار گرفته و شبهات مطرح می‌شود، باید دفاع کرد، گفت: درست نیست که همه هزینه‌ها را صرف مقابله کرد ولی تبلیغات زیادی اخیرا برای تولد ۲۰۰ سالگی علی محمد مطرح است که اگر جامعه ناآگاه باشد، می‌تواند به راحتی فریب این تبلیغات پر زر و برق بخورد.

وی با تاکید بر اینکه تولد علی محمد یک جریان شوم و نامبارک است، یادآور شد: یکی از شعارهای اخیر که مطرح می‌شود، این است که علی محمد یک فرد تجددطلب بوده و در جامعه بی‌سواد دوره قاجار تحول آفریده است و حتی آن را به مشروطیت هم ربط می‌دهند.

موسوی‌نژاد ادامه داد: دست‌های مرموز در کار بود تا علی محمد را یک چهره مترقی و مصلح عنوان کرده است و حتی یک کتاب توسط فردی به نام نیکلاس در سفارت فرانسه در تبریز وجود دارد که علی محمد را فردی مترقی می‌نامد.

وی توضیح داد: در قرن هشتم جریان حروفی‌گری در تبریز مطرح شد  که جریان بزرگی در آن دوران بود که بعدا در شیخیه و علی محمد بیشتر دیده می‌شود.

استاد دانشگاه با اشاره بر اینکه رب اعلی بودن علی محمد و ادعای خدا بودن موضوع جدیدی نیست، تصریح کرد: نیکلاس در کتاب خود نوشته است، علی محمد برخی اقدامات سنتی دوران خود غلط را می‌دانسته و از بسم‌الله الرحمن الرحیم شروع به تغییر کرد به‌طوریکه بسم‌الله امن الاقدس را به جای بسم‌الله الرحمن الرحیم گفت که ۱۹ حرف دارد.

وی افزود: با توجه بر اینکه عدد مقدس بهائیت ۱۹ است، از این‌رو همه اصول و مبنای خود را براساس این عدد گذاشته بود.

موسوی‌نژاد بیان داشت: علی محمد، معتقد بود که هر روز باید یک طلسم ۱۹ حرفی بنویسید و هر روز صبح در اول هر ماه ۹۹ بار باید کلماتی را تکرار کرد در حالیکه ما اصل ذکر را نفی نمی‌کنیم ولی ذکرسازی کار غلطی بوده و ربطی به تجدد و غیره ندارد.

وی متذکر شد: علی محمد، دارو را در خانه ممنوع کرده بود و بیشتر معتقد بود که با ذکر و غیره شفا می‌دهد.

این محقق و پژوهشگر با تاکید بر اینکه یک جریانی وجود دارد که می‌خواهد علی محمد را فردی مترقی و مصلح معرفی کند، اضافه کرد: موضع حکومت و علما همیشه دفاعی بوده و بابیت همیشه تهاجمی برخورد کرده است و روستاهای اطراف را غارت کرده و افراد زیادی را کشتند که مستندات آن در کتب خود بهائیت وجود دارد.

وی یادآور شد: بهائیت نزدیک به پنج بار تاریخ خود را تغییر داده و تحریف کرده‌اند.

استاد دانشگاه گفت: شمشیر قلع و قمع کننده بشرویی به عنوان نماد در سایت‌های صهیونیست قرار داده می‌شود.

وی با بیان اینکه علی محمد یک آیه‌ای با عنوان فی‌الچاپ نازل کرده است که انگار عربی چاپ را هم نمی‌دانست، گفت: این باعث شده تا برخی‌ فکر کنند که او به چاپ اهمیت می‌دهد.

موسوی‌نژاد خشونت در بهائیت را مورد اشاره قرار داد و ادامه داد: اولین کتابی که علی محمد نوشته است به گمان خود تفسیر آیات قرآن را نوشته است در حالیکه هیچ ربطی به تفسیر و خود قرآن کریم ندارد.

وی بیان کرد: تبلیغات گسترده برای تولد ۲۰۰ سالگی بهائیت و ساختن فیلم برای آن که گویا چه تحفه‌ای به دنیا آمده است را نمی‌توان قبول کرد زیرا تاریخ آنها پر از خیانت، خشونت و خرافه می‌باشد.


نوشته شده در   چهارشنبه 29 آبان 1398  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode