ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 30 فروردين 1403
پنجشنبه 30 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 29 مهر 1398     |     کد : 189745

یک متخصص تغذیه:

چاقی صورت، بدون چاقی کل بدن ممکن نیست تغذیه و پوست

یک متخصص تغذیه، تبلیغات مدعی چاقی دائمی صورت، بدون چاقی سایر نقاط بدن را غیرعلمی عنوان کرد و گفت: چاقی صورت، بدون چاقی کل بدن ممکن نیست.

یک متخصص تغذیه، تبلیغات مدعی چاقی دائمی صورت، بدون چاقی سایر نقاط بدن را غیرعلمی عنوان کرد و گفت: چاقی صورت، بدون چاقی کل بدن ممکن نیست.

دکتر حسن فرهاد غیبی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان این مطلب اظهار کرد: تغذیه سالم نقش مهمی در سالم نگه داشتن بدن دارد که پوست نیز بخشی از آن بوده و در صورت مصرف محصولات غذایی سالم، پوست هم شاداب به نظر می‎رسد.

وی اضافه کرد: مصرف آب به اندازه کافی نیز از جمله عواملی است که سبب شاداب دیده شدن و حفظ لطافت پوست و چاق به نظر رسیدن صورت می‌شود. مصرف همه روزه شش گروه اصلی از مواد غذایی به ویژه انواع میوه و سبزیجات، مواد پروتئین‌دار، لبنیات و حبوبات نیز نقش بسیار مهمی در لطافت پوست صورت دارند.

وی بیان کرد :کمبود ریزمغذی‌ها و کم خونی ناشی از فقر آهن نیز سبب رنگ پریده دیده شدن پوست می‎شود که بخشی از این نیز با تغذیه مناسب برطرف می‌شود.

وی با تاکید بر نقش ویتامین‌ها در حفظ شادابی پوست صورت ادامه داد: ویتامین، انواع مرکبات و سبزیجات در حفظ قوام پوست نقش دارند. ویتامین D، A، B  نقش مهمی در سلامتی پوست دارند و ویتامین E نیز به عنوان آنتی اکسیدان نیز عمل و با رادیکال‌های آزاد مبارزه می‎کنند.

فرهاد غیبی ضمن توصیه به خودداری از استفاده از کورتون‌ها برای افزایش وزن، بیان کرد: کورتون‌ها در کنار فواید، مضراتی نیز دارند و ابتلا به دیابت، چربی خون بالا و بیماری‌های قلبی-عروقی از جمله عوارض مصرف و تزریق آن هستند.

وی ژنتیک را نیز از عوامل موثر در چاقی صورت عنوان و خاطرنشان کرد: علاوه بر عوامل محیطی، ژنتیک نیز در وزن افراد حائز اهمیت بوده و بعضی‌ها بدنی لاغر، اما صورتی چاق دارند.

وی، قرار گرفتن طولانی مدت در زیر نور خورشید را از جمله علل افتاده و چروکیده شدن پوست صورت عنوان کرد و گفت: بهتر است در صورت امکان از قرار گرفتن در زیر نور آفتاب از ساعت 10 صبح الی چهار بعد از ظهر خودداری شود.

این متخصص تغذیه، گرد و غبار و آلودگی را از دیگر عوامل موثر در از دست دادن شادابی پوست دانست و افزود: افراد به هنگام آلودگی هوا در صورت امکان از تردد در هوای آزاد خودداری کنند. استفاده از مواد آرایشی غیراستاندارد نیز اثر سوء گذاشته و طراوت و شادابی پوست را از بین می‌برد.


برچسب ها
نوشته شده در   دوشنبه 29 مهر 1398  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
 
Refresh
SecurityCode