ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 10 فروردين 1403
جمعه 10 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 18 مرداد 1398     |     کد : 188897

در خطبه های نماز جمعه تبریز عنوان شد؛

انتقاد از آغاز زودرس تبلیغات انتخاباتی/ مشکلات قالیبافان حل شود

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی از آغاز زودهنگام تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی به شدت انتقاد کرد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی از آغاز زودهنگام تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی به شدت انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم ظهر امروز جمعه در خطبه‌های نماز جمعه تبریز که با حضور پرشور و باشکوه مردم ولایی این شهر در مصلای اعظم امام خمینی(ره) تبریز برگزار شد، گفت: نامزدهای احتمالی انتخابات از الان دیگران را تخریب می کنند.

وی خطاب به کاندیداهای مجلس اظهار داشت: شما به فکر اثبات خودتان باشید، امتیازات خودتان را مطرح کنید نه نفی دیگران را.

وی در خصوص امام باقر(ع) نیز گفت: امام باقر(ع) الگوی کامل تلاش و مبارزه و خستگی ناپذیر است. مبارزه با تحریف معارف اسلام و ایجاد تشکیلات در بین شیعیان محورهای اصلی حیات امام باقر(ع) است.

امام جمعه تبریز در خصوص مشکلات فعالان حوزه فرش استان نیز گفت: مسئولین برای حل مشکلات قالیبافان تدبیر کنند. اهمیت صادرات فرش کمتر از بقیه کالاها نیست. مشکلات نباید هنرمندان بافنده را دلسرد کند.

قطعی آب در تبریز به یکی از مشکلات اصلی تبدیل شده است

حجت‌الاسلام آل هاشم با بیان اینکه قطعی آب در تبریز به یکی از مشکلات اصلی تبدیل شده است، گفت: مسئولان به موقع قطعی آب را اطلاع رسانی کنند.

وی ادامه داد: تماس های مکرری از طرف مردم انجام می شود که آب شرب قطع شده است. ساعات قطعی آب دقیقا به مردم اطلاع رسانی شود.

حجت‌الاسلام آل هاشم در ادامه خطبه های نماز جمعه تبریز با اشاره به موفقیت دانش آموزان تبریزی در کنکور گفت: موفقیت دانش آموزان تبریزی در کنکور سراسری را به تمام آذربایجانی ها تبریک می گویم. با والدین این دانش آموزان تماس گرفته و تشکر کرده ام.

دانش آموزان و دانشجویان برای پیشرفت علمی کشور تلاش کنند

وی افزود: مقام معظم رهبری فرمودند پیشرفت علمی برای کشور امکان پذیر است و باید همه مردم و دانش آموزان و دانشجویان برای پیشرفت علمی کشور تلاش کنند.

وی به صادرات بنزین اشاره کرد و گفت: نهم مرداد سالروز اولین صادرات بنزین است که توسط قرارگاه خاتم الانبیا به خودکفایی رسیدیم. خودکفایی بنزین ثابت کرد تحریم ها اثربخش نیست. علاوه بر خودکفایی می توانیم بنزین باکیفیت را هم صادر کنیم.

وی گفت: روز نهم مرداد ماه برای اولین بار عرضه بنزین صادراتی متعلق به پالایشگاه ستاره خلیج فارس در بخش بین‌المللی بورس عرضه شد به طوریکه بنزین صادراتی به افغانستان معامله شد و فروش بنزین برای نخستین بار در صنعت نفت ایران رقم خورد.  

امام جمعه تبریز افزود: این معامله توسط قرارگاه خاتم‌الانبیا صورت گرفته و در شرایط تحریم و بدون اتکا به کشورهای خارجی اتفاق افتاده است.  

وی ادامه داد: قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا با بهره‌برداری از پالایشگاه ۳۶۰ هزار بشکه‌ای خلیج فارس کمک بزرگی به جهش تولید بنزین و فرآوری نفتی کرده است به طوریکه علاوه بر خودکفایی، به تولید بنزین و تبدیل به صادرکننده بنزین کمک کرده است.

حزب الله لبنان کاری کرد که کمتر کسی تصورش را داشت

وی با اشاره به ۲۳ مردادماه سالگرد پیروزی و مقاومت در جنگ ۳۳ روزه توسط حزب‌الله لبنان گفت: این روز به عنوان روز مقاومت نامگذاری شده است. حزب الله لبنان کاری کرد که کمتر کسی تصورش را داشت.

آل هاشم گفت: هیمنه رژیم صهیونستی در جنگ۳۳روزه  از بین رفت. ان شاالله تا۲۵ سال آینده رژیم صهیونیستی وجود ندارد.

امام جمعه تبریز در خصوص سیاست های پولی کشور نز گفت: حذف ۴صفر از پول ملی آیا خوب است یا بد، باید بررسی شود. این سیاست در برخی کشورها جوابگو بوده است. حذف صفر پولی توانسته در بلند مدت تورم را کنترل کند.

وی گفت: در مقابل این سیاست در برخی کشورها نیز ناموفق بوده است. بیش از یکصد کشور حذف صفر از پول ملی را انجام داده اند. افزایش اعتماد و جنبه روانی از مزایای حذف صفر پولی است. راحتی حمل و نقل و تسهیل عملیات بانکی از دیگر مزایای این سیاست است.

وی گفت: نقاط ضعف این اقدام باید از طرف مسئولین برطرف شود. بی نظمی در اطلاعات قبلی و افزایش تقریبی تورم و کاهش صادرات از دلایل منفی این سیاست پولی است.

آل هاشم با اشاره به فرارسیدن عید غدیر خم نیز گفت: عید غدیر یکی از بزرگترین اعیاد مسلمانان است. یکی از با اهمیت ترین اعیاد غدیر است که با برگزاری مراسماتی همراه می شود. اهمیت غدیر بدان جهت است که زعامت مسلمانان بعد از پیامبر انتخاب شد. اگر جانشینی پیامبر  انتخاب نمی شد ثمره سختی ها و رنج ها  ناتمام می ماندو

وی گفت: رهبر انقلاب می فرماید غدیر فقط نصب جانشین نیست بلکه اهمیت امامت را هم گوشزد می کند. جمعیتی بیش از ۷۰ هزار نفر پیامبر را در روز غدیر همراهی کردند.


نوشته شده در   جمعه 18 مرداد 1398  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
 
Refresh
SecurityCode