ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 31 فروردين 1403
جمعه 31 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 17 آبان 1398     |     کد : 189940

در خطبه های نماز جمعه بناب عنوان شد؛

هشدار درخصوص حاکم شدن مسلمانی سکولار در کشور

امام جمعه موقت بناب درخصوص حاکم شدن مسلمانی سکولار در کشور هشدار داد.

 امام جمعه موقت بناب درخصوص حاکم شدن مسلمانی سکولار در کشور هشدار داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام ناصر اصغری امروز در خطبه های آیین سیاسی عبادی جمعه شهرستان بناب با اشاره به آغاز امامت و ولایت حضرت مهدی(عج) اظهارکرد: در جوامع کنونی انسان اسیر صنعت شده و بر روی ۱۲ هزار کلاهک هسته ای نشسته و مدعی است که به واسطه وجود این کلاهک ها حکومت خواهند کرد. لذا یکی از بیچارگی دنیا این است که انسان حق را نشناخته است.

وی اذعان کرد: تنها کسی که در عالم از حق محض و شناخت کافی برخوردار است حجت خداست و بر همین اساس به ولایت فقیه در زمان غیبت اعتقاد داریم.

خطیب جمعه موقت شهرستان بناب با بیان اینکه در ایجاد ظرفیت در مردم و اجرای حق انسان ها مقاومت می کنند؛ افزود: مقاومت تا حدی از ناحیه مردم شدید است که امیر مؤمنان (ع) نیز در آن مقطع فرمودند«مرا از دست مردم بگیر»!

حجت الاسلام اصغری سپس ضمن هشدار در خصوص ترویج و حاکم شدن مسلمانی سکولار در جامعه مسلمانان تصریح کرد: کشور ترکیه از جمله کشورهایی است که در آن رهبر امور دینی دارند اما معتقدند دین باید در مساجد بماند و دین در گوشه ای از زندگی انسان ها باشد. مبادا ما نیز مسلمان سکولار باشیم و این روحیه در جامعه ما حاکم شود که در وقت خود نماز بخوانیم و روزه بگیریم، خمس و زکات را بدهیم اما در عروسی هایمان از خداوند غافل باشیم و یا در معاملات خود در بازار از خداوند غافل باشیم.

وی با تأکید بر اینکه قشرهای مختلف مردم ما اعم از بازاری، کارمند و کشاورز باید مسلمان واقعی باشند؛ گفت: اطعام مردم از بزرگ ترین عبادات در جامع است ولی خانواده های زیادی هستند که با مشکل مواجه هستند و به جهت بی پولی نمی توانند دختران خود را به خانه بخت بفرستند. لذا انتظار این است که مقداری از اطعام نیز به این بخش اختصاص داده شود.

این استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: برخی از بازاریان عزیز اگر نظارت و بازرسی را نمی بینند، حداقل این را بدانند که کسی هست که به تمام اعمال و کردار ما نظارت دارد و لازم است انصاف را در معاملات خود رعایت کرده باشند.

حجت الاسلام اصغری در ادامه خاطرنشان کرد: اجرای حق انواع و اقسام دارد و آنقدر پیچیده است که روانشناسی دقیقی می طلبد که برای اجرای دقیق حق کدام سیاست ها را پیاده کنیم که یکی از راه های آن ایجاد ظرفیت در بین مردم است تا امام عصر(عج) را بیشتر بشناسند.


نوشته شده در   جمعه 17 آبان 1398  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode