ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 1 ارديبهشت 1403
شنبه 1 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 14 آبان 1398     |     کد : 189899

5 نشانه زیاده روی شما در مصرف نمک

بسیاری از افراد هنگام پختن غذا متوجه میزان نمک مصرفی خود نیستند و در نتیجه بیش از حد عادی نمک وارد بدن خود می کنند. مصرف فست قودها نیز این شرایط را تشدید می کند.

بسیاری از افراد هنگام پختن غذا متوجه میزان نمک مصرفی خود نیستند و در نتیجه بیش از حد عادی نمک وارد بدن خود می کنند. مصرف فست قودها نیز این شرایط را تشدید می کند. اما مصرف بیش از حد نمک باعث بروز بیماری های خطرناک متعددی می شود و بهتر است به این موضوع توجه کنیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب  :بسیاری از افراد هنگام پختن غذا متوجه میزان نمک مصرفی خود نیستند و در نتیجه بیش از حد عادی نمک وارد بدن خود می کنند. مصرف فست قودها نیز این شرایط را تشدید می کند. اما مصرف بیش از حد نمک باعث بروز بیماری های خطرناک متعددی می شود و بهتر است به این موضوع توجه کنیم.

به گزارش سرویس خواندنی های انتخاب، برای کنترل مصرف نمک بهتر است به علائم ازدیاد مصرف نمک توجه کنیم. این علائم به سادگی قابل ردیابی هستند و تنها کافیست برای تشخیص علائم کمی تیزبین باشید. البته جالب است بدانید که نمک همیشه خطرناک نیست، مقدار کمی سدیم برای سلامتی اعصاب و فشار خون بهنجار بسیار ضروری است و به بدن کمک می کند مواد مغذی خاصی را جذب کند.

انجمن قلب آمریکا (AHA) مصرف حداکثر 2300 میلی گرم سدیم در روز را توصیه می کند و یادآور می شود که روزانه 1500 میلی گرم برای اکثر بزرگسالان ایده آل است. اما علائم زیاده روی در مصرف نمک شامل چه مواردی است:

تورم

آیا توجه کرده اید که انگشتان دست یا پای شما گاهی اوقات متورم می شود؟ این تورم ها می تواند ارتباطی با چیزی داشته باشد که شما خورده اید. خوردن غذاهای سرشار از سدیم باعث ورود سدیم اضافی را به جریان خون شما آزاد می کند. بدن شما دوست دارد تعادل سدیم و مایعات را در جریان خون شما حفظ کند ، اما هنگامی که نمک زیادی در خون شما وجود دارد ، عدم تعادل مایعات نتیجه می گیرد که آب از سلولهای شما و به جریان خون شما منتقل می شود. این می تواند باعث تورم و احتباس مایعات شود که بیشتر در انگشتان دست و سایر اندام شما مشهود است. اما نگران نباشید - بدن شما قادر به متعادل کردن است ، و تورم با گذشت زمان کاهش می یابد.

تشنگی بیش از حد

احتمالاً این علامت را بارها تجربه کرده اید که یک خوراکی شور مثل چیپس، پیتزا، پفک و حتی ماهی خورده اید، مجبور شده اید مرتب آب بنوشید. ازدیاد مصرف نمک باعث تشنگی بیش از حد می شود، مصرف نمک باعث می شود آب میان سلول های شما خارج شود و در نتیجه باعث تشنگی بیش از حد شما می شود.

لبهای خشکیده و ترک خورده

سدیم به کم آبی بدن منجر می شود. وقتی دچار کمبود آب در بدن خود می شوید ، سلولهای بدن قادر به دریافت آب کافی نیستند. این شامل سلولهای روی پوست و روی لب شماست. لب های ترک خورده ناشی از کمبود رطوبت ، می توانند باعث کم آبی تر شدن بدن شما شوند. حتماً به شکل دائم مقدار زیادی آب بنوشید و از خوردن غذاهای بیش از حد شور برای جلوگیری از احساس خشکی و ترک خوردگی پوست خود خودداری کنید.

آکنه

افرادی که دوره های مکرر آکنه را تجربه می کنند. تمایل به رژیم های غذایی با سدیم بالا دارند ، در حالی که افرادی که رژیم های کم سدیم دارند آکنه کمتری تجربه می کنند. آکنه اغلب با التهابهای مختلف همراه است که مصرف سدیم نیز به آن دامن می زند.

سوزش قلب

سوزش قلب در اثر اسیدهای معده که مری شما را خنثی می کند ، می تواند برای ساعت ها ناراحتی شدید ایجاد کند. برخی از غذاها وجود دارد که باعث سوزش قلب می شوند ، اما هر غذایی که نمک آن بیش از حد باشد می تواند این شرایط را تشدید کند.


برچسب ها
نوشته شده در   سه شنبه 14 آبان 1398  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode