ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 4 ارديبهشت 1403
سه شنبه 4 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 19 آبان 1398     |     کد : 189957

کتاب سینما، دین و سیاست منتشر شد

کتاب سینما، دین و سیاست بررسی انتقادی سینمای دینی پس از انقلاب نوشته رفیع الدین اسماعیلی به همت انجمن سواد رسانه طلاب و توسط مؤسسه بوستان کتاب دفتر تبلیغات اسلامی منتشر شد.

کتاب سینما، دین و سیاست بررسی انتقادی سینمای دینی پس از انقلاب نوشته رفیع الدین اسماعیلی به همت انجمن سواد رسانه طلاب و توسط مؤسسه بوستان کتاب دفتر تبلیغات اسلامی منتشر شد.
به گزارش خبرگزاری مهر، عباسعلی متولیان دبیر انجمن سواد رسانه طلاب گفت: کتاب سینما، دین و سیاست توسط رفیع الدین اسماعیلی رئیس این انجمن و استاد گروه فرهنگ و ارتباطات دانشگاه باقرالعلوم (ع) دفتر تبلیغات اسلامی به رشته تحریر درآمده است.
وی گفت: رفیع الدین اسماعیلی درباره تالیف کتاب معتقد است که سینمای ایران، خصوصاً سینمای پس از انقلاب، اثرگذارترین، پرمخاطب ترین و البته موفق ترین شاخه هنر در ایران معاصر بوده است و پس‌از گذشت چهار دهه پرفراز و نشیب از انقلاب اسلامی ایران، ترسیم جریان های سینمایی موجود و ارزیابی آنها می‌تواند به درک آن کمک کند.در کتاب سینما، دین و سیاست، جریان سینمای دینی در سینمای پسا انقلاب اسلامی ایران مورد بررسی قرار گرفته است.
متولیان بیان داشت: پس از انقلاب به علت پُررنگ شدن نقش مذهب و تعهدات دینی هم در زندگی و زیست‌سیاسی-اجتماعی مردم، هم در افکار هنرمندان متعهد و هم در اولویت‌های سیاست‌گذاران، جریان سینمای دینی به عنوان پاسخی هنری- سیاسی به یک تقاضای اجتماعی، کم‌کم به وجود آمده و تا به امروز نیز در میدان سینما حضوری نسبتاً فعال دارد.بافت اجتماعی، زمینه تاریخی و دولت ها نقش جدی در فراز و فرود جریان سینمای دینی داردکه در این کتاب به آن ها پرداخته شده است.
علاقه مندان جهت تهیه این کتاب می توانند به مراکز فروش  بوستان کتاب در قم، تهران، مشهد و اصفهان و یا سایت  www.bustaneketab.ir مراجعه کنند.


برچسب ها
نوشته شده در   يکشنبه 19 آبان 1398  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode