ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 10 فروردين 1403
جمعه 10 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 8 شهريور 1398     |     کد : 189108

امام جمعه مرند:

عدم تصویب شفافیت آراء نمایندگان در مجلس موجب شرمندگی است

امام جمعه مرند شفاف سازی را شرط اول فسادسیتزی عنوان کرد و عدم تصویب قانون شفافیت آراء نمایندگان در مجلس را موجب شرمندگی دانست.

 امام جمعه مرند شفاف سازی را شرط اول فسادسیتزی عنوان کرد و عدم تصویب قانون شفافیت آراء نمایندگان در مجلس را موجب شرمندگی دانست.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین علی نعمت زاده، ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه مرند، با اشاره به آغاز ماه محرم الحرام ابراز داشت: هفته اول ماه محرم به نام هفته امر به معروف و نهی از منکر نامگذاری شده است، هر انسان آزاده ای باید از امام حسین(ع) و شهدای کربلا الگو بگیرد.

وی افزود: مراسم عزاداری ماه محرم و صفر باید هرچه باشکوه تر البته با تبیین اهداف الهی انسانی و جهانی حضرت سیدالشهدا برگزار شود، چرا که تنها لباس سیاه به تن کردن کافی نیست.

امام جمعه مرند بر ضرورت شناخت درست اهداف قیام عاشورا تاکید و تصریح کرد: نباید ورود خرافات و آسیب ها به عزاداری مراسم امام حسین(ع)، چهره حضرت سیدالشهدا را خدشه دار کند.

حجت الاسلام والمسلمین نعمت زاده ضمن توصیه به مداحان اهل بیت(ع) ابراز داشت: مداحان از غلو پرهیز کنند، ائمه اطهار(ع)بنده خدا هستند و نباید آن ها را تا حد خدا بالا برد، امام حسین(ع) با همه عظمتش، فدای دین پیامبر اسلام شد.

وی عنوان کرد: هیئات عزاداری و ریش سفیدان به جوانان میدان دهند، وحدت و یکپارچگی در تشکیل دسته های عزاداری باید حفظ شود.

امام جمعه مرند عزاداری سنتی با بیان اهداف ائمه اطهار(ع) را بهترین نوع عزاداری دانست و گفت: شیخ عبدالکریم حائری بنیانگذار حوزه علمیه، با اینکه ۳۰۰ شاگرد برجسته داشت اما نوحه سرایی می کرد.

حجت الاسلام والمسلمین نعمت زاده با اشاره به اینکه هیات مذهبی برنامه های خود را مسجدمحور کنند، تصریح کرد: دسته های عزاداری، از ایجاد مزاحمت برای مردم پرهیز کنند، البته وضعیت عزاداری در شهرستان مرند در مقایسه با سایر شهرستان ها بسیار خوب است.

وی تاکید کرد: امام حسین(ع) با هدف زنده نگهداشتن نماز و دین اسلام قیام کرد و عزاداران باید نسبت به اقامه نماز اول وقت اهتمام داشته باشند، عزادار حقیقی کسی است که به نماز اول وقت اهمیت بدهد.

امام جمعه مرند ابراز داشت: امام حسین(ع) به همه انسان ها و سلایق تعلق دارد و گروه ها و جناح های سیاسی نباید هیئات مذهبی را برای تبلیغ خود، محدود کنند.

اتاق جنگ آمریکا علیه ایران تشکیل شده است

حجت الاسلام والمسلمین نعمت زاده همچنین با گرامیداشت هفته دولت گفت: شهید رجایی تنها یک ماه به عنوان رئیس جمهور فعالیت کرد اما با ویژگی های شخصیتی که داشت به الگویی برای مدیران و مسئولان تبدیل شده است.

وی تصریح کرد: آمریکا اتاق جنگ را علیه انقلاب اسلامی ایران تشکیل داده است، هزاران طرح در این مملکت به مناسبت هفته دولت افتتاح شد و این نشان می دهد که با همه تحریم ها و تهدیدها، انقلاب اسلامی همچنان به مسیر خود ادامه می دهد.

امام جمعه مرند با اشاره به اینکه از نظر اشتغال و معیشت مردم و قیمت کالاها همچنان مشکل داریم، تاکید کرد: از نظر قانونی، وظیفه مجلس شورای اسلامی است که قوانین مبارزه با مفاسد را تصویب کرده و بر آن نظارت کند، قوه مجریه نیز با اختیارات وسیعی که در اختیار دارد، باید قوانین را اجرایی کند.

حجت الاسلام والمسلمین نعمت زاده با انتقاد از برخی نمایندگان مجلس ادامه داد: شفاف سازی شرط اول فسادسیتزی است، موجب شرمندگی است که قانون شفافیت آراء نمایندگان در مجلس تصویب نشد، مجلسی ها به عنوان نماینده مردم باید پاسخگوی عملکرد خود باشند.

وی گفت: امروز شاهد شکست قدرت پهپادی و نظامی آمریکا و ظهور قدرت مقاومت یمن، هستیم، اخیرا نیز تجاوز اسرائیل به حشد شعبی موجب سخنرانی اخیر سید حسن نصرالله شد که ترس و وحشت را در بین صهیونیست ها ایجاد کرده است.

انگلیس ارباب آمریکاست

امام جمعه مرند در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالروز شهادت دلواری اظهار داشت: قرارداد ننگین گلستان و ترکمانچای در زمان فتحعلیشاه که از طرف روس به ما تحمیل شد، انگلیسی ها با آن همکاری کردند.

حجت الاسلام والمسلمین نعمت زاده انگلیس را ارباب آمریکا دانست و افزود: انگلیس موجب جدایی بخش هایی از بلوچستان، جدایی بحرین از ایران شد و ۸ سال با صدام همکاری کرد، انگلیس امروز با ایجاد شبکه های ماهواره ای متعدد علیه انقلاب اسلامی تلاش می کند.

وی با اشاره به ظهور قدرت موشکی جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد: گردنه های مختلفی را سپری کرده ایم و در قله قرار داریم، البته این به آن معنا نیست که مشکلی نداریم، در هر جنگلی بخشی از خاک ایران از این کشور جدا شد اما در ۸ سال جنگ تحمیلی، حتی یک وجب از خاک را به دشمن ندادیم.

والدین در ازدواج جوانان سخت گیری نکنند

وی در خطبه اول نیز با اشاره به اهمیت ازدواج در اسلام گفت: والدین در زمینه ازدواج جوانان سخت گیری نکنند، میزان مهریه ها و نوع مراسم عروسی در مملکت ما باعث شده که ترسی در جوانان ایجاد شود.

امام جمعه مرند افزود: مردم و موسسات غیردولتی باید دست به دست هم داده و جوانان را در امر ازدواج تشوق کنند.

حجت الاسلام والمسلمین نعمت زاده خاطرنشان کرد: مراسم ازدواج آسان ماه گذشته در شهرستان مرند برگزار شد اما تعداد زوج هایی که مهریه آنان به کمتر از ۱۴ سکه برسد، به ۲۰ نفر نرسید و این در شأن شهر مذهبی مرند نیست.


نوشته شده در   جمعه 8 شهريور 1398  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
 
Refresh
SecurityCode