ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 9 فروردين 1403
پنجشنبه 9 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 21 مهر 1398     |     کد : 189656

موکب‌داران سفر عشق:

اینجا عشق فرمان می‌دهد/همدلی موکب‌های ایرانی و عراقی در راهپیمایی اربعین

برای خدمت به زائران اربعین موکب‌داران ایرانی و عراقی دست‌ اتحاد و همدلی به هم داده‌اند، خادمان موکب‌ها با نیت خالص و دلی بی‌غبار در خدمت زائران هستند تا از برکت سفره حضرت سیدالشهدا (ع) برای خود آبرو گیرند و سفر اربعین را به یکی از سفرهای ماندگار برای زائران تبدیل کنند.

 برای خدمت به زائران اربعین موکب‌داران ایرانی و عراقی دست‌ اتحاد و همدلی به هم داده‌اند، خادمان موکب‌ها با نیت خالص و دلی بی‌غبار در خدمت زائران هستند تا از برکت سفره حضرت سیدالشهدا (ع) برای خود آبرو گیرند و سفر اربعین را به یکی از سفرهای ماندگار برای زائران تبدیل کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، معصومه درخشان- عشق حسین (ع) سن و سال نمی‌شناسد، برخیز که رفتن ما رسیدن است، هر لحظه حجم انبوه زائران اربعین به اوج خود می‌رسد.

عشق به مولا پایانی ندارد، چه آنهایی که رفته‌اند و چه آنهایی که جاماندگان هستند، هر کدام با صفای دل و محبتی که در دل دارند  در اربعین سیدالشهدا علیه‌السلام حرف دل با او می‌گویند. یکی برای زیارت می‌رود و دیگری برای خدمت به زائران و محبان حسینی.

برای خدمت به زائران اربعین موکب‌ها برپا می‌شوند، ولوله‌ای در موکب‌ها به‌ پاست هر کدام سعی می‌کنند خدمات بهتری به زائران انجام دهند، خادمان موکب‌ها با نیت خالص و دلی بی‌غبار در خدمت زائران هستند تا از برکت سفره حضرت سیدالشهدا (ع) برای خود آبرو گیرند، چرا که سفره حسین (ع) سفره احسان و کرم است.

هر کس به سرزمین کربلا قدم می‌گذارد چه به‌عنوان زائر و چه به‌عنوان خادم زائر، همگی در صف دوستداران اهل بیت نوشته و ثبت می‌شود. موکب‌داران ایرانی و عراقی دست اتحاد و همدلی همدیگر را محکم فشرده‌اند تا زائران اربعین حسینی بدون هیچ مشکلی و با بهترین خاطرات این سفر را به یکی از بهترین سفرهای عمر خود ثبت کنند.

 

اربعین سفر عشق است

کاظم آفاقی، یکی از خادمان موکب ثارالله است که پنج سال به عنوان خادم این موکب را همراهی می‌کند، دلش به عنایت حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام گرم است و هر لحظه لابه لای حرف‌های خود می‌گوید ما خاک پای زائران اربعین هستیم.

 وی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز از عشق به حسین (ع) و زائرانش حرف زده و تاکید می‌کند، خادمان حسینی تلاش می‌کنند تا زائران اربعین هیچ مشکلی نداشته باشند.

زیارت اربعین سفر عشق است و دلدادگی، سفری که نمی‌توان آن را با زبان کلام توصیف کرد و با چشم سر همه دیده‌های آن را به تصویر کشید.

کاظم آفاقی، پنج سال است به‌عنوان خادم در مسیر پیاده‌روی اربعین به زائران  خدمت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه تمامی موکب‌ها به سازمان عتبات عالیات  وابسته بوده و شناسنامه‌دار هستند، گفت: باعنایت خداوند و اجازه امام حسین علیه‌السلام پنجمین سالی است که در مسیر پیاده‌روی اربعین موکب زده‌ایم، موکب ثارالله در سال اول در مرز مهران مستقر بود، سال دوم در سامرا، یک‌سال در کربلا و دو سال اخیر نیز در نجف اشرف مستقر هستیم.

آفاقی با اشاره به نوع خدمت‌رسانی به زائران اربعین ادامه داد: در موکب ثارالله هر روز به ۳ هزار نفر زائر صبحانه، 5 هزار نفر ناهار و ۵ هزار نفر شام  تدارک دیده می‌شود همچنین امکان استقرار برای خواهران و برادران نیز در این موکب فراهم است و هر شب یک‌هزار نفر از خواهران و یک‌هزار و ۵۰۰ نفر از برادران اسکان داده می‌شوند.

خادم موکب ثارالله با بیان نوع موکب‌های اربعین اظهار داشت: برخی از موکب‌ها در قالب ساختمان‌های چند طبقه، برخی حسینیه، تعدادی هم مدرسه بوده و به‌عنوان موکب تجهیز شده و تعدادی از موکب‌ها نیز در قالب چادر بوده و به ارائه خدمات به زائران می‌پردازند و هر کدام از خادم‌ها نوکری زائران حسینی را برای خود افتخاری بزرگ می‌دانند تا بتوانند اسم خود را در صف دوستداران حسینی ثبت کنند.

وی ادامه داد: موکب ثارالله ساختمان سه طبقه است که در اختیار زائران قرار داده شده و هر طبقه آن ۵۰۰ متر مربع است، این موکب از ۱۵ مهر تا ۵ آبان در اختیار زائران اربعین بوده و می‌توانند در آن مستقر شوند. خدمات این موکب برای عموم زائران آزاد است.
 

اربعین مقدمه‌ای برای ظهور حضرت منجی است

آفاقی با اشاره به احساس درونی خود از خدمت به زائران اربعین گفت: انسان در دریای عظیم و سیل‌خروشان محبان مکتب اهل بیت و امام حسین (ع) نمی‌تواند احساس خود را بیان کند، تنها احساس من این است اربعین مقدمه‌ای برای ظهور حضرت منجی است هر چند دشمنان تلاش می‌کنند مسلمانان  و مخصوصا شیعیان در یک جا جمع نشوند.

خادم موکب حسینی افزود: با عنایت امام حسین (ع) بیش از 20 میلیون مسلمان  کنار هم جمع شده و همه آنها حسین حسین صدا می‌زنند و خادمان هر چه در توان دارند در طبق اخلاص گذاشته و خود را خاک پای زائران امام حسین (ع) می‌دانند.

خادم حسینی اربعین، وقتی یاد و نام شهدا به میان می‌آید با احترام از همه شهدا یاد کرد و گفت: شهدای هشت سال دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم این راه را برای ما  باز کرده‌اند، اکنون جای شهدا خالیست ولی میلیون‌ها زائر اربعین راه شهدا را ادامه می‌دهند. شهدا هر لحظه کنار ما هستند، ما را می‌بینند و در صحنه قیامت با مولای خود محشور می‌شوند.

 آفاقی با اشاره به اجرای برنامه‌های فرهنگی در موکب ثارالله خاطرنشان کرد: اجرای مراسم فرهنگی از مهم‌ترین برنامه‌های این موکب است، هر روز نماز جماعت صبح، ظهر و مغرب و عشاء در این موکب به جماعت اقامه می‌شود. مداحی، سخنرانی برگزاری دعای کمیل و زیارت عاشورا از دیگر برنامه‌های فرهنگی این موکب است.


زائران نایب‌الزیاره شهدا هستند

 اهدای عکس شهدای مدافع حرم در بین زائران از دیگر برنامه‌های موکب ثارالله است که آفاقی در مورد این برنامه اذعان داشت: همه ما پیاده‌روی اربعین را مدیون شهدا هستیم، شهدای مدافع حرم فاطمیون، زینبیون، حیدریون، شهدای حزب‌الله سوریه و شهدای حشدالشعبی عراق و شهدای مدافع حرم ایران از جمله شهدایی هستند که  عکس این شهدا به صورت انبوه چاپ شده و به هر کدام از زائران که در موکب ثارلله مستقر می‌شوند هدیه داده می‌شود تا نایب‌الزیاره یک شهید باشند.

همچنین نمایشگاه فرهنگی  از تصاویر شهدای مدافع حرم و سایر موضوعات فرهنگی در این موکب برگزار می‌شود، خلاصه اینکه ما در خدمت تمام زائرانی که از کل ایران در راهپیمایی عظیم اربعین شرکت می‌کنند، هستیم.

