ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 9 فروردين 1403
پنجشنبه 9 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 28 آبان 1398     |     کد : 190073

پژوهشگران کالج پزشکی بیلور:

اکثر جراحی‌ها برای باز کردن شریان‌های قلب غیرضروری هستند

مطالعه جدید پژوهشگران کالج پزشکی بیلور(Baylor College of Medicine) آمریکا نشان می‌دهد بسیاری از جراحی‌های قلب که به منظور باز کردن شریان‌های مسدود شده انجام می‌شود، غیرضروری هستند.

مطالعه جدید پژوهشگران کالج پزشکی بیلور(Baylor College of Medicine) آمریکا نشان می‌دهد بسیاری از جراحی‌های قلب که به منظور باز کردن شریان‌های مسدود شده انجام می‌شود، غیرضروری هستند.

به گزارش ایسنا، پژوهشگران آمریکایی اخیرا دریافته‌اند بسیاری از جراحی‌های قلب که به منظور باز کردن رگ‌های مسدود شده انجام می‌شود، غیر ضروری هستند. پژوهشگران طی این مطالعه بیش از پنج هزار نفر را به مدت سه سال و نیم مورد بررسی قرار دادند. بررسی‌های آنها نشان داد که عمل‌های جراحی بای‌پس سرخ‌رگ کرونر"(coronary artery bypass grafting) ممکن است در برخی موارد غیرضروری باشد و علاوه بر آن این عمل در کاهش خطر حملات قلبی نقشی ندارد.

درمان کاهش خون رسانی سرخرگ‌های قلب هم‌کنون به دو روش صورت می‌پذیرد: «آنژیوپلاستی»(PCI) که توسط پزشکان قلب صورت پذیرفته و در جامعه به عنوان «بالون زدن و فنر» شناخته شده‌ است و روش عمل جراحی باز خون رسانی که به عمل بای‌پس مشهور است. دلیل اجرای این جراحی گرفتگی و تنگی(حداکثر تا حد انسداد کامل) عروق کرنر می‌باشد که در شرایط گوناگون تشخیص داده شده‌ است و قابلیت درمان با فنر و بالون را ندارند. تشخیص نهایی گرفتگی و انسداد عروق کرونر توسط آنژیوگرافی انجام می‌پذیرد و تصمیم‌گیری برای انجام عمل بای پس با در نظر گرفتن نتایج داده‌های بالینی و براوردهای پاراکلینیکی و تشخیصی مکمل می‌باشد.

دارو درمانی

دکتر "گلن لوین"(Glenn Levine)  مدیر مراقبت‌های قلبی از کالج پزشکی بیلور در هیوستون، در گفتگو با روزنامه "نیویورک تایمز" گفت: در بیشتر موارد افراد تنها با دارو درمانی مشکل‌شان حل می‌شود. در این مطالعه که بیش از پنج هزار نفر ارزیابی شده است، مشخص شد که جراحی برای افرادی که از درد قفسه سینه یا آنژین رنج می‌برند، مفید است. آنژین صدری یا آنژین قلبی که به آن "چِست پین"(به انگلیسی chest pain) هم گفته می‌شود به وضعیتی گویند که بیمار دچار درد قفسه سینه شده باشد که منشأ درد مشکل در شریان‌های کرونر باشد. دلیل ظهور آنژین صدری فقدان اکسیژن کافی در ماهیچه‌های قلبی‌است.


نوشته شده در   سه شنبه 28 آبان 1398  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
 
Refresh
SecurityCode