ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403
چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 16 شهريور 1398     |     کد : 189199

معاون دادگستری آذربایجان شرقی خبر داد:

پذیرش شکایت کیفری در دفاتر خدمات الکترونیک قضائی تبریز

معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری آذربایجان شرقی از پذیرش شکایت کیفری در دفاتر خدمات الکترونیک قضائی تبریز و در آینده نزدیک در سایر حوزه‌های قضائی استان خبر داد.

 معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری آذربایجان شرقی از پذیرش شکایت کیفری در دفاتر خدمات الکترونیک قضائی تبریز و در آینده نزدیک در سایر حوزه‌های قضائی استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی دادگستری استان، مجید فراهانی در جلسه هماهنگی راه اندازی سرویس ثبت شکوائیه در دفاتر خدمات الکترونیک قضائی و ارجاع الکترونیکی آن به کلانتری‌ها، از پذیرش شکایت کیفری در دفاتر خدمات الکترونیک قضائی استان خبر داد.

در این جلسه نیروی انتظامی موظف شد با قید فوریت نقشه‌های صلاحیت‌های محلی کلانتری تبریز را تهیه و در اختیار کلیه دفاتر خدمات الکترونیک قضائی قرار دهد. دفاتر خدمات الکترونیک قضائی نیز موظف شدند قسمت مربوط به محل وقوع جرم را از طریق پرسش از ارباب رجوع و یا جستجو بر روی نقشه جغرافیایی شهر تکمیل کنند.

برای تسریع در انجام امور و جلوگیری از سرگردانی مراجعین همچنین مقرر شد شکوائیه‌های اعلام مفقودی تلفن همراه و مفقودی اشخاص در دفاتر خدمات الکترونیک ثبت و مراجعین شکوائیه مفقودی چک بدون ثبت به دادسرا دلالت شوند و نظر به اینکه بعد از ارجاع پرونده توسط معاونین ارجاع به کلانتری یا شعبه، برای ارباب رجوع پیامک ارسال می‌شود، لذا دفاتر خدمات مکلف شدند ضمن ارشاد مراجعین در این خصوص از راهنمایی ایشان برای مراجعه به مجتمع‌های قضائی امتناع ورزند.

دفاتر خدمات الکترونیک در انتخاب موضوعات اتهامی و رعایت ارتباط و تطابق آن با متن شکوائیه دقت لازم را معمول و توجه شود متن شکوائیه می‌بایست با بیان و اصلاحات کیفری تدوین شود.

در صورتی که پرونده‌های حقوقی تحت عنوان شکوائیه تنظیم و ارجاع شود معاونین ارجاع نسبت به عودت آن اقدام و مدیر دفاتر موظف به جبران کلیه خسارت می‌باشد و در صورت هرگونه ابهام در تشخیص کیفری یا حقوقی بودن موضوع، ابهام مربوطه از طریق تعامل مدیر دفتر خدمات با معاونین ارجاع مرتفع خواهد شد.

کلیه مکاتبات بین شعب دادسرا و کلانتری‌ها می‌بایست به صورت الکترونیکی و از طریق سامانه سمپ صورت پذیرد و کلیه پیشنهادهای معاونین ارجاع در خصوص کاستی‌های سامانه می‌بایست توسط ایشان احصاء و پس از ارسال، به معاونت آمار و فناوری اطلاعات دادگستری استان مکلف به پیگیری از طریق مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه است.


نوشته شده در   شنبه 16 شهريور 1398  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode