ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 9 فروردين 1403
پنجشنبه 9 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 14 مرداد 1398     |     کد : 188847

پژوهشگران "دانشگاه استنفورد" پیدا کردند

"من را نخورید"؛ پیام جدید سلول‌های سرطانی به سیستم ایمنی بدن!

پژوهشگران "دانشگاه استنفورد" در مطالعه اخیر خود دریافته‌اند سلول‌های سرطانی از سیگنالی موسوم به "من را نخورید" برای توقف حمله سیستم ایمنی استفاده می‌کنند.

پژوهشگران "دانشگاه استنفورد" در مطالعه اخیر خود دریافته‌اند سلول‌های سرطانی از سیگنالی موسوم به "من را نخورید" برای توقف حمله سیستم ایمنی استفاده می‌کنند.

به گزارش ایسنا، پژوهشگران در مطالعه خود نتایج جدیدی به دست آورده‌اند که آنها را یک گام به درمان سرطان تخمدان و سرطان پستان نزدیک‌تر می‌سازد.

پژوهشگران آمریکایی در مطالعه اخیر خود اظهار کرده‌اند سلول‌های سرطانی سیگنال "من را نخورید" را برای توقف حمله سیستم ایمنی ارسال می‌کنند. به طور معمول سلول‌های سرطانی توسط سلول‌های ایمنی پوشانده می‌شوند. پیشتر نیز دانشمندان دریافته بودند که پروتئین‌های موجود در سطح برخی سلول‌های سرطانی به سلول‌هایی ایمنی می‌گویند که این کار را نکنند اما طی این مطالعه دریافته‌اند سلول‌های سرطانی علاوه بر آن کار پیغام دیگری را نیز ارسال می‌کنند.

سلول‌های سرطانی با ارسال سیگنال "من را نخورید" مانع از حمله سلول‌های سالم به آنها می‌شوند اما اکنون محققان دانشکده پزشکی دانشگاه استنفورد در کالیفرنیا دریافته‌اند که سلول‌های سرطانی از همان سیگنال‌ها برای پنهان کردن خود نیز استفاده می‌کنند.

آنها دریافتند که سیگنال جدید "مرا نخورید"(don’t eat me) از پروتئینی به نام "CD۲۴" ارسال می‌شود. این یافته‌ها ممکن است به توسعه روشی نوین برای درمان سرطان تخمدان و سرطان پستان منجر شود.

هنگامی که محققان سیگنال CD۲۴ را در موش‌های مبتلا به سرطان‌های مذکور مسدود کردند، دریافتند که این امر به سلول‌های ایمنی به نام "ماکروفاژ" اجازه می‌دهد تا به سلول‌های سرطانی حمله کنند. این امر منجر به کاهش رشد تومور و افزایش زمان بقا در موش‌ها می‌شود.

پیشتر پژوهشگران دانشگاه استنفورد دریافته بودند که پروتئین‌های دیگر توسط سلول‌های سرطانی برای محافظت از خود در برابر سلول‌های ایمنی بدن استفاده می‌شوند. آنتی بادی‌هایی که پروتئینی به نام "CD۴۷ "را مسدود می‌کنند در حال حاضر در کارآزمایی بالینی قرار دارند.

"امیرا بارکال"(Amira Barkal) دانشجوی دوره ام‌دی-پی‌اچ‌دی و نویسنده ارشد این مطالعه گفت: با درمان سرطان‌ها با آنتی‌بادی‌هایی که "CD۲۴" را مسدود می‌کنند می‌توانیم این "سپر زرهی" را از بین ببریم و اجازه دهیم ماکروفاژها، سرطان را از بین ببرند. سرطان تخمدان و سرطان پستان دو بیماری مهلک در زنان محسوب می‌شوند و هر دو سرطان بسیار تهاجمی هستند و به همین دلیل درمان آنها بسیار مشکل است. ما طی این مطالعه یافته‌های جدیدی را به دست آورده‌ایم که می‌تواند به ما در درمان راحت‌تر سرطان تخمدان و سرطان پستان کمک کند.

طی این مطالعه هنگامی که پژوهشگران سلول‌های سرطانی را در یک ظرف با ماکروفاژ ها ترکیب کردند و سیگنال CD۲۴ را مسدود کردند، سلولهای ایمنی بدن شروع به خوردن سلول‌های سرطانی کردند.

بارکال در ادام افزود: هنگامی که ماکروفاژها را پس از درمان سرطان با مسدود کردن CD۲۴ تصویربرداری کردیم، مشاهده کردیم که بعضی از آنها فقط با سلول‌های سرطانی پر شده بودند.

"ربکا رنیسون"(Rebecca Rennison) مدیر خدمات عمومی مرکز  "سرطان تخمدان هدف"(Target Ovarian Cancer) گفت: یافتن روش‌های درمانی مؤثرتر برای مبارزه با بیماری ویرانگری مانند سرطان تخمدان بسیار مهم است.

یافته‌های این محققان در مجله "Nature" منتشر شده است.


نوشته شده در   دوشنبه 14 مرداد 1398  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
 
Refresh
SecurityCode