ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 1 ارديبهشت 1403
شنبه 1 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 18 مهر 1398     |     کد : 189614

رئیس حوزه هنری آذربایجان شرقی خبر داد

اجرای گروه‌های نمایش حوزه هنری در مسیر پیاده روی اربعین

رئیس حوزه هنری آذربایجان شرقی از اجرای گروه‌های نمایش حوزه هنری در مسیر پیاده روی اربعین خبر داد.

رئیس حوزه هنری آذربایجان شرقی از اجرای گروه‌های نمایش حوزه هنری در مسیر پیاده روی اربعین خبر داد.

به گزارش ایسنا، سیدمحمدحسین بلاغی با بیان این مطلب، اظهار کرد: چهارمین همایش بین ‌المللی تئاتر پیاده‌روی اربعین تحت عنوان «روایت راهیان» از سوی مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری در مسیر راهپیمایی اربعین برگزار می‌شود.

وی افزود: در این همایش که در دو کشور ایران و عراق برگزار می‌شود، دو گروه نمایش و پرده خوانی حوزه هنری آذربایجان شرقی در موکب 707 مسیر پیاده‌روی اربعین در عراق به اجرای تعزیه می‌پردازد.

رئیس حوزه هنری استان با اشاره به موضوعات آثار نمایشی این همایش، گفت: این موضوعات شامل ایام عاشورا، وقایع تاریخی مربوط به محرم‌الحرام ۶۱ هجری، فرهنگ عاشورا و انقلاب اسلامی(مختص بخش ایران)، شخصیت امام ‌حسین(ع) و یاران با وفایش، مدافعان حرم، روایت‌ها و داستان‌های تاریخی و معاصر در رابطه با پیاده ‌روی اربعین است.

وی با بیان این‌که تعزیه «حضرت ابوالفضل (ع) و حر» و همچنین پرده خوانی حاج علی مداحی با همت حوزه هنری آذربایجان شرقی اجرا می شود، ادامه داد: مهم‌ترین کار این همایش پیوند هنرمندان با لایه‌های مختلف جامعه است. تعزیه همیشه در دل مردم اجرا شده و همراه کردن مردم با همایش پیاده روی اربعین، مسئولیت سنگینی بود که حوزه هنری عهده دار آن شده است.

گفتنی است، روز دوشنبه (22 مهرماه) ساعت 9:30 و 17:30 نمایش «حضرت ابوالفضل (ع) و حر» و ساعت 20:30 پرده خوانی حاج علی مداحی، سه شنبه (23 مهرماه) ساعت 17 نمایش «حضرت ابوالفضل (ع) و حر» و ساعت 9 و 21 پرده خوانی حاج علی مداحی و روز چهارشنبه (24 مهرماه) ساعت 9:30 و 17:30 نمایش «حضرت ابوالفضل (ع) و حر» و همچنین ساعت 20:30 پرده خوانی حاج علی مداحی برگزار می شود.

همچنین روز جمعه (19 مهرماه) ساعت 16:30 پرده خوانی حاج علی مداح و ساعت 17 تعزیه «حضرت ابوالفضل (ع) و حر» در شهر نجف اشرف صحن حضرت زهرا (س) روبروی صافی صفا اجرا می شود.


نوشته شده در   پنجشنبه 18 مهر 1398  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode