ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 1 ارديبهشت 1403
شنبه 1 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 24 شهريور 1398     |     کد : 189293

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز در گفت‌وگو با ایسنا خبر داد

دانشگاه تبریز هشتمین دانشگاه کشور در رتبه‌بندی تایمز/ افزایش بیش از 10 برابری جذب دانشجویان خارجی

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز گفت: دانشگاه تبریز در رتبه‌بندی جدید تایمز از بین 40 دانشگاه کشور به عنوان هشتمین دانشگاه انتخاب شده و رتبه چهار علوم محیطی و جغرافیایی، رتبه هفتم رشته مهندسی و رتبه چهار حوزه آب را به خود اختصاص داده است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز گفت: دانشگاه تبریز در رتبه‌بندی جدید تایمز از بین 40 دانشگاه کشور به عنوان هشتمین دانشگاه انتخاب شده و رتبه چهار علوم محیطی و جغرافیایی، رتبه هفتم رشته مهندسی و رتبه چهار حوزه آب را به خود اختصاص داده است.
 
دکتر اصغر عسگری در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی با اشاره به رتبه‌بندی جدید تایمز که چند روز پیش اعلام شد، اظهار کرد: داده‌های این رتبه‌بندی مربوط به سال 2017 بوده و نتایج رتبه‌بندی‌ دانشگاه‌های مختلف معمولا هر دو سال یک بار اعلام می‌شود.
 
وی اضافه کرد: دانشگاه‌های مختلف در رتبه‌بندی تایمز طبق پنج پارامتر آموزشی، پژوهشی، ارجاعات، درآمدهای صنعتی و ارتباطات بین‌المللی دسته‌بندی می‌شوند که دانشگاه تبریز از میان این شاخص‌ها جایگاه 512 ارتباط با صنعت و آموزش در جهان را به خود اختصاص داده است.
 
وی بیان کرد: امتیاز دانشگاه تبریز در حوزه ارتباطات بین‌الملل کم‌تر بوده که این نیز به شرایط خاص جذب اعضای هیات علمی خارجی و دانشجویان خارجی بازمی‌گردد که در مورد کل کشور صدق می‌کند.
 
عسگری اظهار کرد: در طول دو سال گذشته اقدامات خوبی در زمینه ارتباطات بین‌الملل به ویژه جذب دانشجویان خارجی در دانشگاه تبریز انجام شده است و جذب این دانشجویان از حدود 40 نفر در سال 2017 به حدود 500 دانشجو رسیده و رشد بیش از 10 برابری داشته است که با این روند در رتبه‌بندی‌های بعدی در این پارامتر نیز امتیاز خوبی کسب می‌کنیم.
 
وی ادامه داد: برخی دانشگاه‌های کوچک‎تر در رتبه‌بندی جدید تایمز از امتیازات بالاتری برخوردار هستند که این نیز به تعداد کم اعضای هیات علمی و دانشجویان و در نتیجه ارجاعات زیاد این مراکز علمی بازمی‌گردد، امتیازات دانشگاه‌های مادر مانند دانشگاه تبریز و تهران در مجموع نزدیک به استاندارد و نرمال است.
 
وی خاطرنشان کرد: در این رتبه‌بندی، آموزش، پژوهش و ارجاع هر یک سهم 30 درصدی، درآمدهای صنعتی، سهم دو و نیم درصدی و ارتباطات بین‌الملل سهم هفت و نیم درصدی داشته و آموزش شامل خرده مقیاس‌هایی مانند اعتبارات آموزشی، تعداد دانشجویان تحصیلات تکمیلی، اعضای هیات علمی، درآمدهای آموزشی و نسبت استاد به دانشجو است.
 
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز تاکید کرد: تعداد مقالات به ازای هر هیات علمی، درآمدها و اعتبارات پژوهشی، ارجاعات و درآمدهای صنعتی از جمله خرده مقیاس‌های حوزه پژوهش و تعداد اعضای هیات علمی خارجی و دانشجویان غیرایرانی و تعداد مقالات مشترک با اساتید خارجی جزو خرده مقیاس‌های حوزه ارتباطات بین‎الملل هستند و این حوزه صرفا به انعقاد تفاهم نامه اشاره ندارد.
 
وی در پایان با اشاره به جایگاه دانشگاه تبریز در بین دانشگاه‌های جامع کشور خاطرنشان کرد: بدون احتساب دانشگاه‌های علوم پزشکی و صنعتی کشور، دانشگاه تبریز سومین رتبه را در بین دانشگاه‎های جامع به خود اختصاص داده است.


نوشته شده در   يکشنبه 24 شهريور 1398  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode