ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 10 فروردين 1403
جمعه 10 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 12 مهر 1398     |     کد : 189549

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی:

واکنش‌های داخلی به حواشی راهپیمایی اربعین مناسب نبود

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی از نوع برخورد با حواشی پیش‌آمده درباره راهپیمایی اربعین و نوع مواجهه برخی دستگاه‌ها با این حواشی انتقاد کرد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی از نوع برخورد با حواشی پیش‌آمده درباره راهپیمایی اربعین و نوع مواجهه برخی دستگاه‌ها با این حواشی انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم اختتامیه چهارمین رویداد تصمیم‌سازان آینده ظهر روز جمعه (۱۲ مهرماه) در دانشکده فنی دانشگاه تهران برگزار شد.

در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در سخنانی با اشاره به اهمیت تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی در زندگی انسان گفت: تمام تلاش آدم در زندگی برای کسب تصمیمات صحیحی است که در مقابل خطاها باید بگیرد. برخی از خطاهای ما تاکتیکی هستند و اثر کوتاه‌مدت دارند. مثلاً گاهی یک مسئول این‌گونه خطایی می‌کند و مدتی تبعات آن، مردم را متوجه خود می‌کند. گاهی هم خطاها و به دنبال آن، تصمیمات راهبردی است و اثراتش لحظه‌ای نیست لذا باید چند دهه برای آن تاوان داد؛ نمونه‌اش تصمیمی بود که برای موضوع کنترل جمعیت در ایران گرفته شد که هنوز هم باید تلاش کنیم تا برای رفع تبعات آن کاری کرد. بیانیه گام دوم رهبر انقلاب نیز از جنس تصمیمات راهبردی بود که بر اساس یک تشخیص و مسئله‌شناسی راهبردی منتشر شد.

وی در همین زمینه ادامه داد: رهبر انقلاب اسلامی به طور صریح بیان داشتند که «دشمن برای بیش از ۴۰ سال آینده ما برنامه ریخته است و ما باید برای بیش از ۱۰۰ سال آینده‌مان نقشه بکشیم»؛ بگذریم از اینکه هنوز هم عده‌ای این برنامه‌ریزی دشمن را باور نمی‌کنند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در ادامه با اشاره به تصمیمات بنیادین غرب برای دشمنی با بنیان خانواده گفت: سویه‌ی کلام تمدن غرب، بر مبنای این خطای راهبردی شکل گرفته و تأثیر آن را باید در چهار، پنج قرن آینده دید.

حجت‌الاسلام قمی در ادامه اشاره‌ای نیز به موضوع راهپیمایی اربعین داشت و عنوان کرد: موضوعاتی مانند حرکت انسانی اربعین نیز از جنس تصمیم‌گیری‌های بنیادین است که به اراده خداوند به روی زمین بازمی‌گردد. وقتی که می‌خواهیم یک مسئله بنیادین را حل کنیم و برای آن تصمیم بسازیم، باید بدانیم که همیشه دشمن در صدد گره‌افکنی در آن خواهد بود. ما امروز از فقها توقع داریم که بتوانند این دست اتفاقات را پیش‌بینی کنند اما از خودمان سؤال کنیم چند فقیه پیرامون ما هستند که به تعبیر امام راحل، نبض امروز را در اختیار داشته باشند و به تعبیر مولای متقیان بتوانند با ایستادن روی سر پنجه پا، فردا را ببینند؟ مگر حوادث این روزهای عراق قابل پیش‌بینی نبود؟ چرا برای آن تدبیری اندیشیده نشد و فقط به این بسنده کردیم که بیانیه‌ای بدهیم برای آنکه مردم از این سفر منصرف شوند؟ باید به روی مسئله تمدنی فرا راهبردی اربعین، بیش از اینها فکر کنیم. این طرز فعلی حکمرانی قابل قبول نیست؛ باید برای آن چاره‌اندیشی کرد. مسئله اربعین و حوادثی که به دنبال آن شکل گرفته، نیازمند چاره‌اندیشی هم در موعد امسال و هم برای موعد سال‌های آینده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه نص صریح بیان رهبر انقلاب بر ارائه راهکارهای عملی و گره‌گشا مبتنی بر شناخت مسئله توسط جوانان در کشور است، گفت: سازمان تبلیغات اسلامی بسیار توفیق خواهد داشت اگر بتواند از چنین حرکت‌هایی حمایت کند. از مجموعه‌های جوانی مانند همین گروه برگزارکننده این رویداد، گاه تصمیماتی به روی میز مسئولان آمده که همه‌جوره خواسته‌اند آن تصمیم اجرایی نشود اما آن تصمیم چنان حکیمانه بوده که نمی‌شد در برابرش مقاومت کرد. از سوی دیگر، باید بگویم که یکی از ملزومات تصمیم‌گیری، شجاعت است. وای به حال مسئولی که تصمیم درست را می‌یابد اما شجاعت اجرای آن را ندارد. به باور من، شما جوانان اگر چاره‌ای اندیشیدید و تصمیمی‌ ساختید، باید برای آن گفتمان‌سازی کنید و پشتیبانی رسانه‌ای از آن انجام دهید.

همچنین در این مراسم قلی‌زاده مدیر مرکز آموزشی گام و عیوضی مدیر شبکه کانون‌های تفکر ایران نیز توضیحاتی درباره اجرای چهارمین رویداد تصمیم‌سازان آینده ارائه کردند.


نوشته شده در   جمعه 12 مهر 1398  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
 
Refresh
SecurityCode