ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 10 فروردين 1403
جمعه 10 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 25 شهريور 1398     |     کد : 189309

مدیر کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی:

میزبانی ۳هزار و ۵۶۰ مکان مقدس از عزادران حسینی در آذربایجان شرقی

مدیر کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی خبر داد:بیش از ۳هزارو ۵۶۰ مسجد،حسینیه و بقعه متبرکه آذربایجان شرقی در دهه اول محرم میزبان عاشقان و عزاداران سید و سالار شهیدان بودند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی خبر داد:بیش از ۳هزارو ۵۶۰ مسجد،حسینیه و بقعه متبرکه آذربایجان شرقی در دهه اول محرم میزبان عاشقان و عزاداران سید و سالار شهیدان بودند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از  روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی، حجت الاسلام والمسلمین سید شهاب الدین حسینی با تشریح برنامه های اداره کل اوقاف آذربایجان شرقی در دهه اول محرم با اعلام این خبر گفت : طبق برنامه ریزی ها و اقدامات انجام گرفته قبل از محرم، از چند روز مانده به محرم درب تمامی اماکن مقدس استان به روی عاشقان اهل بیت باز بود و نوای یا حسین و یا عباس در بیش از  ۳هزار و ۵۶۰ مسجد حسینیه و بقعه متبرکه آذربایجان شرقی طنین انداز شد .

مدیر کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی افزود : از آنجایی که مساجد و امامزاده ها بهترین مکان برای عبادت و عزاداری هستند و اگر کسی هم اهل مسجد و عزاداری نباشد حداقل امامزادگان را بعنوان مأمنی برای خود انتخاب خواهد کرد،این در حالی است که بارها از طرف رهبر معظم انقلاب نیز برای برگزاری مراسمات در این اماکن و مسجد محور بودن برنامه ها مورد تاکید بوده و همه تلاش خود را کرده ایم تا با حمایت از هیات امنای مساجد و امامزاده ها این مکانها، اصلی ترین مأمن عاشقان در ماه محرم باشد .

دکتر حسینی ادامه داد:  در این ایام با برگزاری طرح شمیم حسینی برای اولین بار در استان حمایتهای مالی ویژه ای از محل نیات واقفان از هیاتهای مذهبی و مساجد انجام شد که در این راستا برای ۱۷۹ هیات و مسجد کمک هزینه برگزاری مراسمات عزاداری به مبلغ بیش از یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال تحویل شد.
مدیرکل اوقاف آذربایجان شرقی اعزام مبلغان دینی به مراسمات مختلف برای پاسخگویی به شبهات و سخنرانی ها از دیگر برنامه های این اداره است که در دهه اول محرم ۱۲ مبلغ اعزامی از قم و ۲۰ مبلغ دینی در مراسمات مختلف برای ترویج فرهنگ حسینی و تبیین اهداف عاشورا حضور پیدا کردند.

وی اطعام عزاداران حسینی را یکی از بیشترین و مهمترین نیتهای واقفان اعلام کرد و افزود : در دهه اول محرم از محل نیات واقفان بیش از ۳۰ هزار نفر از محل نیات واقفان خیر اندیش اطعام شدند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با اشاره به برگزاری محافل قرآنی و اهمیت این محافل در دهه اول محرم گفت : در ۱۴ مسجد استان ۱۴ محفل قرآنی و انس با قرآن با توجه به هدف امام حسین (ع) دراحیای دین و قرآن در قیام خود در سطح استان برگزار شد.

مدیرکل اوقاف آذربایجان شرقی در پایان افزود : برنامه های ماه محرمی اوقاف و امور خیریه استان تا اربعین حسینی ادامه خواهد داشت و در اربعین هم با برپائی موکب اوقاف در کشور عراق از زائران حسینی پذیرایی خواهیم کرد.


نوشته شده در   دوشنبه 25 شهريور 1398  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
 
Refresh
SecurityCode