 

موکب‌داران عراقی احترام زیادی برای ایرانیان قائل هستند

آفاقی در پایان صحبت‌های خود ما را به ذکر یک خاطره مهمان کرد و تصریح کرد: ساختمان موکب ثارلله امسال متعلق به یک شیعه عراقی به اسم عبدالرسول است که در اختیار زائران ایرانی اربعین قرار داده شده است، ما اتاق‌های این ساختمان را موکت زدیم ولی چون موکت‌ها کم بود نتوانستیم همه اتاق‌ها را موکت‌پوشی کنیم. یک روز حاج عبدالرسول با مادرش که روی ویلچر بود  به موکب آمده بودند، عبدالرسول مرا صدا زد و گفت مادرم با شما کار دارد، پیش مادر عبدالرسول رفتم مادر پرسید چرا تمام منزل را تجهیز نکرده‌اید؟ گفتم چون امکانات نداشتیم، مادر گفت «من می‌خواهم  به این خانه عروس بیاورم می‌خواهم قبل از اینکه در خانه‌ام مراسم عروسی بگیرم این خانه با خاک پای زائران امام حسین (ع) متبرک شود، اگر شما  موکت پوشی و پتوی این منزل را کامل نکنید من خودم این‌ها را کامل می‌کنم» چند ساعت از آمدن مادر عبدالرسول نگذشته بود که برای ما موکت و پتو آورد  تا ما بتوانیم اتاق‌های باقیمانده را  با این موکت و پتوها به صورت کامل پوشش بدهیم.»

وی یادآور شد: موکب‌داران عراقی و مردم عراق تا این حد برای رفاه حال زائران ایرانی کمک می‌کنند،  دلشان می‌خواهد همه چیز به‌صورت عالی برگزار شود. آنها احترام زیادی برای زائران ایرانی قائل هستند و همکاری خیلی خوبی با زائران ایرانی دارند، مردم عراق همه این کارها را به‌صورت خودجوش انجام می‌دهند، خیلی تلاش می‌کنند زائران ایرانی با رضایت کامل به زیارت امام حسین علیه‌السلام رفته  و خاطره خوبی از این سفر به همراه داشته باشند.

حجت‌الاسلام احمد تقی‌زاده  یکی دیگر از خادمین موکب ثارالله است که در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: امسال دومین سالی است که با موکب ثارالله همکاری می‌کنم، سال‌های گذشته نوع همکاری با این موکب به‌صورت مالی و به روش‌های دیگر بود از سال گذشته مصمم شدم که خودم هم حضوری شرکت کنم و در اندازه توان کمک بکنم.
 

پیاده‌روی اربعین قدرت بازدارندگی دارد

وی با اشاره به قدرت بازدارندگی صنعت نظامی کشور گفت: موضوعی که الان مطرح است و کارشناسان نیز می‌گویند صنعت نظامی و موشکی در جای خودش لازم و ضروری است ولی موضوعی که دشمنان کشورهای اسلامی از آن در ترس و هراس هستند همین پیاده‌روی اربعین هست. قدرت راهپیمایی اربعین و گسترش روحیه جهاد و شهادت‌طلبی از قدرت نظامی هم قدرتمندتر است.

تقی‌زاده  با اشاره به برگزاری زیارت اربعین در زمان رژیم حزب بعث عراق افزود: در زمان صدام و حزب بعث زیارت اربعین با مشکلات بسیار زیاد و گاها به صورت مخفیانه برگزار می‌شد ولی با عنایت خداوند حزب بعث سرنگون شده و اکنون بسیاری از مسلمانان زائر اربعین بوده و بسیاری از مسلمانان نیز به عنوان خادم در این سفر حضور دارند.

راهپیمایی اربعین محل بهم پیوستن دل‌های عاشق است، عاشقانی که با سلایق مختلف  و از جغرافیای جهان اسلام خود را به کربلا می‌رسانند تا در نقطه اتصال مشترک مسلمانان بهم گره بخورند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود خطر فرقه‌های  انحرافی را در اربعین جدی ذکر کرد و گفت: مقام معظم رهبری  خطر تشیع لندنی  را خطر بسیار مهمی اعلام کرده‌اند همچنین آیت‌الله مکارم‌شیرازی و نوری‌همدانی نیز با توجه به ابعاد و گستره این موضوع به مسلمانان هشدار داده‌اند تا خود را از جنبه‌های انحرافی موضوع دور نگه دارند. بر همه ما وظیفه است در صورت مواجه شدن با چنین موضوعاتی با سعه صدر با آنها برخورد کنیم از درگیری با همدیگر پرهیز کرده و نسبت به بدعت‌ها نیز بی‌تفاوت نباشیم.


نوشته شده در   يکشنبه 21 مهر 1398  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
 
Refresh
SecurityCode