ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403
پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 26 مهر 1398     |     کد : 189720

خطبه‌های نماز جمعه تبریز؛

پیوند انتظار فرج با اصلاح جامعه/ اجتماع اربعین یک موضوع سیاسی است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به ضرورت آمادگی برای ظهور امام زمان (عج) گفت: انتظار فرج با اصلاح جامعه پیوند خورده است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به ضرورت آمادگی برای ظهور امام زمان (عج) گفت: انتظار فرج با اصلاح جامعه پیوند خورده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی آل هاشم ظهر امروز جمعه در خطبه های نماز جمعه تبریز که با حضور پرشور و باشکوه مردم تبریز در مصلی اعظم امام خمینی (ره) این شهر برگزار شد اظهار داشت: یکی از مصادیق تقوا، تقوای نظم است. به کسی که وعده می‌دهیم در جلسه‌ای حاضر می‌شویم، سر کلاس حاضر می‌شویم که باید سر ساعت باید برنامه را شروع کرد.

وی با اشاره به فرا رسیدن اربعین حسینی اظهار داشت: عوامل زیادی را برای شکل گیری راهپیمایی اربعین می توان مطرح کرد؛ درک صحیح از نهضت حسینی عامل اول شکل گیری درست و پویایی نهضت امام حسین (ع) است.

امام جمعه تبریز ابراز داشت: این درک بیشتر از همه چیز مرهون انقلاب اسلامی است، یکی از راهبردهای انقلاب اسلامی حمایت از اربعین حسینی است.

استقرار ۳ هزار موکب ایرانی در عراق

وی با بیان اینکه حضور میلیونی مردم و استقرار ۳ هزار موکب ایرانی درک صحیح از نهضت حسینی است، افزود: پدیده عظیم راهپیمایی اربعین، اظهار اشتیاق نیاز به اضطرار است.

وی ادامه داد: ابراز آمادگی برای مبارزه و مانور قدرت به منزله تغیر شرایط است ظرفیت و توانایی های وجود دارد که اگر از آن ها استفاده کنند این واقعیت در باور های اسلامی موجود است.

آل هاشم اظهار کرد: در عصر جدید و با وقوع انقلاب اسلامی جمهوری اسلامی در برابر استکبار جهانی به یک حقیقت و عنصر کار آمد تبدیل شده است.

وی گفت: امروز عمده ای از شیعیان می دانند انتظار فرج به معنای کناره گیری و نشستن نیست انتظار فرج با اصلاح جامعه پیوند خورده است و با جهاد امکان پذیر است. تا ظهور امام زمان (عج) این مراسم اربعین باید ادامه داشته باشد تا به سر انجام برسد.

وی با تاکید بر اینکه اربعین حسینی ذاتاً یک امر سیاسی است، گفت: چه مراسم با عزتی می شود اگر کشورهای اسلامی باهم باشند و سنی و شیعه در کنار هم باشند. دل‌ها باهم دیگر صاف باشد و سوءنیت نداشته باشند و به یکدیگر اهانت نکنند، آن موقع عزت بزرگی مانند وحدت اتفاق می‌افتد و خداوند این وحدت مسلمانان را زیاد می‌کند.

ضرورت رعایت عدالت از طرف نماینده‌های مجلس

وی با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس گفت: نماینده‌ای که در مجلس می‌رود باید اهل تزکیه نفس داشته باشد و عامل طاغوت زدایی است. اگر یک نماینده اهل تزکیه نباشد به آن رأی ندهید.

آل هاشم ابراز داشت: ویژگی‌های نماینده اصلح از دیدگاه امام رعایت عدالت است، اگر عدالت نداشته باشد چطور می تواند از حق مردم با عدالت رفتار کند.

امام جمعه تبریز افزود: این هفته یکی از اقدامات فرهنگی که انجام گرفت نمایش اشک عشق بود که تاریخ عاشورا را به نمایش گذاشته بودند.

وی به آغاز هفته تربیت بدنی اشاره کرد و ادامه داد: ورزش خیلی مهم است، ورزش انسان را از تنبلی نگه دارد ورزش می تواند توانایی‌های روحی را بالا ببرد و شادابی را زیاد کند. پیامبر اکرم (ص) می‌فرمایند به فرزندان خود تیراندازی و کشتی گیری یاد بدهید چراکه بهترین سرگرمی پیش خداوند اسب سواری است و شنا کردن به فرزندان را توصیه می کند.

وی سپس گفت: امام صادق (ع) می گویند شادابی در ۱۰ چیز است که یکی از آنها پیاده روی است و عقل سالم در جسم سالم است.

نماینده ولی فقیه در استان افزود: این هفته حضور رهبر معظم انقلاب در جمع دانشگاهیان دانشگاه امام حسین(ع) سپاه را داشتیم که یکی از سخنان ایشان کوتاه نیامدن در برابر آمریکا بود. حضرت آقا فرمودند که دانشگاه امام حسین(ع) یکی از برکات الهی است.

راه مذاکره ایران و عربستان از یمن می‌گذرد

آل هاشم ادامه داد: راز و رمز پیشرفت تقویت تقوا، جهاد و شناخت و بصیرت است. مراقبت از فکر و عمل در مقابل تهاجم دشمن این محور هایی از فرمایشات مقام معظم رهبری است.

وی گفت: در این هفته دیدار نخست وزیر پاکستان با رهبری انجام شد، چندمین باری است که به درخواست آل سعود خواستند میانجیگری بین دو کشور کنند. محور اصلی عربستان مسئله یمن است که چند نکته را خاطر نشان کردند. راه مذاکره ایران و عربستان از یمن می گذرد.

وی ادامه داد: برای این مذاکره ایران چهار ماده خود به پایان این درگیری استوار است. با تهدید نمی توان به جایی رسید هر کسی تهدید کند به جایی نمی‌رسد. برقراری آتش‌بس، ارسال فوری و بدون وقفه برای مردم یمن، از سرگیری گفتگوی ملی یمنی و با مشارکت نمایندگان احزاب سیاسی و تشکیل دولت فراگیر وحدت یمن از این شرط‌ها است.

آل‌هاشم در اعلام مناسبت‌های هفته به ۲۹ مهر روز صادرات اشاره کرد و گفت: صادرات نقش مهمی در توسعه کشور است و کار آنها نوعی جهاد می‌باشد.

وی ادامه داد: روز آمار و برنامه‌ریزی را پیش رو داریم به طوریکه آمار و برنامه‌ریزی در همه ابعاد زندگی لازم است و پایداری یک زندگی به برنامه‌ریزی صحیح مربوط می‌شود.


نوشته شده در   جمعه 26 مهر 1398  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode