ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 4 ارديبهشت 1403
سه شنبه 4 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 15 مرداد 1398     |     کد : 188857

جمع‌آوری بیش از 13 میلیارد تومان زكات در آذربایجان شرقی

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد آذربایجان شرقی گفت: بیش از 13 میلیارد تومان زكات در چهار ماهه نخست سال‌جاری در استان جمع آوری شده است.


معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد آذربایجان شرقی گفت: بیش از 13 میلیارد تومان زكات در چهار ماهه نخست سال‌جاری در استان جمع آوری شده است.
 
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، یونس فاتح با اشاره به رشد 54 درصدی زكات استان در چهار ماهه نخست سالجاری نسبت به مدت مشابه سال 96 گفت: مردم نیكوكار استان از ابتدای سال‌جاری تاکنون بیش از 13 میلیارد تومان زكات پرداخت كردند.
 
وی ضمن تاكید بر اهمیت فریضه زكات افزود: 95 درصد از زكات جمع آوری شده در چهار ماهه سالجاری برای امور محرومان هزینه شده و بقیه درآمد حاصل نیز در طرح های عام المنفعه مصرف شده است.
 
معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد آذربایجان شرقی با بیان از ابتدای سال 98 تعداد 314 مبلغ برای ترویج و تبلیغ زكات به روستاها اعزام شدند، گفت: اكنون 2 هزار و 784عامل افتخاری زكات در شهرها و روستاهای استان مشغول فعالیت و ترویج این فریضه الهی هستند.
 
وی به موارد مصرف زكات جمع آوری شده در استان اشاره کرده و افزود: پرداخت 51 مورد كمك هزینه جهیزیه و تامین لوازم خانگی، كمك به بهسازی و تعمیر مسكن 57 خانوار مددجو و نیازمند، تامین هزینه‌های درمان و تحصیل 445 نیازمند، آزادی 3 زندانی و پرداخت كمك معیشت به دو هزار و 52 خانوار نیازمند از جمله موارد هزینه كرد زكات در چهار ماهه نخست سال 1397 است.
 
وی همچنین به درآمدهای زكات فطره و کفارات استان از ابتدای سال تاکنون اشاره كرده و گفت: مردم آذربایجان شرقی در سال‌جاری تاکنون هشت میلیارد و 500 میلیون تومان زكات فطره و کفاره پرداخت كردند كه رشد 37 درصدی نسبت به مدت مشابه سال 97 داشته و 100 درصد آن برای محرومان و نیازمندان هزینه شده است.
 
معاون توسعه مشاركت‌های مردمی كمیته امداد استان همچنین بر ضرورت پرداخت الكترونیكی كمك‌های مردمی به نیازمندان اشاره و بیان كرد: مردم خیر استان می‌توانند كمك‌های مالی خود به محرومان را از طریق تلفن همراه خود با شماره گیری كد #041*8877* پرداخت كنند.

 


برچسب ها
نوشته شده در   سه شنبه 15 مرداد 1398  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode